K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2017, 12:29   #41
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Klage.JKI.Resourseforløb.Tirsdag.d.18.april.2017.U nderskrevet

Dokumentation fra d 18 april 2017



[Billedet slettet pga redigering]

[Billedet slettet pga redigering]
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2017, 13:23   #42
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Mail til diverse ansvarlige...

Fredag d 14 juli 2017





.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2017, 22:52   #43
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information, klage over ressourceforløb af Ulf Baldrian Kudsk Harbo

http://www.k10.dk/showpost.php?p=355694&postcount=6

https://www.facebook.com/permalink.p...00006463864075

Så fandt jeg også tid til at skrive en klage til Borgmesteren i Vordingborg over hvad jeg vil betegne som alvorlige sagsbehandlingsfejl i en ressourceforløbssag.
Den er lidt lang, men der er flere gode citater og henvisninger til gældende lovgivning og seneste vejledninger, som andre måske kan have glæde af


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2017, 20:48   #44
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar fra Borgerrådgiveren onsdag 19 juli 2017

Som sagt, jeg kan ikke se formålet med Borgerrådgiveren...



.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 21:22   #45
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Fredag d 21 juli 2017. Mail og brev fra BIF...

Brev fra BIF Direktionen og Direktør for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) Bjarne Winge
E-mail: [email protected] Tlf: 33 66 28 51
Årsløn (Okt. 2016): 1.593.599,40 kr. uden pension
Pension udgør 19,55 procent.
http://www.kk.dk/artikel/direktion-0

Jeg er ved at brække mig når de fra kommunen skriver KÆRE til mig...



Brevet fra BIF Direktionen og Direktør for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) Bjarne Winge


Mit svar/reaktion til BIF Direktionen...

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 22:00   #46
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kio:
Du spørger dem hvor på kk.dk, deres sagsbehandlingstider er offentliggjort.
Du kan finde dem her:
http://www.kk.dk/artikel/sagsbehandlingsfrister

Så du får nok mere ud af at spørge efter nogen specifikke de mangler, hvis der mangler nogen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2017, 11:37   #47
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Kio:
Du spørger dem hvor på kk.dk, deres sagsbehandlingstider er offentliggjort.
Du kan finde dem her:
http://www.kk.dk/artikel/sagsbehandlingsfrister

Så du får nok mere ud af at spørge efter nogen specifikke de mangler, hvis der mangler nogen
Takker og bukker MistyMiss

Ja, jeg aner ikke, og kan ikke gennemskue om de er fyldestgørende ok.

Jeg kikkede på denne liste http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner og der var linket dødt

Men problemet er at få jobcenter Lærkevej til at lave skriftlige afgørelser med klagevejledninger på hhv. fleksjob, førtidspension og ressourceforløb.

Det er det de ikke gør, heller ikke med mig, selvom jeg skriftligt har bedt om det.

Samt at få sagsbehandlere til skriftligt at oplyse lovgrundlaget for deres afgørelser og "vurderinger", men det lykkes aldrig, de er ligeglade.

Det selv om jeg bliver ved og ved og ved med at kræve at få skriftlige begrundede afgørelser, med en klagevejledning, men Jc er ligeglade.... derfor så mange sager ikke når til Ankestyrelsen.

Det iht Forvaltningslovens § § 22-25, som forpligter JC til:

- inden for 14 dage at lave en skriftlig begrundelse for afgørelsen, når borgeren har fået en afgørelse meddelt mundtligt, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold,
- at henvise til de retsregler, afgørelsen er truffet på baggrund af,
- at begrunde afgørelsen på de af sagens faktiske omstændigheder, der er tillagt en væsentlig betydning for afgørelsen, og
- at give en klagevejledning

Noget at sige til man bliver frustreret og sur når JC her bevist ikke holder loven, og at de ansvarlige politiklere i Beskæftigelses- og Integrationsudvalget København, selv om vi levere dokumentation for disse ulovligheder, ikke gør noget ved det.

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2017, 11:48   #48
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Takker og bukker MistyMiss

Ja, jeg aner ikke, og kan ikke gennemskue om de er fyldestgørende ok.

Jeg kikkede på denne liste http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner og der var linket dødt

Men problemet er at få jobcenter Lærkevej til at lave skriftlige afgørelser med klagevejledninger på hhv. fleksjob, førtidspension og ressourceforløb.

Det er det de ikke gør, heller ikke med mig, selvom jeg skriftligt har bedt om det.

Samt at få sagsbehandlere til skriftligt at oplyse lovgrundlaget for deres afgørelser og "vurderinger", men det lykkes aldrig, de er ligeglade.

Det selv om jeg bliver ved og ved og ved med at kræve at få skriftlige begrundede afgørelser, med en klagevejledning, men Jc er ligeglade.... derfor så mange sager ikke når til Ankestyrelsen.

Det iht Forvaltningslovens § § 22-25, som forpligter JC til:

- inden for 14 dage at lave en skriftlig begrundelse for afgørelsen, når borgeren har fået en afgørelse meddelt mundtligt, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold,
- at henvise til de retsregler, afgørelsen er truffet på baggrund af,
- at begrunde afgørelsen på de af sagens faktiske omstændigheder, der er tillagt en væsentlig betydning for afgørelsen, og
- at give en klagevejledning

Noget at sige til man bliver frustreret og sur når JC her bevist ikke holder loven, og at de ansvarlige politiklere i Beskæftigelses- og Integrationsudvalget København, selv om vi levere dokumentation for disse ulovligheder, ikke gør noget ved det.

.
Altså de er der.
Skal ikke kunne sige om de har glemt/undladt nogen.
Jeg betvivler ikke at der kan være de problemer du beskriver.
Det var mest for at spare dig tid. For her vil de nok svare tilbage med det link jeg gad dig, og så kan du spørge ind til nogen du mangler.
Nu har du linket, og så kan du i stedet direkte påpege hvis der er nogen du synes de mangler
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2017, 12:08   #49
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De svarfrister der ligger her på siden....det var et forsøg på at samle alle links i samtlige kommuner...

Men dette er opgivet...da samtlige kommuner konstant ændre, flytter og sletter de svarfrister de har..

Det vil koste en mand/kvinde på fuld tid hvis man skal følge med...og det har jeg desværre ikke råd til..

Jeg har skrevet til de fleste for at spørge ind til om ikke de kunne give de svarfrister et fast link...og ikke dynamisk....men de fleste svare ikke tilbage eller også fatter de simpelthen ikke hvad der menes med et fast link...

Det samme gør sig gældende for retsinformation.dk....dem har jeg også haft skrevet til.....men de kan heller ikke finde ud af at lave faste link...som ellers vil gøre det nemmere for alle...hvis man feks kunne finde sygedagpengeloven på www.retsinformation.dk/sygedagpengeloven

Alle hjemmesider som linker til love eller til svarfrister...ja deres link virker ikke mere i det øjeblik linket skifter....enten ved en opdatering af de svarfrister eller ved nye love...

Hvis nu de havde faste link...ja så ville alle kunne linke til de gældende love og frister...uanset om love og frister opdateres....men men de virker ikke som om at de er synderlig interesseret i at borgerne skal kunne finde tingene..

Det er som om at de ikke er til for borgerne....men vi er til for dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2017, 12:13   #50
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De svarfrister der ligger her på siden....det var et forsøg på at samle alle links i samtlige kommuner...

Men dette er opgivet...da samtlige kommuner konstant ændre, flytter og sletter de svarfrister de har..

Det vil koste en mand/kvinde på fuld tid hvis man skal følge med...og det har jeg desværre ikke råd til..

Jeg har skrevet til de fleste for at spørge ind til om ikke de kunne give de svarfrister et fast link...og ikke dynamisk....men de fleste svare ikke tilbage eller også fatter de simpelthen ikke hvad der menes med et fast link...

Det samme gør sig gældende for retsinformation.dk....dem har jeg også haft skrevet til.....men de kan heller ikke finde ud af at lave faste link...som ellers vil gøre det nemmere for alle...hvis man feks kunne finde sygedagpengeloven på www.retsinformation.dk/sygedagpengeloven

Alle hjemmesider som linker til love eller til svarfrister...ja deres link virker ikke mere i det øjeblik linket skifter....enten ved en opdatering af de svarfrister eller ved nye love...

Hvis nu de havde faste link...ja så ville alle kunne linke til de gældende love og frister...uanset om love og frister opdateres....men men de virker ikke som om at de er synderlig interesseret i at borgerne skal kunne finde tingene..

Det er som om at de ikke er til for borgerne....men vi er til for dem...
Jeg har en del fritid for tiden (kommunal ferie), så hvis det er, kan jeg godt prøve på at opdatere listen?
Det bliver ikke løbende og opfølgende arbejde. Kun for at få en der er lidt nyere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension