K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 18:42   #281
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
ja det er rigtig dey du siger
jeg kan ikke komme med bus
jeg spurhte engang sagsbehandler men hun nærmest grinte

det er subergodt du fik bil.. det er en stor hjælp
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:10   #282
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal nok få svar på alle dine spørgsmål....

Men ingen skal grine af dig!

Men svar mig på følgende spørgsmål.:

Har du kørekort?

Bruger du krykker?

Bruger du kørestol?

Andre hjælpemidler?

Hvor gammel er du ca?

Hvad lever du af? invalidepension, flexjob eller ?

Hvad fejler du?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:16   #283
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
ja jeg har kørekort
psykisk lidelse
ledighedspenge
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:26   #284
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
ok, nu forstår jeg...

Men Ritalindy at få trivsels- eller invalidebil kræver at man er svært fysisk handicappet.

Men, at du har en psykisk lidelse, mener jeg ikke du kan få bevilget en trivselsbil. Desværre.

Held og lykke fremover

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:30   #285
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
ja jeg har kørekort
psykisk lidelse
ledighedspenge
Hej, jeg kender en med psykiske problemer, som fik taxakørsel som hjælp til at komme frem og tilbage i hverdagene.

Måske kan du søge om hjælp til dette hos socialforvaltningen i din kommune.

Hvis du har meget svært ved at komme med offentlige transportmidler, synes jeg, du bør prøve at søge om hjælp til taxa-kørsel til vigtige steder. Jeg ved ikke, hvad min bekendt fik den efter - altså lov/paragraf. Men søg hjælp hos socialforvaltningen, så skal de finde den rigtige hjælp og efter hvilken lov, der kan give dig den hjælpen. Håber du kan få den rette hjælp... held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 21:13   #286
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Men Ritalindy at få trivsels- eller invalidebil kræver at man er svært fysisk handicappet.

Men, at du har en psykisk lidelse, mener jeg ikke du kan få bevilget en trivselsbil. Desværre.

Held og lykke fremover

Hilsen Peter
At man er går med krykker eller er kørestolsbruger er da ikke et svært handicap?

Du henviser til et link om Serviceloven:

§ 114. Kommunalbestyrelsen skal yde støtte til køb af bil til personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der i væsentlig grad:
1) vanskeliggør muligheden for at opnå eller fastholde et arbejde uden brug af bil,
2) vanskeliggør muligheden for at gennemføre en uddannelse uden brug af bil eller
3) forringer evnen til at færdes, i tilfælde hvor personen har aktiviteter uden for hjemmet, som medfører et betydeligt behov for kørsel med bil.
Stk. 2. Støtten efter stk. 1 ydes som et rentefrit lån inden for en ramme på 160.000 kr.
Stk. 3. Foreligger der ganske særlige forhold i forbindelse med den nedsatte funktionsevne, kan der ydes et rente- og afdragsfrit lån til betaling af forskellen mellem støtte efter stk. 1 og anskaffelsesprisen.
Stk. 4. Socialministeren fastsætter i en bekendtgørelse regler om
1) betingelserne for at opnå støtte efter stk. 1 og 3 og om vilkårene for støtte, herunder regler om personkredsen, som er berettiget til at opnå støtte,
2) fremgangsmåden i forbindelse med afprøvning og valg af bil, herunder om private aktørers deltagelse heri,
3) tilbagebetaling af lån og indkomstgrundlaget for tilbagebetalingen og om henstand med tilbagebetaling og eftergivelse af lån til bil som følge af manglende betalingsevne og som følge af frakendelse i forbindelse med ændringer i den fysiske eller psykiske funktionsevne eller forhold, der knytter sig dertil,
4) adgangen til at modtage støtte til udskiftning af en bil, hvortil der er ydet støtte, jf. stk. 1-3, herunder regler om fremgangsmåden i forbindelse med genbevilling af støtte til køb af bil og om anvendelse af provenu ved afhændelse af en bil, der tidligere er ydet støtte til, herunder i forbindelse med genbevilling af støtte til køb af en bil,
5) støtte til nødvendig indretning m.v., herunder i hvilket omfang ansøgeren selv skal betale en del af udgiften til indretningen,
6) i hvilket omfang der kan ydes tilskud til betaling af køreundervisning m.v., og
7) støtte til personer, der ved indrejse her i landet medbringer en bil.


Hvorfor er det du mener jeg ikke har mulighed for handicap bil?
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 21:52   #287
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo ikke lige til for Peter at svare dig om du KAN få en bil....og da slet ikke ud fra det du har skrevet...

Det skal man kende folks sager meget bedre for at kunne gøre...

Man kan højst komme med gode råd til hvad du evt kan gøre osv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 21:53   #288
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis det er korrekt at du siger at du er på ledighedsydelse, hvilket fortæller at du ikke er udredt og korrekt at der nævnes at.. "eller psykisk funktionsevne, der i væsentlig grad" er det min personlige mening at du vil få et afslag.

Men bemærk hvad Curls skriver til dig om mulighed om taxa kørsel.

Men Ritalindy der er kun min personlige erfaring. Men jeg kan jo tage fejl.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 02:01   #289
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Jeg havde læst nogle af peters indlæg, og nogle af de råd og forslag til hjælp lød ganske fornuftige.
Hvorfor skal jeg ikke ha hjælp og råd fordi jeg ikke går med krykker?
Er det ikke ligemeget hvad jeg fejler, jeg kan knap nok komme ud af døren.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 08:55   #290
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Selvfølgelig skal du have hjælp.....

Kære Ritalindy.

Derfor spørger vi også ind til din situation.

Mit råd til dig er at du skal tale med din læge eller en person som du har tillid til.

FORDI.: hvis du er psykisk syg, af en eller anden grund, og du er på ledighedsydelse så får man IKKE bevilget invalidebil.

Du skal tænke på at hvis du er på ledighedsydelse i dag, så skal du være klar over at det kan du IKKE blive ved med.

For at få bevilget invalidebil skal kommunen vide ALT om dig.

Prøv at få en ven, eller et familiemedlem, til at læse hvad vi råder dig til.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension