K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2016, 02:24   #1
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Nordea erhvervsevne tab og ftp.

Hej jeg har været syg i 4 år med dårlig ryg og har i alle årene fået 270000 kr om året fra Nordea i denne forsikring. De sidste 2 år har jeg været på ressourceforløb og det er jo så modregnet kr til kr. Er fra den 1/9 blevet førtidspensionist og henvendte mig til Nordea og oplyste dette. I februar i år forlænget de udbetalinger i yderlig 5 år frem til 2021 da jeg ikke var afklaret endnu.

Da jeg så henvender mig nu siger de så at det kan være at de stopper min ydelse da jeg er blevet ftp. Dette kan jeg jo ikke forstå da den vil gælde til jeg er 65 år og min erhvervsevne er nedsat til mindre end 50% i alle erhverv.

Jeg diskutere lidt med dem og oplyser at min erhvervsevne jo næsten er lig 0 og derfor også ftp. De sagde så at de vurderede på andre måder.

Klinisk funktion har sat min erhvervsevne til det ubetydelige i alle erhverv og frarådt arbejdsprøvning, så ved ikke lige hvad Nordea ellers kan vurdere på.

De er jo grundet den samme sygdom, som de har udbetalt på i 4 år at jeg får ftp. Jeg er nu 41 år, så det er jo 24 års løn, som vi taler om af 270000kr om året, samt 44000 kr om året, som de indbetaler på min pensionsopsparing.

Er Der andre som har erfaring med Nordea og været ude for noget lignende? Altså fået frataget deres forsikring grundet man fik ftp?

De har tidligere oplyst at selvom jeg fx fik et flexjob, så måtte jeg arbejde op til 18 timer og få fuld ydelse fra dem af.

Min forsikring er igennem en firmaordning og kravet er kun 50% erhvervsevne tab mod normalt 66% ca.

Så er lidt fortvivlet lige nu og venter på en ny afgørelse.

I kravene i forsikringen står der fuld ydelse ved mindst 50% tab af erhvervsevne eller mere end det og der står ydelsen maks kan løbe til den 1/9 2040 hvor jeg er 65 år gammel.

De kan vel ikke gå imod at man er blevet førtidspensionist og ens erhvervsevne er = 0 ifølge alle læger og også klinisk funktion. De har jo selv udbetalt i 4 år grundet min sygdom

De sendte mig også til en professor i min sygdom, som skrev til dem at det var stationært og erhvervsevnen var ubetydelig i alle erhverv for 3 år siden.

Så kan ikke lige se hvad deres problem pludselig er nu andet end at de skal betale en hel del penge de næste 24 år ialt ca 315000 kr om året og mon ikke at det er der at skoen trykker dem.

Men jeg har jo betalt forsikringen i mange år med 70% dækning af min løn og jeg mener jo at når man nan bliver førtidspensionist grundet det de allerede udbetaler på, så kan de vel ikke bare stoppe den.

De blev også oplyst af kommunen og egen læge i januar iår da de skulle forlænge ydelsen i 5 år at sagen lå klar til en førtidspension

Sidst redigeret af Palsbo; 02-09-2016 kl. 02:31.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 09:35   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Palsbo Se meddelelser
Hej jeg har været syg i 4 år med dårlig ryg og har i alle årene fået 270000 kr om året fra Nordea i denne forsikring. De sidste 2 år har jeg været på ressourceforløb og det er jo så modregnet kr til kr. Er fra den 1/9 blevet førtidspensionist og henvendte mig til Nordea og oplyste dette. I februar i år forlænget de udbetalinger i yderlig 5 år frem til 2021 da jeg ikke var afklaret endnu.

Da jeg så henvender mig nu siger de så at det kan være at de stopper min ydelse da jeg er blevet ftp. Dette kan jeg jo ikke forstå da den vil gælde til jeg er 65 år og min erhvervsevne er nedsat til mindre end 50% i alle erhverv.

Jeg diskutere lidt med dem og oplyser at min erhvervsevne jo næsten er lig 0 og derfor også ftp. De sagde så at de vurderede på andre måder.

Klinisk funktion har sat min erhvervsevne til det ubetydelige i alle erhverv og frarådt arbejdsprøvning, så ved ikke lige hvad Nordea ellers kan vurdere på.

De er jo grundet den samme sygdom, som de har udbetalt på i 4 år at jeg får ftp. Jeg er nu 41 år, så det er jo 24 års løn, som vi taler om af 270000kr om året, samt 44000 kr om året, som de indbetaler på min pensionsopsparing.

Er Der andre som har erfaring med Nordea og været ude for noget lignende? Altså fået frataget deres forsikring grundet man fik ftp?

De har tidligere oplyst at selvom jeg fx fik et flexjob, så måtte jeg arbejde op til 18 timer og få fuld ydelse fra dem af.

Min forsikring er igennem en firmaordning og kravet er kun 50% erhvervsevne tab mod normalt 66% ca.

Så er lidt fortvivlet lige nu og venter på en ny afgørelse.

I kravene i forsikringen står der fuld ydelse ved mindst 50% tab af erhvervsevne eller mere end det og der står ydelsen maks kan løbe til den 1/9 2040 hvor jeg er 65 år gammel.

De kan vel ikke gå imod at man er blevet førtidspensionist og ens erhvervsevne er = 0 ifølge alle læger og også klinisk funktion. De har jo selv udbetalt i 4 år grundet min sygdom

De sendte mig også til en professor i min sygdom, som skrev til dem at det var stationært og erhvervsevnen var ubetydelig i alle erhverv for 3 år siden.

Så kan ikke lige se hvad deres problem pludselig er nu andet end at de skal betale en hel del penge de næste 24 år ialt ca 315000 kr om året og mon ikke at det er der at skoen trykker dem.

Men jeg har jo betalt forsikringen i mange år med 70% dækning af min løn og jeg mener jo at når man nan bliver førtidspensionist grundet det de allerede udbetaler på, så kan de vel ikke bare stoppe den.

De blev også oplyst af kommunen og egen læge i januar iår da de skulle forlænge ydelsen i 5 år at sagen lå klar til en førtidspension
Der er mange individuelle finurligheder fra pensionskasse til pensionskasse.

Det kunne handle om at ydelsen kun dækker så længe man er tilknytte arbejdsmarkedet eller regner med at blive det igen.
Normalt overgår man til anden ydelsesform fra pensionskasse, ved overgang til førtidspension, altså hvis man har denne dækning.
Men du må nærlæse betingelserne for netop din aftale.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 13:33   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tjekke dine forsikringsbetingelser.
Måske du selv har dem eller de findes på nettet.
Alternativt kan du anmode dit forsikringsselskab om at få dem tilsendt.

Udbetalinger stoppes ofte, hvis en udbetaling blot medfører, at der sker modregning i den offentlige ydelse. Du får jo så ikke noget ud af det og det betyder egentlig bare, at forsikringsselskabet overfører penge til det offentlige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 13:37   #4
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Får jo førtidspension, så det er ikke grundet modregning de vil stoppe, men fordi at de vurderer anderledes end kommunen og lægerne. På ressourceforløb fik jeg jo fuld forsikring og intet fra kommunen af
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 15:53   #5
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Din pension fra Nordea,

Vil ikke blive sløjfet. Men det er rigtigt, at deres forsikringsfolk og læger danner sig deres eget indtryk, uafhængigt af kommunen.

Mon ikke du har talt med en medarbejder, med livrem og seler.

Find din police frem, der står det tydeligt hvad du er berettiget til.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 16:33   #6
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Har fundet den frem og der står ved tab af erhvervsevne på mindst 50% så vil der blive udbetalt fuld ydelse frem til 2040, samt præmie fritagelse og indbetaling på min pensionsordning.

Det hun mente var at fordi at læger, klinisk funktion og kommunen mente ingen erhvervsevne, så var det ikke sikkert at Nordea var enige i det.

Dog er en ftp nu til dags = med 0 erhvervsevne og det mente Nordea medarbejderen så ikke det var

Hej KageØre der står at udbetaling dækker ved alle offentlige ydelser. Sdp, ressourceforløb, flex, ftp osv

De har selv tegnet en graf ind i mit tilbud i sin tid. Og der står med 70% dækning og førtidspension så vil jeg få et beløb samlet på 31000 ca om måneden. Det er 6 år siden.

Ifølge udbetaling Danmark så vil jeg få 9600 i ftp og med de 22300 fra Nordea er det 32000 kr om måneden.

Det passer då fint sammen med de stigninger siden den blev tegnet i 2007
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 17:52   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Palsbo Se meddelelser
Hej KageØre der står at udbetaling dækker ved alle offentlige ydelser. Sdp, ressourceforløb, flex, ftp osv
Og du er sikker på at der indtil videre er indbetalt præmie til forsikringen, i den periode den har været under udbetaling ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 18:22   #8
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Er fritaget for præmie og de har også indbetalt ca 3700 kr om måneden på min pension ved dem selv ud over de 22300kr om måneden i løn

https://www.nordealivogpension.dk/Vo...on/851464.html

Har præmie fritagelse, løbende ydelse og ikke indvalidesum og dækning ved 50% tab istedet for 1/3 del
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 20:11   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Det lyder helt helt forkert, jeg tror du skal have fat i profesionelle folk, - der har tidligere været sager i tv-avisen om hvor urimelige virksomheder/forsikringsselskaber er på dette område.
Kontakt evt. Mette Heap og hør om hun har kompetencer indenfor dette meget "tricky" område. Hun er jurist.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 20:21   #10
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Ja jeg er også æder spændt og venter på en reel afgørelse, så jeg har det på skrift. Alt hvad der står i betingelserne er jo overholdt og bliver du tildelt ftp efter den nye reform, så er der jo vitterlig ingen evne tilbage og det er dokumenteret fra utallige læger, SANO, klinisk funktion osv. Så en advokat er nok vejen frem hvis de mener det hun oplyste mig.
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension