K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2017, 23:51   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bliver spændende at se hvad der så kommer ud af dette....

Det burde jo ikke kunne misforståes det du skriver...

Håber ikke at de bare gør som de plejer...svare på noget...og undlader at svarer på alt andet..

Indtil nu er det jo ganske tydeligt at de undviger...undlader og kryber uden om...at forholde sig til hele dig og din situation...

Der kan kun være en forklaring...at de ønsker at du skal forblive i kontanthjælpssystemet..

Ingen kan være så inkompetente...uden at det er med vilje..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2017, 12:53   #32
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar fra Borgerrådgiveren 12 juli 2017

Onsdag d 12 juli 2017

Først skriver Borgerrådgiverens Txxxx xxxxx xxxxxxx d 21 juni 2017.

"Borgerrådgiveren bad om at modtage en kopi af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens svar til dig.

Forvaltningens frist for svar til Borgerrådgiveren fremgår af vedtægt for Borgerrådgiveren § 15, som siger, at kommunens forvaltninger skal besvare Borgerrådgiverens henvendelser inden tre uger, medmindre Borgerrådgiveren fastsætter en længere frist. Hvis forvaltningen ikke kan nå at svare inden for den fastsatte frist, skal forvaltningen orientere Borgerrådgiveren om dette samt baggrunden herfor og oplyse, hvornår forvaltningen forventer at kunne svare.

Da Borgerrådgiveren har bedt om en kopi af svaret til dig, betyder det, at forvaltningen senest samtidig skal sende deres svar til dig.

Borgerrådgiveren har endnu ikke modtaget den nævnte kopi. Jeg har derfor i dag bedt af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen om at oplyse, hvornår de forventer at sende deres svar til dig."


Nu i dag skriver Txxxxx xxxxx xxxxxxx fra Borgerrådgiveren:

"Borgerrådgiveren kvitterer for modtagelsen af din e-mail af 9. juli 2017.
Borgerrådgiveren vil bede dig om at indsende Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens
svar til dig, for at vurdere hvordan vi bedst kan hjælpe dig.
"


Og så lige det der med at skrive på et forståeligt dansk... eller er det gætteleg det her...
hvis man sidder i en jobfunktion hvor man skriver til danske borgere, er det så ikke vigtigt at denne person kan 100 % forstå, tale og skrive på et forståeligt dansk...!

Vil Borgerrådgiveren bede MIg om at sende svaret til MIG selv..."


Hvad mon grunden er til, at Borgerrådgiveren nu pludselig ikke beder Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens om et kopi af det svar de evt vil sende ?

Det må jeg spørge om...

[Billedet slettet pga redigering]

.

Sidst redigeret af Kio; 12-07-2017 kl. 13:14.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2017, 13:03   #33
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar og spørgsmål til Borgerrådgiveren

Onsdag d 12 juli 2017

Sendt via Eboks, og Cc til mig selv, så er jeg lidt mere sikker på de har mpdtaget det...



.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2017, 13:34   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo himmelråbende dumt...wow...

Lidt ærgerligt at du ikke i den mail til borgerrådgiveren påtaler det med at skrive på alm dansk...og det faktum at de beder dig sende et svar til dig selv...

Lige som man troede at man havde set alt...men men...jeg ved dårligt hvad jeg skal sige.....det skriger til himlen...om inkompetence...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2017, 13:50   #35
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er jo himmelråbende dumt...wow...

Lidt ærgerligt at du ikke i den mail til borgerrådgiveren påtaler det med at skrive på alm dansk...og det faktum at de beder dig sende et svar til dig selv...

Lige som man troede at man havde set alt...men men...jeg ved dårligt hvad jeg skal sige.....det skriger til himlen...om inkompetence...
Jeg synes nu at svaret fra borgerrådgiveren er tydelig nok og synes at trådstarter har en tendens til at læse sagens akter lidt som når fanden læser Bibelen...
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2017, 17:23   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Come on...det kunne skrives ganske tydeligt hvis man ville...og gad..

Husk på...der er kæmpe forskel på hvordan folk læser det skrevne...og alle skal vel kunne være med på hvad der menes...eller...

Men fint at du...Job...kan læse det ...det skal bare vurderes bredere end dig...og det ville være en rigtig god skik hvis myndighederne gad skrive så ALLE kan læse det og forstå indholdet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2017, 09:37   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Come on...det kunne skrives ganske tydeligt hvis man ville...og gad..

Husk på...der er kæmpe forskel på hvordan folk læser det skrevne...og alle skal vel kunne være med på hvad der menes...eller...

Men fint at du...Job...kan læse det ...det skal bare vurderes bredere end dig...og det ville være en rigtig god skik hvis myndighederne gad skrive så ALLE kan læse det og forstå indholdet..
Kommunerne skriver ofte i et sprog som kan være svært at forstå, og jeg har selv set mange "underlige" formuleringer, men hvad angår nedenstående brev er jeg faktisk enig med job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
"Borgerrådgiveren bad om at modtage en kopi af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens svar til dig.

Forvaltningens frist for svar til Borgerrådgiveren fremgår af vedtægt for Borgerrådgiveren § 15, som siger, at kommunens forvaltninger skal besvare Borgerrådgiverens henvendelser inden tre uger, medmindre Borgerrådgiveren fastsætter en længere frist. Hvis forvaltningen ikke kan nå at svare inden for den fastsatte frist, skal forvaltningen orientere Borgerrådgiveren om dette samt baggrunden herfor og oplyse, hvornår forvaltningen forventer at kunne svare.

Da Borgerrådgiveren har bedt om en kopi af svaret til dig, betyder det, at forvaltningen senest samtidig skal sende deres svar til dig.

Borgerrådgiveren har endnu ikke modtaget den nævnte kopi. Jeg har derfor i dag bedt af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen om at oplyse, hvornår de forventer at sende deres svar til dig."
Kunne ovenstående tekst have været skrevet i et lettere forståeligt sprog, uden at miste sin betydning?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Nu i dag skriver Tünde Maria Gilányi fra Borgerrådgiveren:

"Borgerrådgiveren kvitterer for modtagelsen af din e-mail af 9. juli 2017.
Borgerrådgiveren vil bede dig om at indsende Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens svar til dig, for at vurdere hvordan vi bedst kan hjælpe dig."
Som jeg læser dette, så skriver hun ikke, at du skal sende noget til dig selv, men at du skal indsende det svar, som du har modtaget fra Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.
Og jeg vil gå ud fra, at hun mener du skal indsende det til borgerrådgiveren, som er den, der beder dig om, at sende det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2017, 10:15   #38
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar fra Borgerrådgiveren onsdag d 12 juli 2017.

Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg synes nu at svaret fra borgerrådgiveren er tydelig nok og synes at trådstarter har en tendens til at læse sagens akter lidt som når fanden læser Bibelen...
Svaret fra borgerrådgiveren er ikke tydelig nok.
Det er ikke gætteleg dette her.

Hvad er formålet med borgerrådgiveren, og hvordan kan (og vil) de hjælpe
de borgere der oplever disse uhyrligheder på JC... ?

Og ja, jeg har været inde og læse om Borgerrådgiveren flere steder på nettet,
men hjælper de rent faktisk de borgere der retter henvendelse ?

Min erfaring, nej.

Læs f.eks her http://diskrimination.kk.dk/Service/...adgiveren.aspx
hvor de bl.a. skriver:
-------------------------------------------------------------------------
Hos Borgerrådgiveren kan du

- klage over kommunens sagsbehandling, personalets optræden og udførelsen af praktiske opgaver

- få hjælp til at komme videre med en klage, hvis du har oplevet diskrimination i kommunen

- få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen

- få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage

- komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres.

Borgerrådgiveren kan hjælpe med klager vedrørende alle diskriminationsgrunde.

-------------------------------------------------------------------------

Jeg har aldrig fået hjælp af Borgerrådgiveren og har klaget til Dem siden før d
02/01/2015... Vil du se dokumentationen ?

Så noget at sige til det når man gang på gang oplever at de uautoriserede
SB ikke skriver i ens journal hvad der er aftalt, omformulere og omtolker hvad
der rent faktisk er fakta, lyver og bryder loven, uden at stå til ansvar...

Husk, "En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen
og aktøren. Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog".

Fik en opringning i går fra en Jurist inde fra borgerrådgiveren, hvor jeg flere
gange spurgte ind til hvad formålet er med borgerrådgiveren, hvad "kan" og vil
de gøre for de borgere der diskrimineres af JC Lærkevej...

Jeg har nu endnu mere svært ved at se hvad formålet med borgerrådgiveren
er... andet end at beskæftige en flok jurister til en høj hyre...

Overvejer stærkt at poste denne samtale, så kan I selv høre hvad han svarer,
men desværre er lyden ikke god fra modpartens stemme, den er meget lav og
min stemme er meget høj.

Skal lige undersøge om nogen kan hjælpe med ar "redigere" denne optagelse,
så begge stemmer bliver lige høje, så det er til at holde ud og høre på.

Bad om, og fik også et skriftligt svar:



.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2017, 11:52   #39
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Brev fra Jobcenteret Kvittering for modtagelse af klage - 13-07-2017

Fredag d 14 juli 2017

Det er så, igen, et helt andet kontor, også uden personligt ansvar over for
lovgivningen som skal svare.

CF 2. kontor, område 1
Bernstorffsgade 17
1577 København V,

og det uden direkte indsigt og uden at have personlig kendskab til mig og min
sag, ud fra flere direkte usandheder, ulovlig sagsbehandling, ud fra flere
fordrejninger og omfortolkninger af hvad der rent faktisk er sket… ud fra
mangelfulde journalnotater, hvor der ikke er skrevet hvad der aftalt med mig,
og hvad der rent faktisk er sket, som jeg har klaget over flere gange, ud fra
flere "fordrejninger" og "omfortolkninger" af hvad min læge skriver i
statusattesten, og ikke mindst ud fra dybt forkerte "vurderinger" ud fra, igen,
ukomplette journal notater. osv osv

Og det imens jeg stadig ikke har fået fyldestgørende svar på mine klager:

5 april 2017 - Klage over indholdet i Min Plan efter møde i dag hos JKI.pdf
18 april 2017 - Klage.JKI.Resourseforløb.Tirsdag.d.18.april.2017.U nderskrevet.pdf
Onsdag d. 28 juni 2017. - Svar til Hr Bx xxxx xxxxxx CF 2. kontor, område 1.

Begynder man at se et mønster i hvordan "De" prøver på at undgå at svare...

Også postet offentligt til Anna Mee Allerslev og Andreas Keil på https://www.facebook.com/groups/livoverlov/


Sidst redigeret af Kio; 14-07-2017 kl. 12:11.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2017, 12:21   #40
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
6 april 2017 Klage over indholdet i Min Plan efter møde i dag hos JKI

Dokumentation fra d 6 april 2017.







.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension