K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2011, 07:50   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Angry §17 stk 1.2 og jobcenter har ikke reageret

jeg har intet hørt vedr. min anmodning 8 februar om §17 stk 1.2 og de 3 måneder er nu gået.
jobcenter har ikke reageret med andet end at de har noteret den.

derimod har sb vurderet at jeg er revalideringsberettiget igen efter stop af den forrige reva/virksomhedspraktik, hvor jeg ikke kunne arbejdes op i tid pga smerter.

nu har jeg virkelig brug for et par ideer-
en bevist syltning af sag eller er det lovbrud?
hvor skal jeg sende en klage til og hvornår?
kan det nytte at spørge borgerrådgiveren?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive til dem igen nu .. først når du har modtaget en skrivelse om at den er sendt videre til teamet er den i behandling , så for alt hvad jeg kan se så er din sag slet ikke kommet videre end jobcenteret ...

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive til dem med det samme og forlange at den kom afsted NU

Og jeg ville gå til borgerrådgiver også nu, ingen grund til at lade dem sylte dig i en evighed ..

du kunne skrive noget ala


Citat:
Jeg sendte den (skriv dato) ansøgning om at få behandlet en førtidspension efter §17 1.2
Den (skriv dato ) modtog jeg en skrivelse om at den var modtaget, der er nu gået de tre månder som der i følge loven må gå og jeg har endnu ikke modtaget nogen afgørelse.

Jeg skal derfor gøre opmærksom på at der i loven er mulighed for at bruge tre måneder til at afgøre sagen og jeg skal bede om en forklaring på hvorfor jeg endnu ikke har hørt noget og hvor min sag ligger henne nu.
Det som du beskriver kunne godt ligne at de var ved at sylte din sag, det vil ikke være første gang de "glemmer" en ansøgning
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:14   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg har intet hørt vedr. min anmodning 8 februar om §17 stk 1.2 og de 3 måneder er nu gået.
jobcenter har ikke reageret med andet end at de har noteret den.

derimod har sb vurderet at jeg er revalideringsberettiget igen efter stop af den forrige reva/virksomhedspraktik, hvor jeg ikke kunne arbejdes op i tid pga smerter.

nu har jeg virkelig brug for et par ideer-
en bevist syltning af sag eller er det lovbrud?
hvor skal jeg sende en klage til og hvornår?
kan det nytte at spørge borgerrådgiveren?
Du skal starte med at skrive en mail til socialforvaltning/socialcenter og be om en bekræftelse på at de har modtaet din admodning, fra jobcenter.
Skiv kun et par sætninger.
Du kan også vedhæfte en kopi af din ansøgning.

Jeg kan fortale dig med det samme at jobcenter har ikke sent din anmodning videre, men du skal have et bevis på det.

Det nytter ikke en dyt at indvolvere borgerrådgiveren i den sag.

Kun Socialcenter kan give skub i sagen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:29   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Da min sag blev sendt til pensionsudvalget fik jeg en bekræftigelse på modtaget ansøgning - og at der ville gå op til 3 måneder før de havde behandlet den !

Men hvis du ikke har fået en bekræftigelse er den så overhovedet sendt afsted fra Jobcenter til videre behandling ?
Pøj pøj
KH Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:35   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tak- jeg har lige sendt mail til social forvaltning og kopi til jobcenter.

se her specialestuderende hvorledes jobcenter helt selv kan skabe en lang sagsbehandligs tid, de glemmer sager i det uendelige.

Sidst redigeret af østerbro; 09-05-2011 kl. 08:36. Årsag: stavning
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 19:27   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej , en opdatering-for nu kører møllen igen.

I februar blev min sag hjemsendt af BAN til ny sagsbehandling især pga mangelfuld og uopdateret ressourceprofil, idet jeg have klaget over en revalideringsstøttet virksomhedspraktik som blev stoppet af sagsbehandler med begrundelsen "manglende progression"i timer, da jeg blev meget dårligere under reva. august 2010.
så søgte jeg en § 17.1.2 på det foreliggende, den glemte sb at behandle, h*n lagde den bare ind i journalen hvor den først blev fundet i februar 2011.
Nu juni 2011 er alt gået istå, for rp. blev ikke genoprettet, tværtimod den blev reduceret idet man fjernede al fortid!!!

sb genfremsætter at en revalidering er mulig, men ingen forslag intet erhversperspektiv- det grønne område med en udtalt slidgigt i hals/nakke mm.

§17 ansøgningen sættes på stand by fordi sb siger revalidering- reva sættes på stand by pga ansøgning om pension

og ressourceprofilen er stadig ikke ok, og udsigten uendelig når sb laver en sådan sløjfebegrundelse.

Er jeg helt gal på den når jeg mener, at rp skal ordnes i forhold til det tidspunkt 2009 hvor sb besluttede en reva og frem til afbrydelsen af reva i 2010, og ikke blande en senere ansøgning ind i rp-opdateringen. det er vel et øjebliksbilled i 2009 som skal ordnes?
det hele er noget rod, jeg har bedt om en ny og fuld aktindsigt.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:29   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Når man søger en §17 FP foranliggende skal ALT andet sættes i stå, til der foreligger en afgørelse på den ansøgning, kommunen må ikke foretage sig mere, end en eneste ting og det er opdatering af RP (hvis de har lyst)

Så er der endnu ikke taget hånd om din §17 ansøgning bør du omgående klage, du skal meget meget tydeligt skrive klage.

Tag i samme ombæring at skrive at du forventer at få en skriftlig reaktion på din klage inden for 14 dage (skriv det i datoer) hvis du ikke har dette vil du betragte det som afslag på din §17 FP ansøgning.

Hører du intet, så skriver du et brev til borgmester og kommunalbestyrelsen hvor du beklager at bla bla. Virker det heller ikke inden for kort tid, så kontakter du statsamtet direkte, tis værre med at de generelt ikke tager imod direkte henvendelser fra borgere, det skal du ikke tage dig af, for det der er IKKE lovligt, de SKAL! tage stilling til din ansøgning inden for 3 måneder fra den dato du har sat din underkradser på ansøgningen, slut færdig, og når det er gralt nok vil BAN godt gå ind i tingene selv om at det er borgeren selv der henvender sig.

Du kan også prøve at kontakte VISO, og spørge dem om de kan hjælpe.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:03   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja nu har de reageret, jeg har fået partshøring på arbejdsevnejournal og sikke en gang makværk og modstand, sb skriver 5 gange at jeg ikke er i personkredsen for førtidspension, men har mange ressourcer fx er handlekraftig fordi jeg er tvunget af økonomien, kontanthjælp, til at flytte til noget billigere.

jobcenter har ikke efter en hjemvisning af revalideringssag ændret på ressourceprofilen, jeg har stadig "mange ressourcer" og nu også handlekraft, men de kan ikke beskrive hvilke der kan bruges på arbejdsmarkedet eller hvilke arbejdsfunktioner jeg kan udfører.

jeg har fået en afleveringsdato for partshørings 2 dage før brevet er afsendt.

lægekonsulenter siger at der er varige begrænsninger,stationær , og arbejdsevne meget begrænset. speciallæger siger det samme.

SB siger at jeg er egnet for revalidering, men ikke til hvad! jeg er revalideret 2 gange før- 1 gang med en 4 årig uddannelse og 2 gang en virksomhedstræning, og har 2 uddannelser jeg ikke kan bruge pga "barrierer"( gigt, ptsd, tinnitus, alder og fravær i fagene)

hvordan vender jeg sådan en -partshøring til min fordel, det er en lang dårlig sag som ikke er blevet bedre af klager og hjemvisning af sag. den er simpelthen fra start af dårligt håndværk som ikke er blevet bedre af fejl på fejl.

ironisk nok er de eneste som har været fair nok lægekonsulenterne!!! men hvad gør jeg nu??
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:16   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
ja nu har de reageret, jeg har fået partshøring på arbejdsevnejournal og sikke en gang makværk og modstand, sb skriver 5 gange at jeg ikke er i personkredsen for førtidspension, men har mange ressourcer fx er handlekraftig fordi jeg er tvunget af økonomien, kontanthjælp, til at flytte til noget billigere.

jobcenter har ikke efter en hjemvisning af revalideringssag ændret på ressourceprofilen, jeg har stadig "mange ressourcer" og nu også handlekraft, men de kan ikke beskrive hvilke der kan bruges på arbejdsmarkedet eller hvilke arbejdsfunktioner jeg kan udfører.

jeg har fået en afleveringsdato for partshørings 2 dage før brevet er afsendt.

lægekonsulenter siger at der er varige begrænsninger,stationær , og arbejdsevne meget begrænset. speciallæger siger det samme.

SB siger at jeg er egnet for revalidering, men ikke til hvad! jeg er revalideret 2 gange før- 1 gang med en 4 årig uddannelse og 2 gang en virksomhedstræning, og har 2 uddannelser jeg ikke kan bruge pga "barrierer"( gigt, ptsd, tinnitus, alder og fravær i fagene)

hvordan vender jeg sådan en -partshøring til min fordel, det er en lang dårlig sag som ikke er blevet bedre af klager og hjemvisning af sag. den er simpelthen fra start af dårligt håndværk som ikke er blevet bedre af fejl på fejl.

ironisk nok er de eneste som har været fair nok lægekonsulenterne!!! men hvad gør jeg nu??
Du må simpelthen skrive det til dem som du lige har skrevet... Jeg synes da, det er meget godt, at de lige bør finde ud af, hvad du ville kunne revalideres til, når du allerede har afprøvet det 2 gange før.. Det jeg har markeret med rødt i dit indlæg, synes jeg er noget, du skal nævne.

Forklar også gerne dem, hvordan du har det med f.eks. ptsd i forbindelse med arbejdsmarkedet (nævn f.eks. hvilke skånehensyn du mener, de bør tage i forbindelse med ptsd).

Har du selv nogle nye oplysninger, som de ikke har, kan du sende/oplyse det til dem.

Alt dette kan du bruge som kommentar og aflevere til jobcentret.

Noget undrer mig dog lidt: Din lægekonsulent nævner noget om arbejdsevne... Dennes opgave er at oversætte og forklare hvad diagnoserne betyder og om din funktionsnedsættelse.

Sidst redigeret af curls; 23-06-2011 kl. 21:21.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:19   #10
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Kære Østerbro.
Ja, hvad gør vi nu lille du?

Jeg læser mange indlæg.Men jeg skriver ikke så meget, da jeg har gigt i fingrene.

Vi er vist næsten i samme situation, du kan læse min tråd ( tror jeg det hedder ). Nede i kælderen.
Knus til dig
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension