K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2016, 23:00   #11
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Karen
Som de andre skriver, kan du ikke klage over rehabteamets indstilling, men du har ret til at kommentere den (partshøring). Min sagsbehandler mente også at jeg kunne få pension pga senfølger efter kræft. Rehabteamet afviste dette. Jeg skrev en kommentar til deres indstilling, hvor jeg kommenterede ALLE deres forkerte udsagn og vurderinger og påviste hvordan de helt så bort fra lægeudtalelser. Det er vigtigt at du reagerer, ellers bliver rehabteamets indstilling til 'sandhed'. Især hvis du selv vil søge pension efter pgf. 17 er det vigtigt, at din version findes i sagen. I mit tilfælde betød min partshøring, at pensionsnævnet forkastede rehabteamets indstilling og i stedet bevilgede mig pension. Jeg sendte først min kommentar, så den lå i sagen, og så sendte jeg min pensionsansøgning.

Sidst redigeret af Strandpigen; 19-02-2016 kl. 23:02.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 10:29   #12
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Hej
Har aldrig fået at vide jeg kunne komme med kommentarer til deres indstilling. Gad vide om det er for sent nu. Var på møde i september eller oktober!!!!!!!!! Men igen man får aldrig sine muligheder at vide.
Karen 1106

Hej
Hvad sker der hvis man selv søger pension og får afslag. Ender man så på ingen ydelse?
Karen 1106

Sidst redigeret af Webmaster; 20-02-2016 kl. 13:12. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 12:34   #13
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Bedre sent end aldrig! Du kan altid komme med kommentarer, faktisk vil jeg mene, at du har pligt til det, hvis der er urigtige udsagn i indstillingen, fx at der står, at du kan mere end dine læger siger, at du kan. En sag skal altid være så velbelyst som muligt. Hvis du overvejer at søge pension selv, skal du bede om aktindsigt og checke, at der er de rigtige oplysninger, lægeudtalelser etc i din sag. Du kan ikke stilles dårligere efter at du har søgt end før. Jeg har dog ikke check på hvad der sker med flex, det må andre kommentere på.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 13:21   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er på ledighedsydelse nu....så kan du godt søge førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag...

Hvis det giver afslag vil du stadig få ledighedsydelse...

Kommunen kan ikke tage din ledighedsydelse alene fordi du søger førtidspension...

Du skal dog være opmærksom på at du IKKE må sige til dem at du ikke står til rådighed for et evt fleksjob..

Hvis kommunen mener at du ikke står til rådighed for et fleksjob fordi du søger en pension....ja så skal de afprøve dig...

Så du kan roligt søge førtidspension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag...

Det vil dog være en god ide hvis du søger aktindsigt først så du ved hvad der ligger af papirer på dig...

Hvis der ikke ligger nok til at de kan afgøre pensionsansøgningen ja så vil du få et afslag..

Der ligger en afgørelse på at kommunen ikke kan standse ens ledighedsydelse alene fordi de tror at man ikke står til rådighed for et fleksjob..

Afgørelsen siger at de SKAL afprøve en hvis der er tvivl om borgeren står til rådighed for et fleksjob.

Du kan finde afgørelsen her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 14:56   #15
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Hej
Tusind tak for svaret.jeg er fritaget for at lave joblog, ansøgninger kun hvis det er i nærområdet, da jeg ikke kører bil pga morfin, samt jeg ikke kan dreje hovedet til venstre side for at orientere mig i trafikken. Kan ikke bruge en time på transport da jeg så er opbrugt for den dag.
Karen 1106
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 10:29   #16
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
utroligt

efter at have læst alt dette som den stakkel er udsat for frygter jeg da min sag..............

hvordan kan en som har sine lægelige papirer i orden blive afvist det forstår jeg ikke? hvorfor vil de så have de lægelige papirer som her siger at personen ikke kan mere?
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 10:49   #17
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er desværre noget, der sker en gang imellem. Man skal dog ikke fortvivle men svare igen. Dvs gøre opmærksom på, at de har set bort fra lægelige udtalelser, som siger at... (Man skal citere direkte fra lægeudtalelserne). Der er mange tilfælde hvor indstillingerne så bliver ændret. Det er svært at kæmpe, når man er syg, men det er vigtigt at reagere skriftligt, hver gang man bliver udsat for fejlagtig sagsbehandling. Få hjælp fra en bisidder.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:02   #18
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Vent lidt med at søge førtidspension på forelligende dokumentation. 17. Stk.2.

1.Kontakt til egenlæge og fortæller at du har forværing af tilstand.

2. Kontakt din sagsbehandler med hendblik på at sende dig til klinisk funktionsklinik vurdering, m.h.p. At bekræfte tilstanden er forværret og ikke mindst blev mere nedsat efter kemo osv. Hvis ikke så skal kommunen lave en ny ADL vurdering hjem hos dig, hvor de kan se hvor meget du kan selv klare daglige dage. Og du kan ikke så meget som du selv fortælle så skal sagsbehandler sende sagen for rehabiliteringsteamet igen til nyt vurdering.

3. Iflg.lov har man ret til revurdering af sagen/ fleksjob, hvis tilstanden er forværret. D.v.s at arbejdspladsen eller praktikpladsen skal lave en ny vurdering og sender det til kommunen. Det skal din kontakt person på din flksjob.

4. Efter du samler nye dokumenter i sagen, skal du få din sagsbehandler at fremlægge din sag på nyt for rehabiliteringsteamet hvor din arbejdstimer og evt. Nyt forløb skal drøftes.

5. Kommer du ikke så langt bedre i dialog med rehabiliteringsteamet så skal du være klart med en skriftligt ansøgning af førtidspension på forelligende, men husk du kommer ikke så meget frem uden nye dokumentation i sagen.

Må ikke bare søge førtidspension fordi du har tabt 20 kg. Samler først alt de dokumenter som bekræfte at du er så syge at det er ikke muligt at være selvforsøgende på arbejdedsmarked og din tilstand er stationære uden behandlingsmuligheder og uden udviklingsmuligheder.
Når du har alt det så er du klar at søge førtidspension.
Jeg håber på at du kan forstå at dokumentation er vigtigt. Det skal ikke bare være lægeattester, men også vurdering fra klinik funktion, eller vurdering af din funktionsevne udført i eget hjem, eller og vurdering af din arbejdevne fra din arbejdsplads, praktik. Kort sagt dokumentation, dokumentation og igen dokumentation.
V.h.eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 10:49   #19
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Hej
Jeg har aldrig fået på skrif hvad bomi ( vurderingssted) har skrevet om mig. Jeg er i gang med at søge aktindsigt. Jeg har ikke bedt lægen om at forhøje dosis af morfin, selv om jeg har meget ondt. Tusind tak for gode input til mig. Karen
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2016, 00:22   #20
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Lægen skal vide alt

om dit behov for yderligere smertestillende.
Ellers kan lægen ikke komme med en udtalelse om, at din tilstand er forværret i en grad, så yderligere morfin er nødvendig.
Det hjælper ikke at være tapper i dette spil. Alle kort skal på bordet, også når det er træls at erkende, at man efterhånden ikke kan det man gerne vil.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension