K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2015, 08:57   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Haves: Forældet Folketing Ønskes: Et moderne parlament

Ja, vi borgere skal have mulighed for at tage et større medansvar.

http://www.ugebreveta4.dk/haves-fora...NDU4&aid=20050

Færre interne drillerier, mere direkte borgerindflydelse, større politisk udsyn og stærkere faglighed. Det er blandt eksperter og politikeres bud på, hvad der skal til for at genskabe danskernes respekt for det danske folkestyre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 10:30   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vores største problemer, efter min mening..

Globalt:

Vores fælles planet og den måde vi misbruger den på. Bemærk at jeg skriver "vi" fordi vi, jeg ønsker rene sokker på hver dag, benzin i min bil etc.

Lokalt:

Sammenholdskraften tillader vi at smuldre. Her bliver regningen også stor.

http://www.ugebreveta4.dk/opbakninge...NDkz&aid=20099

Danskere i husstande med en årlig indtægt på 600.000 kroner eller mere før skat udgør 52 procent i den gruppe, der mener, at frie markedskræfter er vigtigere end at bevare den danske model. Danskere med en årlig husstandsindkomst på under 600.000 kroner udgør 36 procent.

Jeg kan naturligvis ikke tillade mig at ønske andre mennesker syge. Men når selvsamme mennesker bliver syge eller udsat for ulykke, hvor ens tilværelse vakler, så kommer det som et stort chok, for selvsamme medborgere, som nu ønsker og kræver solidaritet.

Bare een time i samme situation, som en ung scleroseramt familie, ville nok hjælpe på forståelsen for andre medmennesker.

Som kan betyde......

http://www.denstoredanske.dk/Samfund...nd/solidaritet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 11:59   #23
Balzac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balzac er ny på vejen
Uanset udfald af det kommende valg, bør man tænke på mulighederne for reform på landsplan. Der har været en høring på Christiansborg i april, som jeg lige har kigget på. Se på de politiske partier (blå som røde) som ønsker en reform af den nuværende lov, og de praktiske muligheder de har for at få reformen gennemført.
Jeg er udlænding uden stemmeret til Folketing.
Jeg har kun erfaring som bisidder for en arbejdsskaderamt ven som er kommet i klemme i systemet i Faaborg-Midtfyn kommune. Høringen på Christiansborg er meget interessant. Også det faktum at min vens sag, som er blevet yderligere kompliceret i løbet af de sidste dage, bliver nu taget op af en lokal politiker fra DF, og det på grundlag af min artikel i Den Korte Avis.
Gérard Lehmann
Balzac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 12:52   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En klog politiker; Finn Sørensen

http://dknyt.dk/sider/debat.php?id=7940

S og DF må sige klart fra
Finn Sørensen

03/07 kl. 10.10

Venstres regeringsgrundlag lægger op til, at der årligt skal spares 1 pct. eller ca. 2,3 milliarder kr. i kommunerne, hvilket vil betyde massive nedskæringer på velfærden og fyringer, som vil kunne mærkes af befolkningen med det samme. Og der er ikke bare tale om et teoretisk spørgsmål, da Folketinget formentlig skal behandle aftalen mellem staten og kommunerne inden sommer. Derfor er det helt afgørende, at Dansk Folkeparti og Socialdemokraterne omgående melder ud, hvordan de stiller sig til de planlagte nedskæringer.

De to største partier må melde klart ud, hvad de mener om regeringens plan om, at kommunerne skal til at fyre i bundter. Folketinget skal efter alt at dømme godkende kommuneaftalen lige om lidt, og der vil nedskæringerne indgå, hvis grønthøsteren skal køre allerede fra 2016.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 14:19   #25
Balzac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Balzac er ny på vejen
S V og K har været med til at vedtage lov. som trådte i kraft pr. 01.01.13. Denne klapjagt på de syge i vores samfund tager DF klart afstand fra. Man må håbe på at DF, muligvis med partier som SF som har udtrykt lignende synspunkter, vil gøre deres indflydelse gældende i Folketing.
Den aktuelle arbejdsmarkeds minister ved vi, hvor vi har ham: han har gjort lysende klart at det er økonomien og ikke hensyn til de syge som er hans bekymring. Han taler om, hvor meget vejer en syge ikke i lidelser, ikke om velfærd, men i kroner og øre. Han har ikke forstand på som han taler om.
Det er en alvorlig ting, når mennesker, og blandt dem dem som, på grund af deres helbred er dårlige til at forsvare sig mod SYSTEMET (og de psykisk handicappede især), indgår i en politikers værdinormer af denne type, og når disse normer smitter af i kommunernes "strategi". Ansvar hviler på alle, fra ministeren til sagsbehandleren, som går med til at gennemføre denne strategi.
Balzac
Balzac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2015, 08:24   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad skal vi gøre ved dig, kære Joachim B. O.?

http://www.avisen.dk/joachim-b-fagbe...or_333104.aspx

"I stedet for at stille sig på bagbenene over for Ryanair bør fagbevægelsen blandt andet se at få uddannet stewardesser mere, mener Joachim B. Olsen (LA)."

Kære Joachim, hvorfor tror du at flyselskaberne har stewardesser?

For at sælge lidt slik til passagerende?

Nej, det er et lovkrav at der skal være et vist antal stewardesser, for hver 50 passagerer.

Udelukkende med et formål, at få flyet tømt inden for 90 sekunder, hvis uheldet er ude.

Kan du ikke lige forklare hvordan fagforeningerne skulle kunne arbejde på videreuddannelse, når stewardesserne et par gange om året bliver testet i, hvad de er ansat til, nemlig nødprocedure?

Hvordan uddanner man dem yderligere, som du foreslår?

http://www.business.dk/transport/rya...endstofpolitik

Det er dybt bekymrende, at piloten ikke selv kan beslutte hvor mange tons brændstof, han/hun ønsker på en given rute.

Dybt bekymrende.

Hvor mange gange har Ryanair været udsat for "fuel-emergency"?

Kender de unge mennesker, der vælger de billige billetter, mon konsekvensen af en "fuel-emergency"?

Som folkevalgt til Folketinget, må vi kræve, at politikerne i det mindste sætter sig ind i de emner, som de udtaler sig om.

Også politikere fra Liberal Alliance.

I øvrigt er det utilstedeligt, at folketingspolitikerne, ikke respektere hvad dommerne i Arbejdsretten dømmer. Vis lidt respekt for vores retssystem.

Hilsen Peter, forhenværende A-pilot, Statsautoriseret flymekaniker.

Sidst redigeret af phhmw; 04-07-2015 kl. 08:59.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-07-2015, 11:39   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ryanair truer eksperter.....

http://www.avisen.dk/ryanair-truer-e...er_333468.aspx

"Eksperter og fagfolk har fået besked fra Ryanair om, at de uden varsel kan få en retssag på halsen, hvis de igen udtaler sig om flyselskabet. Ryanair vil på ingen måde finde sig i, at der sættes spørgsmålstegn ved sikkerheden ombord på koncernens fly."

Spørgsmål:

"Kender de unge mennesker, der vælger de billige billetter, mon konsekvensen af en "fuel-emergency"?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 08:52   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal huske baggrunden for: "Stuerene bliver I aldrig"

Vi skal huske stemningen i Folketinget på daværende tidspunkt.

Vi skal huske præcis, hvad der blev sagt og skrevet på daværende tidspunkt.

Hvorfor sagde Nyrup som han gjorde?

http://politiken.dk/debat/kroniken/E...e-bluffnummer/

Dansk parlamentarismes største bluffnummer

Kjærsgaard er lige så uværdig til sin formandspost som Løkke er det til statsministerposten.

62 procent af vælgerne – og 44 procent af Venstres vælgere – fandt det tilbage i 2008 i en meningsmåling i Børsen udelukket, at Løkke kunne efterfølge Anders Fogh. Men året efter blev Løkke udnævnt til statsminister, og nu er han statsminister igen efter Venstres dårligste valg i 25 år.

28. september 2005 sammenlignede Frevert meget sødt og farverigt på sin hjemmeside muslimer med »kræftceller, der kun kan behandles med strålebehandling eller bortoperation«. At muslimerne »er født i Danmark og taler dansk, ændrer ikke på deres grundlæggende indstilling om, at det er deres ret at slå danske borgere ned for fode«. Derfor burde man indhente »et tilbud om at opbevare disse småslyngler i russiske fængsler til 25 kr. pr. dag«

»Selvfølgelig skulle han ikke have sagt, at der er muslimske fædre, som voldtager deres døtre, når sandheden i stedet synes at være, at de nøjes med at slå døtrene ihjel og i øvrigt vender det blinde øje til onklers voldtægt«.

En lang række invalide skulle fratages deres pension, og førtidspensionen skulle afskaffes. Landet skulle inddeles i 600 ’socialdistrikter’ hver med 6 ’sociale sikringsvagter’, som – uden ankemulighed – skulle bestemme, hvem der kunne få hjælp, og hvor meget. Retten til hjælp var hermed afløst af den gammeldags almisse. I de særlig fattige kvarterer skulle der dog opsættes havregrynsautomater.



PH.: Glem ikke hvordan stemningen var i den periode og hvad der blev sagt og skrevet af hvem.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-07-2015 kl. 08:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 14:41   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Andre husker også............

http://www.bt.dk/politik/mattias-tes...eren-udtalelse

Mattias Tesfaye: Er der nogen, der kan huske baggrunden for Nyrups 'stueren'-udtalelse?

Jeg har kun mødt Pia Kjærsgaard et par gange. Hun synes at være en flink dame. Det gør de fleste mennesker, heldigvis. Og hvis hun pænt kan give hånd til en halv-neger som mig, så kan jeg selvfølgelig også tiltale hende ”Fru” og pænt sige tak, når hun giver mig ordet i folketingssalen. Det har jeg absolut ingen problemer med. Ligesom jeg heller ikke har nogen problemer med at invitere Pia K. hjem i min stue til en kop kaffe.

Men hvad angår hendes politiske forslag om at straffe søskende og slægtninge, var Poul Nyrup Rasmussen altså på ret kurs: Det er dælme dumt.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 12:37   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pia og arvesynden Den fortrængte historie om stuerenheden fra 1999

Det et faktum, at tidligere statsminister Poul Nyrup-Rasmussen fra Folketinget talerstol har sagt:

"Stuerene. Det bliver i aldrig"

Det er et faktum, at stifteren af Dansk Folkeparti, Pia Kjærsgaard er valgt til at varetage hvervet, som Folketingets formand, som er ærefuldt og bør være samlende for samfund og specifikt for hele Folketinget.

En post, hvor selve stillingen står over personen, der bestrider jobbet.

Kun fremtiden kan vise om Pia Kjærsgaard formår at være samlende.

Men vi må aldrig glemme baggrunden for sætningen "Stuerene. Det bliver i aldrig"


http://www.information.dk/539079?utm...9861-412266077

Det beskæmmende ord »stueren« om Dansk Folkeparti, udtalt af statsminister Poul Nyrup Rasmussen (S), har svirret i de forgangne ugers avisspalter og er dukket op igen og igen i fjernsynet enten som citat eller i klip fra gamle nyhedsudsendelser. Hvornår det faldt, for nogle år siden eller i en eller anden fjernere uklar fortid og hvorfor – det er der ingen, der har spurgt til. Det passer ikke ind i tidens melodi.

Jeg personligt syntes det er godt, at vi alle forsøger at sætte os ind i stemningen og præcis hvad der var årsagen til den famøse sætning.

Og endnu vigtigere om de mange sætninger fra tidligere tids udtalelser og forslag stadig er gældende fra Dansk Folkepartis side af.

DF som helhed er på vej ind i en epoke, hvor DF vil blive tvunget til at deltage i ANSVARET og dermed de ubehagelige møder, hvor folderne skal foldes korrekt når man møder pressen og dermed vælgerne.

Det bliver en spændende tid.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension