K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2012, 19:46   #1
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Måske der sker lidt nu?

For cirka halvanden måned siden, ringede jeg til "mit" jobcenter for at rykke. Jeg talte med chefen, da jeg åbenbart ikke rigtig har formået at komme nogen vegne med "min" sagsbehandler (hedder det mon det?)

I dag ringede sagsbehandleren så (endeligt), og fortalte mig at der var blevet afholdt møde med kommunens lægekonsulent - og han fastholder følgende (som er mere end 2 år gammelt!)og alt hvad han ellers har skrevet (alt han har skrevet bakker op om min situation - hvilket alle papirer fra sygehus+speciallæger også gør):

Kommunens egen lægekonsulent skriver bl.a. følgende:

Bla bla bla... Har gennemgået flere behandlingstiltag uden bedring. Aktuelt svært påvirket med åndedrætsproblemer samt bla bla bla. Disse symptomer er i fuld overensstemmelse med diagnosen. Gangtest kan ikke udføres, da gangdistancen er minimal. Samtlige behandlingsforsøg har været uden effekt, og dette forventes ikke ændret. Der er ikke yderligere behandlingsmuliger, at afprøve.
Pgl. vil ikke kunne deltage i nogen former for afklaring/aktivering/beskæftigelse, ej heller med skånehensyn.


Jeg har ikke været i arbejdsprøvning/aktivering på noget tidspunkt, men indtil d.d. har de (jobcentret) fastholdt at jeg ikke skulle søge en førtidspension da jeg ikke ville kunne få den tilkendt.

Men NU vil de så søge den for mig (efter jeg forklarede chefen for ca. halvanden måned siden, at jeg ville søge på foreliggende grundlag - hvis ikke de tog sig sammen og fandt en løsning!) - meeen jeg vil gerne lige se det ske, før jeg tror helt på det.

Mit spørgsmål er: Hvis førtidspension er søgt før 1. Januar 2013, men trækker ud - bliver den så behandlet efter de nuværende regler, eller efter de nye regler?

Grunden til jeg spørger er, at jeg kun er i start trediverne - og magter da bare ikke tanken om "udviklingsforløb" (som i mit tilfælde vil være formålsløse) indtil jeg bliver 40....

Jeg har et par andre tråde herinde:
Om merudgiftsydelse (som endnu ikke er afgjort): http://www.k10.dk/showthread.php?t=22400

Og en om boligsikring/indskudslån:http://www.k10.dk/showthread.php?t=24198
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 20:12   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Efter gældende forvaltnings-rets regler, så kan der søges indtil d. 23/12 kl. 23.59... :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 20:18   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Tak Ricky :-)

Det var dog fantastisk - for jeg var ellers ved at tro, at hvis jeg skulle holde mig indenfor de tre måneder, så ville det jo være på mandag der var frist :-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt godt nyt - måske... S_Phoenix Politik og Samfund 5 30-04-2011 01:26
Er Komm. måske lidt pressede??? helle4 Politik og Samfund 1 29-10-2010 23:52
Så sker der måske snart noget Mickayish Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-05-2010 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension