K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2010, 16:48   #21
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
nu bliver jeg forvirrret...

--Visitations og pension udvalget har den 10 /8 truffet afgørelse om at give afslag på påbegyndelse af førtidspension i henhold til pensionslovens paragraf 18 ..--

det er et afslag på pensionen ikke??

min veninde siger at sådan et afslag er for dem er en slutning på min sag og derfor kan jeg ikke stadig få sygedagpenge ..

men nu når jeg læser jeres passer det jo at min sag ikke er afsluttet..

har fået en tid hos sagsbehandleren på torsdag ..tager min veninde med da jeg ikke kan overskue den samtale alene ..og jeg glemmer halvdelen af hvad jeg skulle sige og gøre..

mange mange tak for jeres hjælp..
Super god ide, at tage een med man stoler på.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 16:55   #22
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hov!!

sammen med sygedagpenge brevet er der lagt "uddrag" af relevant lovgivning.
Lov om sygedagpenge .

men men der er en masse paragrafer 24 stk 2 . 27 stk 2 .

men ingen stk 4 nogen steder ?????
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 17:36   #23
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Afmagt!!!!

Hej igen Leduce.
Er netop vendt hjem fra egen læge og psyk.klinik, begge indstanser er ligeså forvirret som jeg.

jeg er også igang med at anke min sag om afslagpå påbegyndelse af penison.

I mellem tiden er jeg jo som bekendt visiteret til Flexjob, men klager alligevel.

Jeg får så fremadrettet ledighedsydelse( har tidl.idag skrevet satserne), ved ikke hvordan min økonomi skal hænge sammen, men trods alt bedre end KH.

Jeg føler så meget afmagt, og bliver bange for konsekvenserne.

Min læge sendte idag et brev til den speciallæge i psykiatri, der har udfærdiget 2 erklæringer på mig, skal derfor kontakte ham sidst på ugen.

Håber så igen på en vind der blæser i min retning.

Mener jeg har læst herinde et sted, at hvis det er beskrevet fra lægelig side, at tilstanden forværres, har de svært ved at give afslag.

Det kan dog være noget jeg har misforstået.

KH Kalona
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 20:42   #24
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, det har du læst, men det passer ikke, man kan også anke, at de nægter indstilling, fordi sagsbehandler indstiller, og samråd eller lign. giver afslag på dette.

pensionteam/samråd er dog ikke forpligtet til at begrunde nærmere.

VH Popiae
Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår. Kan du forklare lidt nærmere?
Med hvilken begrundelse kan man anke at de nægter indstilling?
Og hvis de nægter indstilling, så er der vel også 0 % chance for at få tildelt fp, selvom de skulle blive 'tvunget' til at indstille?
Jeg er lidt forvirret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 22:55   #25
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Kalona : det er da godt du er igang og jeg håber sådan det kommer til at køre for dig ..et skridt af gangen godt og flot du kæmper.Ved det er svært.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 01:02   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tassi;
Fordi det er pensionsudvalget der nægter indstilling, trods at sagsbehandler indstiller.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 03:18   #27
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Wodpoulsen : mange tak og tilbage til dig ..

det varmer sådan at man kan få støtte herinde..lige når man føler alt håb er ude.

jeg kan ikke sove pga tanker der køre i ring ..selvom jeg har taget min nat medicin

vil henvende til div .paragrafer til sagsbehandleren ..og også sætte det på skrift både omkring sygedagpenge loven og aktindsigt.
Min veninde skriver det hele til mig..for jeg kan nærmest ingenting uden at sætte mig til at tude.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 03:20   #28
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hejdien : Du er bare en skat .
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 05:53   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
hov!!

sammen med sygedagpenge brevet er der lagt "uddrag" af relevant lovgivning.
Lov om sygedagpenge .

men men der er en masse paragrafer 24 stk 2 . 27 stk 2 .

men ingen stk 4 nogen steder ?????

Ja det er jo en klar fejl og viser at de håber og tror at du ikke lægger mærke til det så husk at have den med i dag på kommunen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
Hejdien : Du er bare en skat .
Jamen tak skal du have håber bare at det hjælper dig ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser
nu bliver jeg forvirrret...

--Visitations og pension udvalget har den 10 /8 truffet afgørelse om at give afslag på påbegyndelse af førtidspension i henhold til pensionslovens paragraf 18 ..--

det er et afslag på pensionen ikke??
nej det er afslag på at starte en pensions sag ved pensionsnævnet og de burde også skrive meget tydeligt hvad det er de mener der skal til for at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet (og i det de skriver til dig skriver de jo netop også at de ikke mener du kan komme tilbage til ordinær og igen er du tilbage ved Stk 4 i § 27 )

Citat:
min veninde siger at sådan et afslag er for dem er en slutning på min sag og derfor kan jeg ikke stadig få sygedagpenge ..
Jamen det er så ikke helt rigtig for lige indtil du har en afgørelse om at de slutte dine sygedagpenge er der mulighed for at få det forlænget via en 17 på forliggende grundlag ..

Citat:
men nu når jeg læser jeres passer det jo at min sag ikke er afsluttet..
Din sag er ikke afsluttet før end du har på skrift at de stopper dine sygedagpenge og at de overholder retssikkerhedsloven § 7a og skriver hvad du så kan og ved en handleplan sætter den iværk i forlængelse af sygedagpengestop..

Men men stadig jeg mener ikke de kan stoppe dine sygedagpenge før end de har taget 27 stk 4 i betragtning

Citat:
har fået en tid hos sagsbehandleren på torsdag ..tager min veninde med da jeg ikke kan overskue den samtale alene ..og jeg glemmer halvdelen af hvad jeg skulle sige og gøre..
Smadder godt optag det evt også husk i i hvert fald hvis ikke i får det optaget så lige at skrive en opfølgningsmail til sagsbehandler så i er enige om hvad der er sagt og aftalt så ingen har misforstået noget

mange mange tak for jeres hjælp..[/QUOTE]
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 20:04   #30
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej igen...

så var jeg på kommunen hos sagsbehandleren i morges.

Tror jeg sagde 10 ord da det var min veninde da førte ordet for jeg sad bare der og hylede....tilsidst kunne jeg ikke koncentrere mig mere og ville bare ud derfra.

fandt stk 4 før vi gik derind den var lige smuttet for mig ..stod lidt dumt på siden...
men da min psykiater lige krydsede med ordene at de skulle lade mig være 3 - 6 mdr..imens sagsbehandleren gik igang med at søge pension..kan de ikke gøre mere end at stoppesygedagpengene da jeg har fået dem forlænget alle 4 gange.

Så min veninde sørgede for at få en tid dagen efter sygedagpengene stopper så vi kan søge kontant hjælp.
Hvor meget er det ca udbetalt EFTER skat??

sagsbehandleren sagde op til flere gange at hun synes jeg skulle anke..og i næste uge får jeg tilsendt aktindsigt...hun mente også det var godt hvis jeg tog en tur til min psykiater og fik noget nyt på skrift.

ja det er hårdt
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, afslag, anke Vovse Alt det andet 23 10-10-2013 13:55
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension