K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2017, 21:58   #11
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Opfølgning/status.

11 maj 2017 Klage til Borgerrådgiveren over JKI.







18.maj.2017 Rykker personligt for svar på JC JKI.



22 maj 2017 Svar fra Borgerrådgiveren.



22-05-2017 Brev fra Jobcenteret Kvittering for modtagelse af klage

Sendte min klage pr d 6 april og nr 2 klage d 18 april 2017.
Bliver spændende at se i hvor lang tid, Jobcenter JKI Lærkevej
eller måske "CF 2. kontor, område 1 Bernstorffsgade 17" så trækker den ud.



Mht at forstå lovgivningen og selv føle hvem man har tillid til der hjælper en og har argumenterne i orden...

https://www.facebook.com/borgerraadg...96028670600903
"Ret til at klage
Som borger skal man kende baggrunden og grundlaget for de afgørelser, kommunen træffer. Det har stor betydning, når man skal overveje, om vil klage og med hvilken argumentation, det skal ske. Som borger skal man også oplyses om, hvordan man klager, hvis det er muligt at klage på det konkrete område.

Det er den enkelte borger, der skal tage initiativ til at klage, og det er derfor væsentligt for retssikkerheden og tilliden til kommunen, at man som borger får de nødvendige oplysninger.

Læs mere om klagevejledning i KlarRet 14 – Borgerrådgiverens guide om klagevejledning"

http://www.kk.dk/files/klarret-14-ap...15pdf/download

TILLID til Borgerrådgiveren
https://www.facebook.com/umenneskeli...59177234126035

1. NOVEMBER 2013 Stribevis af fejl i København på ottende år
https://www.b.dk/politiko/stribevis-...aa-ottende-aar
"Otte år i træk har Københavns borgerrådgiver kritiseret kommunen for omfattende fejl og sjusk i behandlingen af borgerne. Alligevel ligger fejlprocenten i københavnernes klagesager stadig over 50. Det er der ikke nogen, der taler om op til kommunalvalget. "

17. maj 2013 Ekstremt mange fejl i Københavns Kommune
https://www.tv2lorry.dk/node/11282
Hun er langt fra den eneste. Borgerrådgiveren i Københavns kommune retter en skarp kritik af den sagsbehandling, som landets største kommune tilbyder sine halvanden million borgere. Det skriver Avisen.dk.

Sagsbehandlingen er præget af fejl og alt for lange ventetider og har været det i årevis uden tegn på forbedringer. Det fastslår borgerrådgiverens beretning fra 2012, der i aften skal diskuteres i borgerrepræsentationen.


27. december 2016
Borgerrådgiveren har fået mere at lave - men det skyldes primært at flere borgere nu kender til muligheden for at henvende sig
http://www.hvidovreavis.dk/artikel/d...ejl/1000065240


https://www.tvmidtvest.dk/artikel/bo...er-de-svageste

21. maj 2017 Borgere i kamp mod kommunen: Systemet svigter de svageste

Jurist og lektor: Det er et retsikkerhedsmæssigt problem

"Ankestyrelsen er klageinstans på social- og beskæftigelsesområdet. De behandler i gennemsnit cirka 30.000 klagesager hvert år. Og det er hér sagerne ender, når en borger klager over en kommunes afgørelse.

Sidste år behandlede Ankestyrelsen 2671 klager her fra landsdelen. Og for hver gang, der var 10 sager, så var der fejl i tre af dem.

Enten ændrede styrelsen derfor helt kommunens afgørelse eller hjemviste sagen til ny behandling, på grund af fejl og mangler i sagsbehandlingen. "

"Lovgivningen spænder ben for både kommune og borgere

Der er ifølge Nina Hielmcrone flere grunde til, at systemet fejler. Blandt andet at lovgivningen
på området er vokset og vokset og er blevet kompliceret i en grad, der gør det svært for både
forvaltning og borger at navigere i.

- Sagsbehandlerne har simpelthen ikke en kinamands chance for at kunne kende hele den lovgivning,
som de faktisk skal vejlede i."

"- Loven kan tolkes på forskellige måder. Det kunne være dejligt, hvis vi kunne få Christiansborg-politikerne til at kigge på lovgivningen og se, om vi kunne forenkle den, siger Preben Andersen. "

19. maj 2017 Borgerrådgiveren beretning for 2016.
https://www.kk.dk/sites/default/file...tning_2016.pdf

"Det er dyrt, at hovedet ikke ved, hvad kroppen laver eller at kroppen ikke lystrer hovedet.
Det koster retssikkerhed, lovmedholdelighed, god borgerservice, korrekt sagsbehandling og effektiv administration"

"For det andet er vi ikke gode nok til at løse opgaverne i forening. Selv i de helt oplagte tilfælde, hvor en borger har brug for en samlet indsats fra kommunens side, ser Borgerrådgiveren mange eksempler på, at borgeren modtager helt ukoordinerede fragmenter af den samlede løsning fra forskellige forvaltninger eller fra forskellige centre i samme forvaltning eller endda fra forskellige enheder inden for samme center."

"Der er fortsat brug for at arbejde målrettet med at sikre retssikkerhed, lovmedholdelighed, god borgerservice, korrekt sagsbehandling og effektiv administration. Vi har den viden, der skal til, og vi har ressourcerne, så resultaterne står og falder med, hvordan vi griber arbejdet an"

"Kommunen skal være bevidst om kvaliteten i sine serviceydelser, og kommunen skal møde brugeren med respekt,
ligeværdighed, dialog og tillid”.Kommunens kodeks er ligeledes vedtaget af Borgerrepræsentationen og indeholder grundlæggende principper, som kommunens ansatte foruden de forvaltningsretlige spilleregler og normer skal overholde, når de handler, træffer beslutninger og afgørelser. De syv centrale pligter er: lovlighed, sandhed, faglighed, partipolitisk neutralitet, ansvar og ledelse, udvikling og samarbejde samt åbenhed om fejl."


"ALLE HENVENDELSER BEHANDLES SERIØST
Borgerrådgiveren behandler alle henvendelser seriøst, sørger for at relevante undersøgelser foretages, og at
oplysningerne bliver anvendt konstruktivt til forbedring, forebyggelse og afværgelse af fejl og ulovligheder i kommunens
borgerbetjening og administration. Formålet er ikke at gå efter personer, men efter uacceptable forhold."

Jeg har tillid til de personer der taler/skriver i et sprog jeg forstår og som har argumenterne og dokumentationen i orden.

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2017, 21:19   #12
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Update/status i dette forløb med JKI Lærkevej.

Update/status i dette forløb med JKI Lærkevej.

Personlig henvendelser JKI.

18.maj.2017 Rykker for klager.




29 maj 2017 Rykker for klager.

Damen (meget sød dame) forstod ikke hvad jeg bad om at få skrevet.

Kunne de ansvarlige for fanen i hel.... ikke sørge for, at de uautoriserede
medarbejdere/jobkonsulenter m.fl kan tale og forstå 100% dansk...?
Det er ikke første gang jeg oplever det...

Hun ændrede teksten 3-4 gange, til sidste gav jeg op...I kan jo selv læse
hvordan hun formuler sig her.



Svar fra Borgerrådgiveren 2 juni 2017.

God viden at jobcentret åbenbart skal svare Borgerrådgiveren inden 3 uger.
Men lad os nu se

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 00:08   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg klagede i 2015 til borgerrådgiveren i København, som også sendte sagen til Bernstoffsgade.
De gav mig delvis ret, men kommunen rettede ikke ind og det var som at få en røv at trutte i.

Jeg har desuden bemærket at mange her klager over netop Københavns kommune, hvilket jo er forståeligt eftersom det er landets største, men andre der skriver om et ulideligt dagsforløb skriver sjældent om hvilken kommune de bor i.

Nå held og lykke med dit projekt.
Jeg magter ikke alle de kringlede love, og har opgivet forlængst.
Jeg ved at der er lavet masser af lovbrud i min sag, men når ankestyrelsen giver kommunen ret er man sku på lars tyndskids marker.

Jeg kan se at du er IT kyndig og skriver klart, så der har du et forspring.
Desuden er du stadig "ung" og har alt at vinde.

Københavns kommune har travlt med at afvikle pisstortien og lign, så det er op ad bakke.
I samtlige børnesager er der fejl i kommunen , så hvad er det lige vi forventer os fra det arrogante Rådhus.
Landets rødeste kommune. Det er til at græde af grin over.
Undskyld, men jeg bliver bare så harm og alt min gamle galde vælder op i mig.

Men til sidst fortsæt din kamp. Du er god til at skrive og være konkret og ikke mindst kan du hitte ud af IT!!

Sidst redigeret af vasen; 05-06-2017 kl. 00:13.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 10:36   #14
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
J
Desuden er du stadig "ung" og har alt at vinde.

Københavns kommune har travlt med at afvikle pisstortien og lign, så det er op ad bakke.
I samtlige børnesager er der fejl i kommunen , så hvad er det lige vi forventer os fra det arrogante Rådhus.
Landets rødeste kommune. Det er til at græde af grin over.
Undskyld, men jeg bliver bare så harm og alt min gamle galde vælder op i mig.

Men til sidst fortsæt din kamp. Du er god til at skrive og være konkret og ikke mindst kan du hitte ud af IT!!
Tak for svar vasen.

Ung og ung, er er da blevet 53 år gammel nu, men ok, min Mor på 74 siger også jeg stadig er ung hehe

Faldt så lige over denne i dag på FB som beskriver det rimlig godt.

Kronik 04.06.2017 kl. 20:00 af Marianne Stein, socialrådgiver.

Sagsbehandlingen i jobcentrene ligner et psykologisk eksperiment

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten.



"Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at socialrådgiverne går på kompromis med deres faglighed og tilsidesætter lovgivningen i sagsbehandlingen. En sagsbehandling, som synes at ligne det psykologiske Milgram-eksperiment fra 1961: »Så længe ledelsen beordrer, er det o.k., uanset konsekvens for borgeren«. Efter min vurdering agerer socialrådgiverne som små marionetdukker, efter hvad de ledelsesmæssige retningslinjer dikterer.

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten. Ledelsen og embedsmændene i kommunerne fralægger sig også deres ansvar, da de mener, at lovgivningen siger, at samtlige muligheder skal være udtømte – ansvaret ligger derfor hos politikerne. Politikerne derimod mener, at det er kommunerne, som læser lovgivningen, som Fanden læser Biblen (hvilket jeg ikke er uenig med dem i).

Summa summarum: Ingen vil tage ansvar, og taberne er borgerne, som har brug for hjælp.""

http://jyllands-posten.dk/debat/kron...k-eksperiment/
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 16:11   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Tak for svar vasen.

Ung og ung, er er da blevet 53 år gammel nu, men ok, min Mor på 74 siger også jeg stadig er ung hehe

Faldt så lige over denne i dag på FB som beskriver det rimlig godt.

Kronik 04.06.2017 kl. 20:00 af Marianne Stein, socialrådgiver.

Sagsbehandlingen i jobcentrene ligner et psykologisk eksperiment

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten.



"Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at socialrådgiverne går på kompromis med deres faglighed og tilsidesætter lovgivningen i sagsbehandlingen. En sagsbehandling, som synes at ligne det psykologiske Milgram-eksperiment fra 1961: »Så længe ledelsen beordrer, er det o.k., uanset konsekvens for borgeren«. Efter min vurdering agerer socialrådgiverne som små marionetdukker, efter hvad de ledelsesmæssige retningslinjer dikterer.

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten. Ledelsen og embedsmændene i kommunerne fralægger sig også deres ansvar, da de mener, at lovgivningen siger, at samtlige muligheder skal være udtømte – ansvaret ligger derfor hos politikerne. Politikerne derimod mener, at det er kommunerne, som læser lovgivningen, som Fanden læser Biblen (hvilket jeg ikke er uenig med dem i).

Summa summarum: Ingen vil tage ansvar, og taberne er borgerne, som har brug for hjælp.""

http://jyllands-posten.dk/debat/kron...k-eksperiment/
Har netop læst kronikken, som Østebro også har sendt.
Fantastisk, og man kan jo håbe, at politikerne ikke bare læser den ,men tager den til sig og indser at de skal tænke forfra.
Skrotte al hidtidig lovgivning og starte på ny, hvor hensynet til mennesket vægter mere end hensynet til systemet.
Kommunernes selvstyre er en pest på mange områder.

Det skaber grobund for kassetænkning, og store forskelle på sagsbehandling og afgørelser.
Det har vi også set til fulde på børnesager, og så hjælper det ikke, at den ene minister efter den anden henstiller kommunerne til at overholde lovgivningen, når der ingen sanktion er for utilstedelig opførsel.

Mange love er elastiklove, og der er rigtig mange håndvaske i både kommuner og folketing.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 17:05   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Har netop læst kronikken, som Østebro også har sendt.
Fantastisk, og man kan jo håbe, at politikerne ikke bare læser den ,men tager den til sig og indser at de skal tænke forfra.
Skrotte al hidtidig lovgivning og starte på ny, hvor hensynet til mennesket vægter mere end hensynet til systemet.
Kommunernes selvstyre er en pest på mange områder.

Det skaber grobund for kassetænkning, og store forskelle på sagsbehandling og afgørelser.
Det har vi også set til fulde på børnesager, og så hjælper det ikke, at den ene minister efter den anden henstiller kommunerne til at overholde lovgivningen, når der ingen sanktion er for utilstedelig opførsel.

Mange love er elastiklove, og der er rigtig mange håndvaske i både kommuner og folketing.
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 20:18   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
Jeg er enig, men når jeg skrev det så kategorisk er det fordi jeg netop har det som dig.

Så i den bedste af alle verdener, så burde man nedsætte et udvalg af uvildige.
Det kunne være jurister, der ikke er fedtet ind i politiske og eller lobbyvirksomheder.
Jurister og evt. andre faggrupper, som ikke arbejder i systemet og for systemet, og har en økonomisk interesse.
Der er jo flere fagfolk fra universiteterne som gang på gang har påpeget, at retssikkerheden ikke er opfyldt, når det gælder området bredt set.

Man kunne jo så tage lov for lov af de mange tusinde der efterhånden hersker på området.
Gennemgå dem med en tættekam og ydermere holde diverse love op mod hinanden.
Masser af rettigheder modsvares af sanktioner i anden lov, og jeg magter det ikke.

f.eks al den virak som hersker, hvis du modtager dit og dat fratrækkes det fra dit og dat.
Jeg har f.eks i 2 år førsøgt at finde ud af om en ydelse fra min pensionskasse på ca. 500 kr, om mdr. fratrækkes i min ledighedsydelse.
Københavns kommune siger ja, pensionskassen siger nej.
Jeg bad så pensionskassen sende loven ,men det står i nogle bemærkninger og svaret var: nogle kommuner gør det andre ikke.
Dette bare et eksempel på ugennemsigtighed.

Det kræver jo et godt helbred og fuldtidsjob at hitte rede i alle de regler, og selv for alm. dagpengemodtagere er der lovakter der fylder en hel varevogn.


Når man i folketingets flertal ikke ønsker ordentlighed overfor borgerne er jo til syvende sidst "vores" egen skyld.
De jeg kender som ikke selv har været i den jungle tror nærmest at jeg digter, når jeg fortæller om mine oplevelser, så det er jeg holdt op med.

Men ja, håbet er lysegrønt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
P.s de holder jo netop ikke snitterne fra lovgivningen!
tillæg til mit næste indlæg
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2017, 21:58   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk nu at holde politik til den rette kategori....det hører ikke til her i denne afd af forummet.-

Man er velkommen til at oprette nye tråde under politik og samfunds kategorien..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2017, 14:05   #19
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
8 juni 2017. Brev fra Jobcenteret Kvittering for modtagelse af supplerende til klage (igen)



.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2017, 11:35   #20
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Orientering fra Borgerrådgiveren 21 juni 2017.



.

Sidst redigeret af Kio; 22-06-2017 kl. 11:38.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension