K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2018, 12:54   #41
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
@KageØre

Jeg har skam kontaktet PensionDanmark som skriver:

"Vi beklager at vi ikke har fået svaret på dit spørgsmål vedrørende din private indbetaling.



Som du selv skriver i din chat, skal den livsvarige alderspension udbetales livsvarigt, hvor ratepensionen kan udbetales i en tidsbegrænset periode.



Du har mere råderet på en ratepensionen, da du ved udbetaling kan vælge at få den udbetalt i 10 år, hvilket er minimum. Du har også mulighed for at få udbetalt den i længere tid, eller lægge den sammen med den livsvarige alderspension på udbetalingstidspunktet. Den livsvarige alderspension SKAL udbetales livsvarigt."


Er du i øvrigt klar over, hvor dyrt det er at have en bankboks?

En bankboks, som er stor nok til at indeholde guldbarer, vil koste en formue at have i såvel få som mange år.
Den rådgivning er hverken individuel eller uafhængig, men et fuldstændigt salgssvar fra en butik der vil sælge et produkt, og det ser det ud til at de har godt held med her !
Deres opbevaring koster også et gebyr, og desuden har du tabet til skat !

En bankboks koster 280 kr om året, og kan indeholde op til 2,7 kg

2,7 kg guldmønter, koster til dagens kurs 696.338kr og kommer i 87 mønter hver på størrelse med en 2-krone, så det skulle der nok være plads til i en lille boks... har man mere end 700.000 man vil anbringe, kan man bede om en større boks (pga. vægten, ikke rumfanget)
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 13:07   #42
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min bankboks koster vist 800kr om året og den vil kunne rumme mere guld end de fleste ejer.

En guldbarre på 1 kg koster omkring 260.000kr og 100 gram omkring 26.000kr, rent guld er “helvedes” tungt og fylder derfor ikke meget fysisk

Dem størrelse guldbarre man ser på film, dokumentarer mm som fx staten ejer vejer 12 kg pr stk. og vil som privat altså koste omkring 3,1 million
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 14:24   #43
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Javel ok jeg overgiver mig uanset omkostningerne er det en guldgrube at købe guldbarer. Besynderligt at 99,99% af alle førtidspensionister ikke har indset dette endnu.

Og hvad giver en guldbar så i afkast efter omkostninger i forhold til at have pengene stående på en indlånskonto?
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2018, 21:24   #44
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Jeg tror at jeg sætter penge ind hver måned på en højrentekonto som vil være låst i en selvvalgt årrække.
Så taber pengene ikke værdi og der er ingen risiko for at miste dem. Og så SUPP ved siden af.
Pengene fra højrentekontoen hæver jeg som 60 årig og køber en bolig i et andet EU land, flytter dertil og tager folkepensionen med, hvis man stadig må det til den tid. Ellers blivet jeg i DK og køber en kolonihave.

Sidst redigeret af Desmond007; 16-11-2018 kl. 21:27.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2018, 22:11   #45
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Jeg tror at jeg sætter penge ind hver måned på en højrentekonto som vil være låst i en selvvalgt årrække.
Hvad kan du få i rente, næppe så høj en rente som inflationen.
Citat:
Så taber pengene ikke værdi og der er ingen risiko for at miste dem.
Jo inflationen får beløbet til at miste værdi.

Der er altså også noget der hedder lange og korte obligationer, de er mindre følsomme for inflation end en bankkonto.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 08:42   #46
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Der står lidt her om højrentekontoer

https://borsen.dk/sponsoreret/artike..._og_seler.html
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 11:14   #47
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Ja, det er fornuftigt at spare en del op på en højrentekonto, men du burde nok spare halvdelen op i nogle gode aktier. Hvis du har en tidshorisont på mere end 5-6 år, så vil du som hovedregel have et højere afkast end hvad du kan opnå på en højrentekonto. Santander giver vist kun 0,9% ved 2 års binding. Her bliver pengene mindre år efter år p.g.a. inflationen. Aktier giver vel på sigt omkring 6% i afkast. Og et udbytte fra aktier på indtil 5.000 kr. påvirker ikke din pension, hvilket dine renteindtægter gør.

Eller vil du alligevel købe guld, hvor priserne svinger voldsomt? Eller var det ikke dig, der interesserede dig for det?

Sidst redigeret af Moreo; 17-11-2018 kl. 11:18.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 11:39   #48
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Smile

To sjæle een tanke Jeg har luge skrevet det samme i min anden tråd.

6 % i afkast? Er det lavrisiko aktier?

Ingen guld til mig, det har jeg ikke forstand på at købe.

Er det en førtidspension eller folkepension et aktieudbytte på under 5000 kr om året, ikke påvirker?

Sidst redigeret af Desmond007; 17-11-2018 kl. 11:42.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 12:10   #49
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
Der står lidt her om højrentekontoer

https://borsen.dk/sponsoreret/artike..._og_seler.html
Du henviser til en kommerciel annonce for en konkret bank, det står højt og tydeligt øverst i "artiklen"

Og deres højrentekonto er på 1 procent, altså langt under inflationen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Desmond007 Se meddelelser
6 % i afkast? Er det lavrisiko aktier?
Nu må jeg lige købe en vokal...

Der er INGEN aktie der garanterer 6 procent, uanset hvor længe det er over... man kan lige så godt risikere at tabe 20 procent eller mere... så aktier er rent game !

Som sagt er det eneste inflationssikre guld, og andre stabile råvarer.

Obligationer, har man også sikkerhed om afkastet, da de udløber til kurs 100 på en given dato.
Så har man måske givet kurs 95 for dem nogle år tidligere.
Men igen, så skal man være obs på inflationenen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 21:24   #50
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser

Der er INGEN aktie der garanterer 6 procent, uanset hvor længe det er over... man kan lige så godt risikere at tabe 20 procent eller mere... så aktier er rent game !

Som sagt er det eneste inflationssikre guld, og andre stabile råvarer.
Guld kan også falde i værdi præcis som aktier.

Man skulle næsten tro, du levede af at sælge guld, sådan som du propaganderer for emnet. Svage borgere bør grundigt overveje om det er en klog investering. Hvis man pludselig skal bruge pengene akut til en tårnhøj tandregning og guldprisen har taget et dyk, bliver det til dyre lærepenge.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension