K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2015, 21:48   #1
Regn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Regn er ny på vejen
Førtidspension

Hej

Kan en førtidspension arbejde 15 timer ugentligt? Og kan man beholde sit pension og plus lønnet bagefter? Jeg skal arbejde som lærer 15 timer hvormeget bliver lønnet om måneden?
På forhånd tak
Regn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 21:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du har fået din pension efter 2003....og det må man formode siden du skriver i denne kategori.....og jobbet er et helt alm job på lige fod som det raske kan klare...

Ja så tvivler jeg på at de lader dig forsætte på pension...

Men det er ikke til at vide med sikkerhed...da kommuner er forskellige...

Kan du arbejde alm i 15 timer pr uge....ja så har du fået det bedre end da du fik din pension....

Dette fordi man ikke gav pension til folk som kunne arbejde 15 timer pr uge...

Der står i loven at hvis man har fået det væsentligt bedre og kan blive selvforsørgende....herunder i fleksjob....ja så skal de frakende pensionen...

Det du kan gøre...det er at kontakte kommunen for at høre om det kan lade sig gøre....evt i en prøveperiode....hvor du ser om du kan klare det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 22:10   #3
Regn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Regn er ny på vejen
Førtidspension

Når det er 15 timer , så kan man heller ikke klare 37 timer om ugen, dvs at problemet forsætter og man kan heller ikke forsøge sig selv eller rettere sagt at man kan arbejde 37 timer ugentligt😁. Det kan jeg ikke pga mange problemer, jeg har.
Desuden kan jeg læse lidt mere om disse regler på nogen steder? Er det din mening omkring emnet eller reglerne der siger at hvis man arbejder 15 timer kan man frakende sin pension. 😳

På forhånd tak
Regn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 22:18   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man regnes for selvforsørgende hvis man er i stand til at klare sig på fleksjob istedet for pension. Så hvis du er i stand til at klare 15 timer på normale vilkår gennem længere tid, vil der være en stor sandsynlighed for at din pension frakendes, og du tildeles et fleksjob på 15 timer istedet.

http://sm.dk/arbejdsomrader/Ydelser/...ende-pension-1
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 22:20   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er fordi 15 timer mere er fleksjob end pension, specielt hvis det er 15 timer til overenskomstmæssig løn og uden skånehensyn i modsætning til et skånejob som pensionist.

Jeg ville ikke turde tage jobbet før jeg havde på skrift fra jobcenteret at de finder det ok, samtidig med pensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 22:59   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Regn

Idag bliver borgere tilkendt fleksjob med en arbejdsevne på 13 min pr dag 3 gange om ugen,. som de andre skriver så skal du have jobcentrets godkendelse på skrift inden du du starter i jobbet, så du ikke efterfølgende kommer i problemer.

jeg kender en som fik tilkendt pension i 2012, og som af jobcentret har fået lov til at arbejde ca. 15 timer om ugen, men vedkommende bliver modregnet i sin pension, så der er ingen økonomisk gevinst ved at arbejde, for vedk.

men det er åbenbart forskelligt fra kommune til kommune

fortæl gerne hvad jobcentret siger når du spørger, det er interessant at følge med i .

held og lykke
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2015, 23:14   #7
Regn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Regn er ny på vejen
Førtidspension

Jeg har spurgt til kommunen førhen. De sagde at dette ikke var en sag med dem at gøre. Men det er Danmarks udbetaling der afgør at man tjene mere og forsøge sig selv derefter sender de lønsedlerne til kommunen og kommunen kigger på de lønsedler og afgør at man enten beholder sin pension eller frakende det.
Men jeg har undersøgt de andre steder og man må ikke tjene over 66500 om året udover sin pension.
Regn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 12:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Regn Se meddelelser
Jeg har spurgt til kommunen førhen. De sagde at dette ikke var en sag med dem at gøre. Men det er Danmarks udbetaling der afgør at man tjene mere og forsøge sig selv derefter sender de lønsedlerne til kommunen og kommunen kigger på de lønsedler og afgør at man enten beholder sin pension eller frakende det.
Men jeg har undersøgt de andre steder og man må ikke tjene over 66500 om året udover sin pension.
Det, at man må tjene et vist beløb før der modregnes i pensionen, har intet med arbejdsevnen at gøre, indtægten kan f.eks. komme fra en pension ell.l.

Der er 2 ting i det.

Den ene er, om du bliver modregnet i din pension hvis du har en indtægt.

Den anden er, at du kan risikere, at du bliver frataget din fp hvis kommunen vurderer, at du har en arbejdsevne, så du kan forsørge dig selv.
At forsørge sig selv kan også være i et fleksjob, det behøver ikke nødvendigvis at være i et ordinært job 37 timer pr. uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 13:08   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Regn

Læs følgende link til DUKH hvor du kan se nærmere om reglerne for førtidspensionisters tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet

Og hvor er det dejligt at høre en positiv historie som din, ønsker dig alt mulig held og lykke med projektet

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension