K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2018, 02:34   #11
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Hvor skal søges ekønomisk hjælp til fisioterapeut jeg har snakket med enkeltydelse og hun har sendt mig blanket du mener det forkæt hvor skal jeg sender eller søge det
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 05:32   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Hvor skal søges ekønomisk hjælp til fisioterapeut jeg har snakket med enkeltydelse og hun har sendt mig blanket du mener det forkæt hvor skal jeg sender eller søge det
Hjælpemidler, altså indlæg, søges hos kommunens handicapcenter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 15:07   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Man kan som udgangspunkt ikke få tilskud i form af enkeltydelse, hvis hjælpemidlet kan søges efter anden lovgivning.

Så din ansøgning om enkeltydelse kan principielt forsinke din sag.
Retssikkerhedsloven:
"§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen og amtskommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning."

Så hvis fys kan søges efter en anden lov også, skal kommunen vel undersøge det, i forbindelse med at der søges som enkeltydelse?
Bandagist kunne være relevant efter serviceloven, men fys, er det ikke som udgangspunkt enkeltydelse?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 15:34   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Retssikkerhedsloven:
"§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen og amtskommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning."

Så hvis fys kan søges efter en anden lov også, skal kommunen vel undersøge det, i forbindelse med at der søges som enkeltydelse?
Bandagist kunne være relevant efter serviceloven, men fys, er det ikke som udgangspunkt enkeltydelse?
Som det ses af mit indlæg skriver jeg om hjælpemidler/indlæg.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 20:52   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Jeg er på afklarings af arbejdsevne ,ikke på arbejdsprøvning

Det er det samme..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2018, 21:00   #16
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Ok tak Pip
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2018, 11:16   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Retssikkerhedsloven:
"§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen og amtskommunen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning."

Så hvis fys kan søges efter en anden lov også, skal kommunen vel undersøge det, i forbindelse med at der søges som enkeltydelse?
Bandagist kunne være relevant efter serviceloven, men fys, er det ikke som udgangspunkt enkeltydelse?
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Som det ses af mit indlæg skriver jeg om hjælpemidler/indlæg.
MistyMiss har fuldstændig ret.

Kommunen skal af sig selv undersøge, om hjælpen kan ydes via en anden lovgivning, hvis den ikke kan ydes efter den, som borgeren har brugt i sin ansøgning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 21:19   #18
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Jeg har problemmer med job centar .Min job konsulent først sige at det skal være varignedsæt arbejds evne og det fik han fra min læge.Nu sige han at situacion er det samme,og de vil mig op på 5 timer om dagen og det har jeg prøvet sidste år og kan ikke klar.Han skal også med det lægeerklaring til kommunal læge og vise det dem.Er der nogen med råd hvad skal jeg lave,de opfører ved mig som jeg er en fjols

Kan nogen svar mig .TAK
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 21:45   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Goga din læge hverken kan eller må udtale sig om hvor mange timer du kan arbejde. det er nok derfor jobcentret ikke lytter.

din læge må gerne udtale sig om hvilke skånehensyn du har i et job.

hvor mange gange har du været i arbejdsprøvning? har du været mere end 1 gang ?

du skal ikke tænke så meget over at jobcentret siger du skal op på 5 timer om dagen. du skal i en arbejdsprøvning møde op hver dag, og så skal du gå hjem når du ikke kan klare mere. det er det som viser hvor meget du kan klare.

håber det besvare dit spørgsmål ellers spørg igen

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2018, 21:59   #20
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Det min anden praktik det stå igen afklarings af arbejds evne

Og sorte pigen når jeg kan ikke klar mere skal jeg ringe til min læge og melde mig syg og gå næste dag på praktik og være hvor lang kan jeg
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension