K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2009, 19:37   #41
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Og det var det netop ikke! Da jeg ydermere var ansat hos min svigersøn, som jeg har et udemærket forhold til, burde det være indlysende.
Meen....jeg har ikke givet op!
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 20:50   #42
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Indsatsen for fleksjobvisiterede, der modtager kontanthjælp er defineret i lovens §3 stk 1 hvorimod indsatsen for fleksjobvisiterede der modtager ledighedsydelse fremgår af lovens §3 stk 4.

Her er kun tale om lov om "beskæftigelse" ved en indsats efter ret og pligt.

Og intet om hvilken målgruppe fleksjobvisiterede juridisk oprigtig høre under.
Der kunne spørges om, hvorfor fleksjobvisiterede på kontanthjælp ikke er underlagt stk. 4.
Når der i loven står at de modtager den hidtidige indtægt som fleksjobber.
§ 3. stk. 4 taler om 2 grupper personer.

Personer på en for-revalidering er også på hidtidige indtægt, men underlagt loven om revalideren.
Det er bestemt oplyst når der søges transportgodtgørelse.
Hvordan kan man være fleksjobvisiterede uden at være målgruppe for de personer, der er omfattet af § 2, nr. 7.
Hvad er man så visiteret til? og gælder kapitel 13 om fleksjob således ikke for personer på kontanthjælp.

§ 3. Stk. 1 For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, gælder kapitel 7 om det individuelle kontaktforløb, kapitel 9 om jobplan, kapitel 10-12 om tilbud, kapitel 14 om hjælpemidler og mentorordning, kapitel 15 om befordringsgodtgørelse m.v., samt § 99 om opkvalificering ved ansættelse. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, er tillige omfattet af kapitel 16-17 om ret og pligt til tilbud.

Stk. 4. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, gælder kapitel 13 om fleksjob m.v. For personer, der modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74i efter lov om aktiv socialpolitik, gælder tillige kapitel 10 og 11 om tilbud samt §§ 76 og 77 om hjælpemidler.

Sidst redigeret af Kimse; 29-01-2009 kl. 20:56. Årsag: stavefejl :-)
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 22:28   #43
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ja, så det må jo forståes sådan at man stortset bare er almindlig kontanthjælpsmodtager, dog med ret til fleksjob, hvis man skulle være så heldig at finde et.

Så er personligt meget overrasket over dette, da jeg netop med min fleksvisitering forventede at man endelig var ude af alle de tåbelig kontanthjælpsregler, men sådan skulle det ikke være, så føler jeg ikke rigtig har rykket mig en meter, selvom man er visiteret til fleks
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 23:38   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I den her tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...m+fremg%E5r+af

indlæg nr 2 har jeg stillet nogle spørgsmål ang kontanthjælpsmodtagere der er fleksvisiteret , jeg har i dag fået svar fra
Özlem Sara Cekic SF

Som svare
Citat:
Kære Heidi
JEg vil prøve at se om vi kan stille nogle af dine spørgsmål

De bedste hilsner

Özlem Sara Cekic
MF, socialordfører for SF
www.ozlem.dk
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange flekser visiteret på kontanthjælp der er her på siden efterhånden og laver en pol senere ..

og så vil jeg skrive til Özlem Sara Cekic igen med det svar vi har fået fra arbejdsmarkedsstyrelsen , der er noget der ikke passer sammen...

I hvertfald er det ikke den besked jeg fik da jeg var visiteret til fleks på kontanthjælp ..

Her var svaret så snart jeg søgte noget som jeg var berettiget til efter §2 stk 3 nej nej det kan du ikke få for du er jo flekser ... men nu er det ikke skrudet sådan sammen at kommunen kan og må sidde og vælge det ud som passer dem bedst ...

Jeg syntes at alle her på siden der er flekser på kontanthjælp skulle tage og skrive til alle arbejdsmarkedsordfører og socialordfører også selv om vi spammer og irreter det kan sq ikke være rigtigt at de har lov til at dele os op i a og b hold ...

Det lugter lidt lige som dagpenge kontra kontanthjælp, dem på kontanthjælp er ikke så meget værd som kontanthjælpsmodtager sådan virker det i hvert fald...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21
Hvad er en jobplan pinballs Dit og Dat 2 15-06-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension