K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2014, 11:23   #241
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er fejl i hver fjerde kommunale afgørelse om tilskud til hjælp i hverdagen

http://ast.dk/hjaelp-stotte/hjaelp/m...e10f4-83690617

"Det viser en ny praksisundersøgelse fra Ankestyrelsen, der fokuserer på, hvilke personer der kan få dækket deres merudgifter. Kommunerne laver oftest fejl i de komplekse sager, hvor personerne har et mere sammensat sygdomsbillede. Det går bedre med afgørelser i ikke komplekse sager, hvor borgeren for eksempel lider af diabetes. "

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 18:19   #242
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening har ny paltform..

... derfor genopfrisker jeg disse 2 pjecer da tidligere link ikke virker mere.

Nej til ulovlig praksis!

http://www.socialraadgiverne.dk/Defa...4#.U6MC9qjbc4Y

"Hvad skal socialrådgiverne stille op, når de bliver bedt om at overtræde loven?
Med denne guide i hånden kan du læse om, hvordan undgår at komme i klemme, fordi du skal arbejde på en måde, der er i modstrid med loven eller på kanten af den.
"

Lad os lige dvæle lidt ved denne sætning:

"Hvad skal socialrådgiverne stille op, når de bliver bedt om at overtræde loven?"

Hvem præcis kunne det tænkes, at være, som kan tillade sig at bede en dansk socialrådgiver, om at begå handlinger, som er i strid med, hvad Folketinget har vedtaget ved lov?

Det er naturligvis de embedsfolk der laver en kommunes budget.

Vi taler ikke her om Vejledninger, men udelukkende Bekendtgørelser, hyrdebreve, Love og Principafgørelser fra Ankestyrelsen.

Det kunne være ganske interessant, at få blotlagt gennem en undersøgelse, hvor disse påståede ulovligheder kommer fra.

Ude i samfundet er systemet således indrettet, at hvis en højere rang ønsker at "omgås" lovgivningen/reglerne, så overdrages naturligvis også ANSVARET gennem en tydelig underskrift på det denne person/chef.

Men således ønsker, hverken Dansk Socialrådgiverforening eller kommunerne/KL/staten at systemet skal virke, hvor den enkelte tager del i sit personlige ANSVAR. Det kan undre.

Selv inden for staten findes der retningslinier for ulovlig praksis:

http://www.socialraadgiverne.dk/File...te_okt2008.pdf

"Ulovlig praksis - særligt for statsansatte."

Når vi tænker på, hvad vi alle har oplevet i 2012 - 2013 med de modbydelige adskillige børnesager, af enhver afskygning samt den efterhånden manglende retssikkerhed i al for mange sociale sager, kan det undre at socialrådgivere i Danmark ikke begynder at reagere.

Nævnes skal også alle Ankestyrelsens Praksisundersøgelser inden for stort set alle områder der viser fejlprocenter helt i top, så må enhver professionel fagperson have meget besvær med at finde faglig stolthed.

Men DS bruger store ressourcer på at forhandle sig til anbefalede sagsantal.

KL, DI, DA og den enkelte kommune vil ALDRIG give salg på retten til at lede og fordele arbejdet. Derfor vil DS ALDRIG opnå brugbare resultater på disse skinforhandlinger. Aldrig!

Kun påtagelse af det personlige ANSVAR kan løse jeres problem med for mange sager. Hvis DS vælger at have som mål at blive statsautoriseret bliver det den enkelte socialrådgiver der selv beslutter, hvor grænsen er nået.

Som autoriseret flymekaniker var det min økonomiske chef der besluttede hvilke fly jeg skulle have som mit ansvar. Hvor i verden jeg skulle hen. På hvilket tidspunkt.

Men det var mig alene der besluttede hvor mange jeg skulle have ansvaret for.
Det var mig der suverænt der besluttede hvornår flyet var flyvedygtigt.

Skulle der så findes tvivlsspørgsmål, så blev ANSVARET overdraget af en godkendt tekniker, som underskrev og tog sit personlige ANSVAR.

Det er hvad DS ikke ønsker for sine medlemmer.

Derfor vil tidens ulovligheder og ansvarsforflygtigelse fortsætte til skade for børn og svage borgere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 22:36   #243
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgivers vurderingevne

Lovbemærkninger til "Lov om ændring af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, lov om social pension og forskellige andre love"

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=143747

38. I § 70 indsættes efter stk. 1 som nyt stykke:

»Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.«

Hvis det faktuelt er en socialrådgiver der vurdere her, hvordan syntes socialrådgiverne at det går for de svage i Danmark?

http://denkorteavis.dk/2014/unge-med...18.juni%202014

"hans mentale udvikling er vurderet til mellem to og tre år – og han er endnu ikke renlig og går derfor med ble, som han ikke selv kan skifte"

"Men jobcenteret afviste ansøgningen om førtidspension med henvisning til, at det da ikke kunne udelukkes, at Kasper kunne få et fleksjob
."

Her blive en subjektiv vurdering foretaget, helt i kommunens økonomiske fordel og til glæde for budgettet.

Men faktuelt ved hverken jeg eller Ds om det er socialrådgivere der har udført denne vurdering i Jobcenteret.

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...aadgiveren.pdf

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-06-2014 kl. 23:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 15:05   #244
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Endnu et bevis på, at de hænder der modtager....

... alvorlige henvendelser ikke har, vil, tør, må ikke tage ANSVAR.

Hvor blev henvendelse af? Ja, den er forsvundet.

Nøjagtig som i det tilfælde hvor politiet 2 x afleverede foto-dokumentation på at noget var galt i hjemmet. Her også børnesex misbrug.

Hvem modtager disse henvendelser?

Ingen ved noget som helst.

Alle har travlt ved håndvaske.

http://www.avisen.dk/paedagog-voldto...et_273494.aspx

En SFO-pædagog er blevet dømt 5,5 års fængsel for blandt andet voldtægt af et barn. For otte år siden blev kommunen advaret.

Der er stor usikkerhed om, hvordan brevet, som var stillet til Børne- og Fritidsforvaltningen har været håndteret i 2006. Trods intensiv eftersøgning i journallister og samtaler med flere personer, har det ikke været muligt at få opklaret præcist, hvad der er passeret omkring brevet," skriver kommunen i en redegørelse fra 2013.


Men skulle det dreje sig om en anonym anmeldelse for socialt bedrageri, ja så trutter vi fanfare med det sammen og kommer i fjernsynet og viser hvor dygtige vi er på kommunerne til at overvåge borgerne ulovligt, jf Ombudsmanden.

Der mangler rygrad.

Der hvor anmeldelser løber ind til en kommune skal nødvendigvis være på kontoret med statsautoriserede socialrådgivere, med ansvar over for lovgivningen. Hvis, så ledelse griber ind i en sag, imod lovgivningen så signerer denne med sin underskrift at ANSVARET er overdraget.

Nøjagtig som man laver fly.

Men i børnesager af enhver art, så betyder det mindre.

Triste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2014 kl. 16:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 11:40   #245
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære socialrådgivere i Danmark.

Kan I forstå at denne tråd er oprettet for at debatterer om socialrådgivere skal være statsautoriserede i sociale sager, med personligt ansvar over for lovgivningen?

Læs denne lille standard sag. Som jeg forventer I har en holdning til.

Nu har vi ingen viden om det faktuelt er en uddannet socialrådgiver, der har kørt denne sag, men også her må I have en mening fagpolitisk om Jeres faglige stolthed. Og naturligvis hvad Jeres forening fremadrettet, vil gøre for at forhindre Jeres omdømme bliver på højde med politikere og brugtvognsforhandlere.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30333

Forlængelse af ankefrist ved stop af sygedagpenge.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 13:37   #246
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu og fremover er det ikke nok, bare at kræve at tabe sig

http://www.avisen.dk/fagforening-eft...pe_274388.aspx

"[I]Kommuner må fremover påtage sig et større ansvar, når det gælder om at hjælpe sygemeldte til et job.

Sådan lyder det fra fagforeningen Bupl efter en dom mandag i Østre Landsret.

Her er Københavns Kommune blevet pålagt at betale 800.000 kroner i erstatning til pædagogen Ingelise Pedersen, som ifølge dommen blev svigtet af kommunen og ikke fik arbejdsprøvning.



Så er der fastsat nye holdninger for fremtiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 20:20   #247
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære socialrådgivere, sagsbehandlere og sagsformidlere

Det er naturligvis trist, for en gammel fagforeningsmand, at læse om jeres arbejdsforhold.

Forhold, som jeres fagforening vedkender sig, er særdeles belastende.

Igen igen nævnes der, at I har for mange sager, trods de anbefalede sagstal som ledelsen i jeres fagforening forsøger at forhandle sig til.

Et problem fagforeningerne har brugt årstal, på at løse uden held. Og som aldrig vil lykkedes for jer, efter min mening. Det går jo godt, da I jo ikke protesterer, så det kan mærkes.

Men hvordan jeres arbejdsforhold er i det daglige er jeres problem og jeres alene. Det modtager I ikke ynk fra min side af.

Hvis I er utilfredse med jeres arbejdsforhold skal i kæmpe for bedre forhold.
Længere er den ikke. Størstedelen af Jer er ikke tjenestemænd og har IKKE mistet sanktionsretten, faglige møder, strejke eller møder i samarbejdsudvalget. Det koster, at kæmpe.


Alle de ulovligheder, lange sagsbehandlingstider etc skal ikke tørres af på syge, handicappede og arbejdsløse. Hvis I det daglige ikke kan overholde den lovgivning som Folketinget har vedtaget, må I reagerer.

Ikke bare pive over dårlige arbejdsforhold, men gøre noget ved det.

Problemet hører til hos ledelsen, som har pligten til at gøre noget ved problemet.

Ikke bare fortsætte med at udøve ulovlig sagsbehandlinger.

I skal stille krav til både jeres fagforening og ledelsen. Såre simpelt.


http://www.ugebreveta4.dk/reformraes...MjQw&aid=19744

"Flere jobcentre får påbud af Arbejdstilsynet, fordi det psykiske arbejdsmiljø er for dårligt. For mange opgaver og vold og trusler hører til blandt problemerne. Men også reformræs giver usikkerhed og går ud over trivslen, mener HK og Socialrådgiverforeningen".

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 21:08   #248
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Unge socialrådgivere, så skete det igen! Anno 2014 juli måned

Igen i Esbjerg kommune.

Trods tidligere minister Karen Hækkerup, fremkom med nogle nye tiltag der skulle forhindre hvad der skete i Esbjerg, Rebild, Brøndrslev osv osv.

Systemet blev justeret med "en systemjustering" som skulle forhindre nye utilgivelige børnesager, hvor kommunerne IKKE reagerede på henvendelser fra politi, pædagoger, naboer, lærer og andre ansvarlige medborgere.

Justeringerne blev solgt med fast stemme af Karen Hækkerup og nu vil den nuværende socialminister Manu Saree også gå ind i denne sidste sag, med misrøgtede børn.

Halejulja halejulja hvor der i dag i 7 pressen allerede var kø ved håndvasken.

Indtil nu har ingen fået overdraget det personlige ansvar, derfor vil disse børne sager fortsætte i en uendelighed.

Hvem PRÆCIS har modtaget de 11 anmeldelser til Esbjerg kommune?

Det finder man belejligt nok aldrig ud af. Nu lukker systemet sig om sig selv og skaden på disse 2 børn er jo sket.

Ombudsmanden.

http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...8+12%3A14%3A35

(X) kommunes sagsbehandling i forbindelse med modtagelse af
underretninger vedrørende to meget udsatte børn


http://www.bt.dk/politik/socialminis...ne-i-boernesag

Det er dybt rystende, at en kommune ikke greb ind, selvom den modtog 11 underretninger om et forsømt søskendepar, mener socialminister Manu Sareen.

Hvor ynkeligt!

Dansk Socialrådgiverforening, undgå venligt at tørre jeres arbejdspres af på udsatte børn. Hvis jeres arbejdsforhold er for dårlige, må i tage kampen op med respektive ledelser og ikke udsatte børn.

Hvor ynkeligt!

Næstformand i Dansk Socialrådgiverforening Niels Christian Barkholt mener, at arbejdspresset i kommunernes familieafdelinger med op til 85 sager per socialrådgiver er en del af forklaringen på, at kommunen ikke reagerede, selvom den modtog 11 underretninger om børnene fra politi, skole og borgere.

http://www.information.dk/telegram/503314

Formanden for Børn & Familie i Esbjerg siger, at man har lært meget af sagen om de to udsatte børn

Det gjorde de også sidste gang!

http://www.information.dk/telegram/503328

To børn burde ikke have været udsat for omsorgssvigt, og det skal ikke gentage sig, siger viceborgmester.

Det sagde de også sidste gang!

http://www.information.dk/503320

Socialminister går ind i sag om børnesvigt
Min tålmodighed er opbrugt, siger socialminister Manu Sareen (R)


Det sagde Karen Hækkerup også.!

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0710070220.htm

Lille dreng drak to-tre liter rødvin: Kommune overhørte 11 advarsler om misrøgtede børn

Ombudsmanden kalder det fuldstændig uforsvarligt, at en kommune ikke greb ind for at redde et søskendepar.

Politiet forsøgte at slå alarm. Skole og borgere det samme.

Alligevel greb en kommune ikke ind for at hjælpe et misrøgtet søskendepar trods 11 alvorlige underretninger om, at børnene var i nød
.



Efter min personlige mening og erfaring vil dette fortsætte, indtil det personlige ansvar kommer med ind i drøftelserne.

Men danske socialrådgivere ønsker tydeligvis ikke dette ansvar på sine skuldre og vil fortsætte med at lade sig presse af embedsmandsledelsen til at se igennem fingerne, med anmeldelser, i hensynet til kommunens økonomi.

En §50 undersøgelse og fjernelse af børn er jo omkostningskrævende.

De nærmeste dage vil vise, hvor lang køen ved håndvasken bliver.

Triste og vrede hilsner

Peter

PS Når børn og unge så er blevet anbragt, så:

Det handler om at tage ansvar

http://www.denoffentlige.dk/det-handler-om-tage-ansvar

CC.: Redaktionen af P1 Orientering

HVORDAN SKAL KOMMUNERNE HÅNDTERE VANRØGTSSAGER?

Endnu en sag om misrøgt af børn er kommet frem efter en redegørelse fra folketingets ombudsmand, der retter en udsædvanlig hård kritik og kalder den pågældende kommunes håndtering for "fuldstændig uforsvarlig". På trods af 11 alvorlige underretninger i løbet af 2011 og 2012 fra blandt andet politi, skole og borgere samt en advarsel om børnenes mistrivsel fra familiens tidligere kommune, undlod myndighederne at gribe ind. Der har været et massivt fokus på håndteringen af sager om vanrøgt og misbrug af børn - ofte i normadefamilier, der flytter, når myndighederne kommer for tæt på. I Rebild Kommune har man efter Rebild-sagen i 2012 fuldstændig ændret på den måde man føre tilsyn og hjælper udsatte familier.

Mail til Orientering`s redaktion:

Kære Orientering.

DD spørger I om "HVORDAN SKAL KOMMUNERNE HÅNDTERE VANRØGTSSAGER?"

Jeg mener, at have svaret på dette uhyggelige spørgsmål.

Hvis redaktionen skulle bygge et nyt sommerhus, ville samfundet kræve, at kloakrørende under huset, til afledning af Jeres menneskelige efterladenskaber, blev udført af en autoriseret kloakmester.

Hvis sagen drejer sig om børne misrøgt i svær grad, som vi desværre har set for mange tilfælde af gennem de sidste 3 år, med §50 undersøgelser, så kan systemet tillade, at alle står i kø ved håndvasken, helt uden konsekvens.

Jeg der gennem et langt liv har været statsautoriseret flymenkaniker på typerne, SE210 Caravelle, DC-9, DC-10, MD-80, 87, 90, DC-8 med ansvar over for lovgivningen, uden om min nærmeste økonomisk ansvarlige chef.

Hvis disse modbydelige børnesager skal have den mindste mulighed for at blive behandlet FØRSTE gang der indløb en anmeldelse om mistanke om misrøgt af børn, SKAL der inddrages det PERSONLIGE ANSVAR ind i sagsbehandlingen.

Nøjagtig som det personlige ansvar jeg har påtaget mig, når hele redaktionen tager på en flyvetur. Jeg garanterede at flyet var flyvedygtigt men havde også retten og pligten til at sende flyet i hangaren for reparation, hvis jeg mente det var påkrævet.
Helt uden om den økonomiske chef.

Derfor har jeg oprettet denne tråd, som omhandler kravet om at danske socialrådgivere i børnesager skal være statsautoriserede med ansvar over for lovgivningen og ikke som i dag over for embedsmænd der fremstiller kommunens budget, til glæde for politikerne.

Hvem tro I at der presse en socialrådgiver til at vurderer endnu engang om det nu også er nødvendigt med en §50 undersøgelse? S.U.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Med venlig hilsen

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-07-2014 kl. 22:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 12:15   #249
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Børnechefer frygter flere tilfælde af omsorgssvigt

Jeg er enig.

Men hvad er jeg enig i?

Børneomsorgssvigt kan vi ikke undgå. Det er et faktum.

Men viljen til at overhører anmeldelser findes, desværre.

Fordi, ingen tør taget det personlige ansvar, når en anmeldelse indløber til en kommune. Der er for mange modsatrettet økonomiske interesser i en sådan sag. Se køen til håndvasken.

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=72503#.U7-4m6hn84Y

"Formand for børnecheferne foreslår, at kommunerne bliver bedre til at handle, når personer, der har med børnene at gøre, reagerer med bekymring"

Det var godt nok nogle kloge ord.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 16:17   #250
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunale svigt skal straffes

http://dknyt.dk/sider/debat.php?id=7434

10/07 kl. 11.51

Jeg er dybt rystet over, at en kommune i løbet af bare et år overså 11 alvorlige advarsler om omsorgssvigt af to børn. Jeg vil på baggrund af sagen have øget sanktionsmulighederne og sanktionerne overfor kommunale svigt.

Det her er en frygtelig sag, og ganske tragisk er det langt fra den første af den slags. Vi kan ikke leve med, at en kommune på denne måde vender det blinde øje til en lang række dybt alvorlige advarsler fra politi, skole og borgere. Den form for grove svigt skal simpelthen straffes.

Direktøren fra Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl, mener, at det ikke er mangel på lovgivning, der i skyld i kommunens svigt af de to børn, men derimod at kommunen har svigtet sit ansvar. Naturligvis skal vi altid løbende vurdere, om en lovgivning nu er god nok, men i dette tilfælde mener jeg, at vi især skal se på det kommunale ansvar. Der skal være nogle sanktioner for svigt, som er så markante, at kommunerne må oppe sig.

Jeg er ikke imponeret over socialminister Manu Sareens (R) og dermed regeringens reaktion på sagen. Ministeren siger, uanset hvor mange regler man laver, kan man desværre ikke forhindre, at der er kommuner, som træffer dårlige beslutninger. Han siger ikke et ord om, at kommunerne selvfølgelig skal overholde de regler, og at der skal være en straf, hvis de ikke gør det.

MF og socialordfører Karin Nødgaard (DF)

Mail til Karin Nødgaard, DF

Kære Karin Nødgaard. DF

Jeg har med interesse læst om dine holdninger, når en kommune ikke reagerer ved anmeldelser om børnemisrøgt, denne endnu engang Esbjerg kommune: http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=72495#.U78B6Khn-00

"Jeg er dybt rystet over, at en kommune i løbet af bare et år overså 11 alvorlige advarsler om omsorgssvigt af to børn. Jeg vil på baggrund af sagen have øget sanktionsmulighederne og sanktionerne overfor kommunale svigt."

Jeg er fuldstændig enig i dit synspunkt.

Jeg har oprettet denne tråd: " Statsautoriserede socialrådgivere, fordi.." hvor mine erfaringer og holdninger er at læse, men også en løsning, som jeg håber du vil læse igennem.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Med venlig hilsen

Peter

Bilag.

KL, Kommunernes Landsforening, en privat interesseorganisation har en mening om sanktioner, når børn svigtes trods 11 anmeldelser:

http://politiken.dk/indland/ECE23402...syg-tankegang/

"Formanden for Kommunernes Landsforening, Martin Damm, kalder det for sommerkuller, når politikerne foreslår at sanktionere og uddele bødestraf til de kommuner, der overser omsorgssvigtede børn.

»Jeg vil anbefale dem at tage en tur under en kold bruser og tage det roligt. Det er som om, man forsøger at overgå hinanden i sanktionssystemer«, siger formanden til Politiken.
"

KL skulle efter min beskedne mening skamme sig!

Som forhåbentlig vil afslutte dette vanvid med svigtede børn, trods:

"På trods af 11 alvorlige underretninger fra bl.a. politi, skole og borgere, som kommunen modtog i løbet af et år, tog kommunen ingen reelle initiativer til at hjælpe søskendeparret."

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=72474#.U7_1aqhn84Y

http://politiken.dk/indland/ECE23403...rne-i-esbjerg/

"Ny sag om svigt er »dask i hovedet« for socialrådgiverne i Esbjerg
Fællestillidsrepræsentant: Sagsbehandling er blevet meget bedre i Esbjerg
."

Sidst redigeret af phhmw; 11-07-2014 kl. 17:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension