K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 06:34   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man er syg...så er det ret vigtigt at vælge sine kampe med omhu...

Det kan godt være at det lyder som en cliché..men det gør det nu ikke mindre rigtigt...

Personligt vil jeg helst vælge de kampe hvor jeg mener at jeg kan flytte noget...og så lader de ting hvor jeg ikke mener det kan nytte....ligge...

Det kan simpelthen være nødvendigt for at bevare et bare nogenlunde helbred...

Så det må være op til den enkelte og ens helbred at bestemme hvilke kampe man begiver sig ind på...
Ja havde ikke noget andet valg, i min sag var det enteneller. Faktisk så fatter jeg ikke at jeg har overlivet den krig.

Men det er vigtigt at vælge kun de relevante "slag" og alt det som er uden betydning for sagen skal lægges væk, men det er jeg faktisk ret dygtig til og jeg sorterer hurtigt ligegyldigheden fra.

Sidst redigeret af Karo; 03-01-2011 kl. 06:40.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 07:38   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for indlæggene, jeg lægger sagen bag mig, der er ikke noget at komme efter. Nu holder jeg mig fokuseret på min pensionssag og håber at den går igennem når kommunen formodentlig indstiller mig i febuar 2011.

Og Karo, jeg kan ikke leve resten af mine dage for mine penge, der er blevet gravet godt i kassen de sidste 3 år uden offentlig ydelser. Jeg føler dog ikke at min kommune har forhalet min sag fordi at jeg lever for egne penge, de har gjort det de kunne og vente tid hos lægerne har der såmænd heller ikke været for mit vedkommende.

I min sag har der mere være mangel på arbejdskraft ved sagsbehandlerne og sådan er det jo over hele landet desværre.

Web vi skal nok passe på ikke at blive politiske, men vi kommer nok ikke uden om at blande kommunerne og vores meninger om syge systemet ind i trådene her.

EE
tro mig det har noget også noget med penge at gøre
du koster dem ikke noget og derved hvorfor skulle de så arbejde hurtig
har selv været til to møde omkring arbejdesevne på snart 3 år
skal dog snart igen, men jeg koster heller ikke noget
sagsbehandler tager først de sager som koster kommune penge
det er helt sikkert
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 07:46   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
MTVRV1 skriver
Citat:
sagsbehandler tager først de sager som koster kommune penge det er helt sikkert
Ja, det kan vi jo tydeligt se på sagsbehandlingen og de valg der bliver gjort el. afgørelser, der falder.

Enteneller: løbet er kørt hvad klage angår, så er der jo det poltiske tilbage, og her skal man selvfølgelig vælge om kræfterne rækker.

Omkr. det at glemme, så mener jeg, at det faktisk er sundt for helbredet at få det ud af ens system på en eller anden måde. Ellers kan det komme til at fylde for meget. Eller komme ud på andre måder. Eller "opsparingskontoen" kan blive for stor. Hvis der er følelsesmæssigt opsparet energi på sådan noget, så skal det ud. Hvordan det skal gøres er jo individuelt.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 08:59   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skulle have været på Rishospitalet i dag
der stod kørsel i brevet
der var ikke bestilt nogen kørsel
nu kan jeg så vente en måned mere sikkert
men kommunen spare da penge på denne måde
øv sådan har det været i gennem snart 8 år
ventetid og atter ventetid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 09:37   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kunne du ikke nå at få en taxa ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 09:38   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære EE.

Som buster skriver, så kan det være hamrende svært, at lægge oplevelser med kommunen tilbage, tilside og pakke det ned.
Jeg krydser virkelig fingre for, at du bliver indstillet til FP i februar, som du håber, ønsker fortjener og har brug for, så du kan få meget mere ro på alle områder.

Da jeg fik pensionen og den allerførste store lettelse havde lagt sig, tænkte jeg over, hvordan jeg så kom bedst muligt videre med livet - og det er så endt med denne over 2 årige nye sag...
Ikke lige hvad jeg havde forestillet mig og når en sag kører, er det ofte svært, at man ikke går følelsesmæssigt over gevind.
Det kan være svært, at ikke give op, men jeg tror, at det er smaddervigtigt, at man ikke bliver hængende alt for meget i de meget negative oplevelser, for så kan man gå hen og blive bitter - og når jeg tænker over det lige nu...
Ja. Så har kommunen da virkelig vundet.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 09:43   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kunne du ikke nå at få en taxa ?
bor desværre for langt væk
skal også der ind torsdag
så ringer for at være sikker på kørsel
har ingen andre muligheder
kan ikke tage det offentlig og kan ikke selv kører
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 09:45   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mella,

Tak for ordene, jeg er også kommet videre, håber bare at min pensionssag kommer til at gå igennem første gang. Det varer ikke længe før at jeg lige må rykke op på min sagsbehandler tror jeg, jeg skal alligevel sidde og vente på en opvaske montør der kommer mellem 8 og 13. Jeg burde rydde lidt op og organisere, men orker det ikke.

Senere må jeg ud af handle og køber noget nupo pulver, jeg skal lige have smidt nogle af de jule og nytårs kilo der er kommet af god mad og alt for meget af drikke .

Hvad er det så for en ny sag du har gang i Mella ? Hvis jeg altså må spørge

Mtv. op med humøret, du må få arrangeret en ny tid hvis det er hurtigst muligt. Det må være en undersøgelse der er værd at vente på.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal der bare gå 3 uger 58hb At søge førtidspension 4 01-03-2013 19:20
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
Jeg skal bare have det ud! PBC Dit og Dat 14 08-12-2006 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension