K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2012, 11:12   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ryngen billeder væk hos tandlægen ?

Hvad gør jeg eller retter hvad kan jeg gøre.

Havde en tandlæge i 25 år skiftede så ad han blev pensioneret,fik derefter en der overtog kliniken,efter 1½ følte jeg blev ribet for hver en krone jeg havde.

Og skiftede så til en tætter på ,desværre var jeg ikke klar over han kun havde åben få dage om ugen,så der for skiftede jeg endnu engang.


Men den nye siger der ikke var billeder til journalen

Hvam kan man stole på ,fik en tandrensning og skal have lavet et hul,men der skal lige tages et billede,ja som om pengene hænger på træerne.

Har næsten bare lyst til at finde endnu en tandlæge der må vel være en man kan stole på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 11:41   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Min erfaring er, at tandlæger tager nye røntgenbilleder, hvis det bliver aktuelt. Tingene kan jo også have ændret sig ret så meget siden nogle billeder af ældre dato blev taget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 12:03   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville bare få taget nye. Ja det koster penge hvor meget tid går der med at finde de gamle igen. Håber du finder en løsning som passer dig
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 13:36   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Jeg ville bare få taget nye. Ja det koster penge hvor meget tid går der med at finde de gamle igen. Håber du finder en løsning som passer dig
Det håber jeg også,jeg har skrevet mail til tandlægen,der mangler også papir fra min nerve skade.

Jeg har jo masser af tid,men har altså svært ved at klare de tandlægeregninger,så 150-200 eks ville jeg godt undgå,der tid hvor jeg har skulle have ordnet et hul,hvor tandlægen siger vi tager lige et billede og jeg så har sagt helt ærligt kan du ikke se det du skal se på de gamle,og oftes kan man det,når det bare er tjæk hvordan røderne sidder eller linde.

Hvad der er sparet er jo tjent

Og så jeg lidt betænklig ved alle de billeder/stråler jeg kunne jo beklæde en hele mortor vejen med billeder .tror ikke det sundt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 14:08   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja tandlæge er dyrt og skifter man.ka det koster endnu mere..det kan jo også være derfor de tager nye billeder - fordi man er ny..

jeg får ca hvert andet år taget billede af alle tænder med et specielt apperat der kører rundt om hovedet,så ved jeg lidt om hvordan tingene ser ud..og så siger tandlægen at nu skal jeg evt til at spare op,fordi det el.det snart skal skiftes..det er jo nfor dyrt bare ved en tand..

jeg har haft den samme i 24 år og første dag jeg kom sagde han,meld dig ind i sygesikringen dk og det har jeg været siden..nu i gruppe 1..men det kan jeg takke ham for..

de fleste tandlæger er nu til at handle med - hvis man tør..de er ikke kun ude på penge,men har man altid været trofast og kommer i pengenød tror jeg da man kan finde en ordning..

men hader tandlæge..ikke nok med det ka gøre ondt - ja så er der prisen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 14:14   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Uanset hvad du gør - så husk at de billeder du har fået taget rundt omkring hos div tandlæger er din ejendom. Det betyder at du til enhver tid kan og skal have dem udleveret når du beder om det.
Og ja der er mange tandlæger der liiige skal have nye billeder hele tiden, og det er ikke altid nødvendigt. (tror simpelthan bare det er en vane for tandlægerne)

Så en god ide at spørge om det mon også er det - altså nødvendigt.

Har selv oplevet flere gange, at når jeg spurgte, viste det sig at nej det var det vel egentligt ikke - men det kan være at det bliver det når vi når lidt længere. Og det er aldrig blevet nødvendigt!

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 15:58   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De har faktisk ikke pligt til at udlevere billederne.. og der er mange der ikke vil.

Selv om man betaler for at få taget billeder, så er de tandlægens ejendom. Han bruger billederne til at vurdere ud fra, og det er den vurdering man betaler for.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 16:05   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er nok rimelig klogt at lade tandlægen afgøre, om der er behov for nye billeder - ellers kan det hele blive en meget dyr affære. Du kan da absolut altid gøre opmærksom på, at du ikke er til forkromede løsninger, men gerne vil have det så billigt som muligt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 16:35   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det håber jeg også,jeg har skrevet mail til tandlægen,der mangler også papir fra min nerve skade.

Og så jeg lidt betænklig ved alle de billeder/stråler jeg kunne jo beklæde en hele mortor vejen med billeder .tror ikke det sundt.
Krydser fingre for at din mail giver resultat, Cleo - at det bare var en forglemmelse.
Der er opbevaringspligt af journaler i 10 år for tandlæger.

Og god snusfornuft at være lidt tilbageholdende med røtgenstråler :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 22:29   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-44.html

"Patienten betaler for en røntgenUNDERSØGELSE, hvilket dækker diagnosticering af, hvad tandlægen måtte finde på billedet. Selve billedet/filmen er journalmateriale, og således tandlægens ejendom. For journalmateriale og herunder røntgenbilleder gælder den regel, at tandlægen har PLIGT til at opbevare dette i min.10 år. Tandlægen kan således godt - med loven i hånden - modsætte sig udlevering."
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Venstre med DINE billeder! buster Politik og Samfund 1 16-08-2011 22:48
Hvordan indsætter man billeder? Ninja Hjælp til Forum Brug 9 20-10-2009 11:50
Udvalgsmødet Folketinget Talepapir Billeder @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 71 30-06-2009 03:03
Fandt lige nogle billeder... Razmo Dit og Dat 5 29-04-2009 23:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension