K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2009, 09:56   #1
MCG79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
MCG79 er ny på vejen
Nogle erfaringer med "Contra" ?

Hej alle sammen...

Jeg er helt ny herinde så I får lige en kort opsumering af mig.

Jeg er 30 år gammel og bor i fredericia.
Har været sygemeldt siden 2004 med scoliose.
Har været igennem 2 rygoperationer.
Kom i arbejdsprøvning i dec. 2008.
Var færdig 1 juli 2009.
Blev godkendt for en uge siden til 20 timer.
Har sendt 30 ansøgninger ud, har indtil videre fået 25 afslag.

Så har kun været jobsøgende i en uge...fik så et brev igår om at jeg skal møde imorgen til at starte på et kursus hos noget der hedder "Contra" til et 13 uger langt kursus der hedder "på vej til fleksjob".

Min ansøgning var rigtig god sagde jobkonsulenten, men der er næsten ingen fleksjob i vores kommune, så det er virkelig svært.
Tror at hvis jeg bare kunne få foden ind til en jobsamtale ville jeg have en rigtig god chance.

Når jeg kigger på deres hjemmeside ved jeg ikke om de har noget at tilbyde mig.....har ikke brug for at få "afdækket mine evner og kompetencer" jeg har "bare" brug for at komme til jobsamtale og få et arbejde!!!

Ser ikke ligefrem frem til at skulle bruge 13 uger på et hippie kursus hvor jeg skal lære mig selv at kende og spille rollespil

Men godt at jeg lyder lidt negativ men det har virkelig været en kamp op af bakke med kommunen. Har hele tiden fået at vide at når jeg blev godkendt ville jeg få hjælp til at finde et job, så da jeg kom ned i jobcenteret blev jeg skuffet over at hjælpen kun var gratis printerpapir....

Så er Contra en god ting for mig? Kan de virkelig hjælpe...eller er det bare en ny måde at sylte mig på igen??

Har lidt svært ved at tro på at gode ting sker for mig mere...

Alle gode råd er velkomne....også selv om det ikke lige er om Contra.
Har I gode råd til hvordan jeg får et arbejde?
Har lidt på fornemmelsen at når de ser ordet fleksjob på ansøgningen så ryger den lige i skraldespanden...

Hilsen Mette
MCG79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:05   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, jeg aner ikke en fis om contra..

men du kan jo håbe på at de kan finde dig et job.
det er vel kassetænkningen = kommunens refusion af penge fra stat, som gør at du skal ud i kursus.. men måske viser det sig at være godt.. måske har du gemt en indre hippie i din mave du ikke vidste... haha..

men kender den med at være negativ på forhånd især efter en tur i vridemaskinen med kommune.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:28   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mette,

Jeg har været på kursus hos Contra, men det var et "stresshåndterings kursus", som kommunen tilbød da jeg var på arbejdsmarkede, men med kompensation via sdp. til min arbejdsgiver.

Kursuset var i Kbh., men jeg syntes det var rigtigt godt og jeg mødte en del der var i samme situation som jeg. Din situation er heldigvis en anden end min, men jeg syntes at du skal ind til i det med åbent sind. Her har du sikkert lejlighed til at stillet alle dine spørgsmål omkring dit kommende fleksjob, den hensyntagen der skal være til dig, kravene til arbejdsgiveren, hjælp undervejs og forinden.

Vi havde også en dag en fra fagforeningen ude, det kan være I har lign. der skal fortælle jer om jeres vilkår og indgangsvinkel til at søge fleksjob.

Tillykke med visitationen og held og lykke fremover.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:58   #4
MCG79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
MCG79 er ny på vejen
Vil også prøve at peppe mig selv op til en positiv indstilling inden i morgen....det kan bare godt være lidt svært engang imellem.
MCG79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 11:20   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

Ja jeg kan godt forstå dig, jeg tænkte også, hvad f..... skal jeg med det !!?? og selvfølgelig var det med gruppe arbejde eller "gå to og to sammen", som man bare hader, men det var faktisk rart at være med lige sindede og få tips og inspiration fra dem af.

Contra er specialiteret i det de underviser i og de har deres erfaringer som du/ I sikkert vil kunne drage nytte af. Det er sundt med en hvis skepsis, men du må tage det som en god start på dit nye liv som fleksjobber. Jeg håber for dig at du finder et job hurtigt herefter (eller under), timerne ser jo ud til at være i den eftertragtede del.

Held og lykke og godt kursus.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 12:12   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er helt klart også plads til dem der "bare" søger fleksjob her på siden så velkommen til

Jeg må indrømme at jeg ikke kender så meget til Contra men har da selv været på kursus og jeg må indrømme at mine erfaringer var meget anderledes end mange af de erfaringer der ellers er herinde...

Jeg syntes det var en positiv oplevelse og jeg lærte faktisk noget af det


Inden jeg kom på det kursus var jeg ved at blive idiot af alle de mennesker der bad mig om et CV for hvad skulle det gøre godt for, jeg skulle helt og aldeles væk fra det erhverv eller andet der lignede det erhverv jeg kom fra , så hvad glæde kunne en kommenede arbejdsgiver have af mit CV det fandt jeg så ud af på et af de kurser jeg var på , for der blev det at skrive et CV lavet helt om ...

Feks skulle jeg skrive hvad jeg havde lavet men ikke sådan at jeg kunne gøre det igen , men sådan at jeg efterfølgende kunne give det nogle personlige kompetencer ret smart syntes jeg ...


Feks har jeg haft rengørings job i børnehaver det var noget man lavede midt om natten , og den personlige kompetance man får ud af det er jo så at man lære at kontrollere sit eget arbejde at man bliver disciplineret og man kan sørge for at sætte sig selv igang...

Jeg har arbejdet mange år i vikar bureau inden for restaurations branchen og den kompetance det så kunne give mig var sociale , omstillings evne og forståelse for job situationer ..

OSV OSV


Det CV lagde jeg ved da jeg begyndte at søge fleksjob ...

Så lavede jeg en lille skrivelse om hvad flekjob var , hvad det betød mht til refusion og hvordan virksomheden fik refusion..

Jeg lagde min jobkonsulentens visit kort med og skrev at hvis de havde brug for yderlige oplysninger omkring refusion og flekjob loven osv , så var de velkommen til at ringe til min jobkonsulent ...

Og så skrev jeg en mail til min jobkonsulent om hvor jeg havde søgt job så han vidste hvem det var der ringede hvis de ringede ...

Dengang var der ikke fleksbevis , så jeg skrev lidt om mine skånehensyn, refusion osv ... I dag ville jeg vedlægge et fleksbevis

Når jeg søgte job, så gik jeg efter de job jeg godt kunne tænke mig i jobnet , søgte deltids stillinger og søgte at få dem lavet om til fleksjob ..

Og jeg holdt naturligvis også øje med i job nu sådan at jeg så hvis der blev opslået et fleksjob i mit område ... kig her ... http://www.ijobnu.dk/sw44788.asp

Jeg fandt hurtigt ud af at det at skrive ikke var helt nok det var for nemt at ignorer mig ...

Så jeg begyndte at ringe på jobbene og fortalte hvor fantastisk jeg var og hvor fantastisk fleks ordningen var ...

Samtidig sendte jeg også uopfordret ansøgninger til virksomheder i området og fulgte op med en telefon samtale efter en uge ...

Tja faktisk det samme som når man søger job alm... dog skal man have lidt mere baggrundsviden om fleksjob loven

Men det kan lade sig gøre, eller det kunne det dengang , jeg fik to jobtilbud samtidig , og valgte det ene og var der til helbredet blev værre ...

Men det er jo nok svære nu hvor der er finanskrise , men jeg tror at man helt klart er nød til at søge meget aggressivt selv for at få et fleksjob , kommunen kan man ikke regne med....

Men hvergang du søger et job så skriv det til din jobkonsulent , bed om en håndfuld visit kort , og selv om jobkonsulenten siger at h*n ikke vil have mail hvergang du har søgt så hold på dit, senere hen i din sag hvis du bliver mere syg eller de begynder at true dig på ledighedsydelse så er det rigtig god dokumentation for at det er dig der har gjort det der skulle til og kommunen der fejler ...

Held og lykke med det hele

MVH
Hejdien

PS husk at tjekke dit eget netværk det kan være jobbet er i det ...
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 13:33   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg har fået udarbejdet en ressourceprofil hos Contra i Kbh, og de var virkelig søde og dygtige og ikke mindst hurtige til at få tingene fra hånden. En helt anden oplevelse end det kommunale, som i min sag var inkompetente og ualmindeligt sløve.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 15:06   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har også været hos contra kbh. for 4 år siden der var styr på tingene og gode foredrgsdage, med relavant indhold så glæd dig bare ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 16:12   #9
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 15
Cillenolle er ny på vejen
Hejsa, jeg kender ikke Contra, men vil da lige tillykke fleksvisiteringen og bare sige op med humøret. Selvom jeg godt kender det. Tag det du kan bruge og ellers kan det være, med den fart du har på, at du snart har et job.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 09:06   #10
MCG79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
MCG79 er ny på vejen
mange tak for de gode svar- specielt til dig hejdien der kom med mange gode råd!
MCG79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger nogle der har haft en vellykket ,"fjernelse af Karpeltunnelsyndrom" c.l.e.o. Alt det andet 33 18-09-2012 21:47
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Erfaringer med "uvildig" speciallæge? trinetrunten At søge førtidspension 13 07-04-2012 15:53
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
sociallæge - hvad er det - og erfaringer med "sådanne" Xeva Spørgsmål ang fleksjob 4 17-06-2007 19:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension