K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2015, 18:00   #1
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Question §34 særlig støtte på sygedagpenge

Som aftenvagt 30t pr uge i gennemsnit, med arbejde hver anden weekend har en stor del af min indkomst været aften, weekend + SH tillæg. I beregning af sygedagpenge tages ikke hensyn til disse tillæg, så en voldsom reduktion i min indkomst, der efterlader økonomisk kaos
Er der nogen der har viden/erfaring omkring særlig støtte efter §34 når man modtager sygedagpenge.
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 11:21   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg kan se der er en facebook gruppe om netop dette emne.
https://www.facebook.com/paragraf34

Du er forhåbentlig fuldtidsforsikret mht dagpenge. Så du får sygedagpenge for 37 timer om ugen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 15:01   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv evt at læse dette site

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...es-stoerrelse/

Får du sp fra kommunen eller "normal" løn fra din arbejdsgiver?

Sidst redigeret af stampe; 29-07-2015 kl. 15:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 19:35   #4
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Tak for indlæg og svar
Jeg er blevet fyret pga for mange sygedage efter skaden og er nu på sygedagpenge fra kommunen.

Jeg er fuldtidsforsikret i A-kassen, men får kun for faktiske timetal pr uge uden hensyn til tidligere tillæg.
Jeg har nu meldt mig ud af A-kassen, har ikke råd og desværre nok heller ikke udsigt til at blive 100% rask igen.

Jeg har været inde på SIND hjemmeside, de skriver udførligt om §34, så nu har jeg søgt om særlig støtte til høj husleje og så må jeg se.

Det hele er lidt kaos i mit hoved, synes det er en jungle at finde rundt i alle regler, love mm, men godt med K10, man føler sig nu ikke helt så alene
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 19:55   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af liseg Se meddelelser
Tak for indlæg og svar
Jeg er blevet fyret pga for mange sygedage efter skaden og er nu på sygedagpenge fra kommunen.

Jeg er fuldtidsforsikret i A-kassen, men får kun for faktiske timetal pr uge uden hensyn til tidligere tillæg.
Jeg har nu meldt mig ud af A-kassen, har ikke råd og desværre nok heller ikke udsigt til at blive 100% rask igen.

Jeg har været inde på SIND hjemmeside, de skriver udførligt om §34, så nu har jeg søgt om særlig støtte til høj husleje og så må jeg se.

Det hele er lidt kaos i mit hoved, synes det er en jungle at finde rundt i alle regler, love mm, men godt med K10, man føler sig nu ikke helt så alene
Du skulle have fået sygedagpenge for 37 timer om ugen, da du blev fyret, da du var berettiget til dagpenge for 37 timer om ugen. Se Stampes link til Det faglige hus. Læs afsnit Ændring af beregning i sygeperioden

Krydser fingre for at du kan få hjælp efter §34
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 22:25   #6
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Du skulle have fået sygedagpenge for 37 timer om ugen, da du blev fyret, da du var berettiget til dagpenge for 37 timer om ugen. Se Stampes link til Det faglige hus. Læs afsnit Ændring af beregning i sygeperioden

Krydser fingre for få at du hjælp efter §34
________________________________________

Tak for hjælp. Har læst link og forstår det også som dig, så jeg ringer i morgen og klager over beregning for juni, da jeg har betalt kontingent i A-kassen for juni.
Ja, sætter også min lid til §34, ellers bliver det hele lige lidt for surt men jeg tænker, at det ville have været så meget mere svært, hvis jeg var yngre, føler virkelig med alle de mennesker, som både må slås med sygdom og umulig økonomi...jeg er jo en ældre "pige" og stiller ikke de store krav, har på en måde det, jeg skal bruge, men mad og lidt sjov vil man jo gerne blive ved med at have
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 22:36   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja gør det. Jeg tænker også at de så skal fortsætte med at give dig sygedagpenge på fuld dagpengesats. Jeg tror ikke de kan give dig mindre fordi du har meldt dig ud af a-kassen. Det har jeg ihvertfald ikke læst nogen steder.

Måske du har en fagforening du kan tale med om det? Ellers LAFS. De åbnede igen den 26/7.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2015, 07:04   #8
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Endnu en nat med spekulationer om regler og love, om jeg nu får det, jeg er berettiget til og ikke mindst, hvilke regninger jeg i denne mdr. må skubbe til senere

Jeg har nu nærlæst beregning af sygedagpenge x mange endnu engang og jeg kan forstå, at grunden til at jeg kun får for 30t selv om jeg er fuldtidsforsikret er: at jeg blev syg, da jeg var i arbejde og derfor ikke berettiget til dagpenge...var jeg blevet syg, da jeg som nu er ledig, og var berettiget til fuld dagpengesats, ja så ville jeg havde fået sygedagpenge fra kommunen for 37 t.

Sætter nu min lid til §34, men efterhånden snart svært at tro på, at noget skulle falde ud til min fordel.
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2015, 07:43   #9
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Bed din akasse om at lave en dagpengeberegning. Jeg var selv ansat på 29t og oplevede det samme. Havde pga tillæg haft en indkomst som svarede til 37t uden tillæg.

Kan du nå at fortryde din udmeldelse af akassen?
Eller melde dig ind igen?

Jeg spørger fordi jeg forblev i min A kasse til jeg ikke længere havde dagpenge ret fordi

De kunne hjælpe med juridisk bistand ift kommunen

Jeg kunne blive syg af ny lidelse og opnå ny sygedagpenge periode på nyt grundlag

Jeg fik betalt mit kontingent af min pensionskasse i en periode og jeg var også på nedsat kontingent en anden periode.

Jeg havde også lyst til at spare men kunne se det for mig ville være bedre at blive sålænge jeg havde dagpenge ret.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 30-07-2015 kl. 08:03.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 22:15   #10
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Sygedagpenge/Fuldtidsforsikret i A-kasse

Hej
Først en kæmpe tak for hjælp til K10 og Stampe, Akvamarin og Ladybird

Jeg har nu fået orden på mine sygedagpenge.

Fejlen er opstået, fordi jeg ikke selv havde styr på de faktiske regler.

Jeg skulle fra start selv have anmodet A-kassen om skriftligt at meddele sygedagpenge kontoret, at jeg er fuldtidsforsikret, siger de. Dette vidste jeg ikke, troede de fik informationer automatisk fra A-kassen, så har ikke tænkt på det.

Med sygedagpenge på 30 t og uden tillæg for aften+weekend medregnet, havde jeg ikke råd til mine udgifter og meldte mig bla ud af A-kassen, ingen gavn af den alligevel. Kæmpe fejl, og heldigvis er A-kassen gået med til at annullere min udmeldelse, så nu får jeg efterbetalt sygedagpenge for juni + juli + fremover sats der svarer til dagpengesats.

Det er langt fra min oprindelige brutto løn, men alligevel det mere der gør, at det hele ikke ser helt så sort ud mere

Det har været noget af en kamp, at få bragt det hele i orden.
Det er jo nærmest umuligt at komme igennem og få talt med de rette personer, både i A-kassen + kommunen, men jeg er bare blevet stædigt ved, og det har nu lønnet sig.
Men hold da op hvor det slider at få styr på sine rettigheder, når man i forvejen er ramt af sygdom og ikke mindst mere end meget svært at få rettet på de fejl, der først kan være opstået.

Endnu engang TAK for jeres uvurderlige hjælp
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension