K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 11:14   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Angry kommunal kassetænkning - jurist søges

Er det bare mig der er blevet "paranoid" overfor kommunerne eller er der kommet en ny kassetænkning ind.

Jeg har kigget i de gamle tråde og der har været en overvægt af sagsmishandling, altså mere fortolkning, papirrod og fagligt dårligt sagsarbejde.

Så kommer en hel del sager med laaangtrukne sager, hvor sagerne aldrig er belyst nok. det er svært at bedømme udefra fordi sagerne er så individuelle.

Og nu synes jeg at der er en tendens til, at kommunerne meget bevist omgår helt klare love og regler om sagbehandling, det gælder både retssikkerheden og økonomiske ydelser.
Nu er der både lang sagsbehandling, ingen fast kontakt med sagsbehandler, rod i sager, forkerte afgørelser, klagersager og anker, lange vente tider, manglende ydelser og mystiske lovfortolkninger

Er der en jurist herinde eller derude som læser med på K10, der kan råbe op det der sker i sagbehandlingen, på bekostning af vores retssikkerhed.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 12:57   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Østerbro,
Alle kommuner har ansat en meget stort antal af jurister, som tolker loven for kommunens ansatte/sagsbehandlere.

Der er ingen etik mere hos en stor del af danske jurister, men oh sådan er det med jura.

Desværre så også ved domstolene blive der taget mere hånd om kommunen og faktisk, uden at blinke vil jeg påstå, at domstolene gøre det meget svært for en kommunal klient til at få sit ret i sager mod kommunen.

Jeg ved ikke, om sådan har det altid været i DK, men sådan forholder det sig desværre i dag.

Hvis man køre en sag mod staten/Beskæftigelsesankenævnet fx., så skal man gøre sig klar over, at men er en meget blød trafikant i retssystemet.

Personligt har jeg ingen tillid til det danske retssystem.

Sidst redigeret af Karo; 25-02-2011 kl. 13:17.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 01:44   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt enig i begge indlæg.

Der foregår så mange lovovertrædelser, at der burde føres sag mos regeringen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 11:15   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser

Er der en jurist herinde eller derude som læser med på K10, der kan råbe op det der sker i sagbehandlingen, på bekostning af vores retssikkerhed.
Vi har en Jurarådgiver (medlemsnavn) her på K10, som har været medlem siden medio 2009.

Og, nej østerbro, tror desværre ikke du er blevet paranoid - det bliver mere og mere tydeligt, hvad der styrer den enkeltes sagsbehandling.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 00:31   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller flot fladskærm.

Tilbuddet gælder socialrådgivere i Odense Kommunes jobcenter. Kommunen har siden 2009 betalt bonusløn til ansatte, som har afsluttet mere end 10 sager om sygedagpenge om måneden.

http://forsiden.3f.dk/article/201002...R/2260379/2140
************************************************** ************************************
http://forsiden.3f.dk/article/201003...2140/undefined
************************************************** ************************************

Sidst redigeret af Karo; 28-02-2011 kl. 00:45.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort tak til wistleblower Hans Bøgesvang Riis, tidl. jurist ASK gunvor Det er da strengt ! 7 22-11-2013 09:40
kan jurist vurdere psykisk habitus, samt erhverv? sakra Alt det andet 15 05-08-2010 21:09
Dom: Det var ren kassetænkning TimeGuest Politik og Samfund 9 02-03-2010 05:23
Jurist? popiae Alt det andet 2 15-06-2009 11:33
Kassetænkning. popiae Nyt om loven 3 21-06-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension