K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 10:20   #1
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Beskrivelse af ens sygdomsforløb til ens sag

Er det en god idé at beskrive ens sygdomsforløb gennem årene til en sag ved kommunen. Eller skal bare nøjes med de læge papirer de har i forvejen ?
Det er i håb om at de kan læse lidt om at jeg rent faktisk er syg og ikke hypokonder, som jeg lidt føler de tror jeg er.
og må man komme med videnskabelige artikler ?
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 11:26   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lupo Se meddelelser
Er det en god idé at beskrive ens sygdomsforløb gennem årene til en sag ved kommunen. Eller skal bare nøjes med de læge papirer de har i forvejen ?
Det er i håb om at de kan læse lidt om at jeg rent faktisk er syg og ikke hypokonder, som jeg lidt føler de tror jeg er.
og må man komme med videnskabelige artikler ?
Jeg syntes det er en god idè, at du beskriver dit sygdomsforløb og din egen opfattelse af din sygehistorie og din sag. Kommunen kender dig jo ikke, og har kun nogle "tørre" lægepapirer at holde sig til.

Jeg har selv, flere gange, vedlagt videnskabelige artikler, som støtte i min egen sag - sagsbehandlere på en kommune, har ikke nogen forudsætninger for at bedømme "tørre" lægeoplysninger og diagnoser på latin - specielt ikke hvis du lider af en sjælden sygdom, er der kendskab til de særlige forhold der kan gøre sig gældende specielt for dig.

Det er godt og udmærket, selv at være aktiv og på forkant med sin sag.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 12:43   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg synes det lyder som en god idé, der kan ihverttilfælde ikke ske noget ved det...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 13:26   #4
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Jeg lider ikke af nogen sjælden sygdom, men har nogle lidelser som er kroniske. og som man ikke rigtigt kan gøre ret meget ved. Jeg har dog prøvet en del medicin efterhånden, som ingen effekt har, el. også er bivirkningerne større end gevinsten.
Jeg vil bare være sikker på jeg ikke skyder mig selv i foden ved at skrive en sygdomshistorie om mig selv siden barns ben.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 14:17   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vi har haft en sådan "sygdomsforløbsbeskrivelse" i min mands sygesag hos kommunen. Og hver gang der var nyt i sagen omkring sygdom/behandling sendte vi en ny opdateret kopi til sagsbehandler.
Den var gavnlig i vores sag, og kan kun anbefales. Da sagerne generelt hurtigt bliver til et stort rod af dokumenter og lægepapirer vil en sådan oversigt være god.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 21:44   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Jeg synes det lyder som en god idé, der kan ihverttilfælde ikke ske noget ved det...
Helt enig, men hold den kort og saglig, så den kun indeholder det relevante, så en sb ikke bliver træt af at læse den, inden hun er færdig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 22:16   #7
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Den vi brugte i min mands sag var lavet i punktform og kronologisk efter dato. Havde alt på ca. 3 sider. Det virkede overskueligt. Har også brugt denne oversigt til læger, der gerne ville have et overskueligt overblik over sygdomsforløbet.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
insider beskrivelse østerbro Politik og Samfund 5 06-01-2012 17:25
Psykologattest:Vejl. omsocialt-psykologisk samarbejde, bla. beskrivelse af blanketter gunvor Et godt link! 0 11-02-2011 11:58
Funktions beskrivelse nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-06-2010 20:18
beskrivelse af en arbejdsprøvning MTVRV1 Alt det andet 21 09-02-2010 11:10
funktions beskrivelse buster Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2008 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension