K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2011, 19:18   #101
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg ser vil det være penge ud af vinduet med advokat hjælp

det offenlige system er langt fra som en almindelig retsag
men ellers er det SR bistand eller i den bane du skal søge.
de har netop med sociale sager, som mange advokater ikke ved en pind om
http://www.sr-bistand.dk/

som vovse skriver bliver du nødt til at vente på hvad lægekonsulenten mener der mangler af lægepapir.
din egen læge kan godt sende dig til nye undersøgelser, men spild af tid
hvis kommunen vil have belyst nogle andre ting

søgt nemlig selv pension, fordi jeg ikke kunne komme videre i min sag
havde lægepapir, men kommunen vil ikke ud med der manglede
fik godt nok afslag, men først her kom kommunen med en begrundelse for hvad der manglede. det har jeg så været i gennem og mangler kun lidt på det psykiske

så nu vil min sagsbehandler indstille.
jeg har sagt til hende, jeg er sådan set ligeglad hvor længe det tager
alt skal være vendt i min sag, før den bliver sendt til pensionsnævnet igen.
gider ikke og bruge tid på et nyt afslag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 21:40   #102
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sannepil,

Dejligt at høre at din sag er blevet hjemvist. Jeg vil heller ikke mene at du skal have fat i en advokat, endnu, det taler man først om når man er så langt som ombudsmanden i en sag.

Det er super perfekt at din sag er blevet hjemvist, det gør at kommunen lige får en over næsen og skal behandle din sag på ny, primært på det helbredsmæssige område.

Når du er afklaret på det helbredsmæssige område bør kommunen igen sikrer sig om din sag at klar til indstilling til pension og mon ikke at de vil oppe sig i denne forhåbentlige sidste omgang

Jeg har selv lige fået afslag på §18 og klage på samme, så min sag ryger til BAN. I den forbindelse vil jeg høre dig om du ikke fik en bekræftelse fra BAN ? Anmodede du om aktindsigt derfra med det samme eller ? Hvor lang tid gik der fra at de tog din sag i behandling til du fik omtalte svar ?

Jeg har fået at vide at ventetiden ved BAN er 4 - 6 mdr., men jeg har valgt at ride på to heste, altså afprøvning på erhvervscenter som PN foreslår og klage ved BAN, så må vi se hvem der kommer først med en afgørelse.

Held og lykke til dig med din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 22:04   #103
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Sannepil,

Dejligt at høre at din sag er blevet hjemvist. Jeg vil heller ikke mene at du skal have fat i en advokat, endnu, det taler man først om når man er så langt som ombudsmanden i en sag.

Det er super perfekt at din sag er blevet hjemvist, det gør at kommunen lige får en over næsen og skal behandle din sag på ny, primært på det helbredsmæssige område.

Når du er afklaret på det helbredsmæssige område bør kommunen igen sikrer sig om din sag at klar til indstilling til pension og mon ikke at de vil oppe sig i denne forhåbentlige sidste omgang

Jeg har selv lige fået afslag på §18 og klage på samme, så min sag ryger til BAN. I den forbindelse vil jeg høre dig om du ikke fik en bekræftelse fra BAN ? Anmodede du om aktindsigt derfra med det samme eller ? Hvor lang tid gik der fra at de tog din sag i behandling til du fik omtalte svar ?

Jeg har fået at vide at ventetiden ved BAN er 4 - 6 mdr., men jeg har valgt at ride på to heste, altså afprøvning på erhvervscenter som PN foreslår og klage ved BAN, så må vi se hvem der kommer først med en afgørelse.

Held og lykke til dig med din sag.
Ja jeg fik et brev hvor der stod at jeg ville have at svar inden for 13 uger, men der er kun gået godt 10 så det gik tjept.

Jeg håber at du får din hjemsendt eller blot får pension direkte.

Det er altid godt når kommunen får en over næsen og skal huske på at regler er til for at blive overholdt.

Held og lykke til dig.

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension