K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 22:07   #1
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
generel helbredsundersøgelse

Jeg har lige brug for at høre lidt fra andre der har fået lavet denne undeøgelse...

Jeg var ved lægen i går. Og må sige at jeg blev meget overrasket over hvordan denne foregik..

Jeg kom ind og blev bedt om at forælle med egne ord, hvad der skete ved ulykken for 2½ år siden. Samt hvad der er sket siden. Og hvordan det går pt.
Dette skrev han ned samtidg.

Derefter skrev han at han så mig som meget smerteplaget hvilket kom til udtryk ved at jeg flyttede rundt på mig selv hele tiden -rundt på stolen og op og gå..

Han sluttede af med at skrive at der ikke er flere behandlngsmulgheder.. og athan så pension som eneste mulighed.

Det er jo sådan set fint :-) men havde forestillet mig at jeg ligesom skulle have lavet en undersøglse af resten af mt helbred, - for alt det andet har de jo faktisk oplysninger om fra diverse scanninger, neurologer og reumatolog....

Nu venter jeg så bare på at sagsbehandler får samlet det hele og så til lægekonsulenten..og så krydse fingre for at hun stiller sig på bagbenene. Det skulle ifølge sagsbehandler gerne gå direkte til pnsionsudvalget...tør næsten ikke håbe da jg kan sehvor mange der løber ind iproblemer undervejs..
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:10   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
det var ikke sådan min helbredsundersøgelse foregik.jeg blev for at sige det pænt tjekket i hoved og røv.vi snakkede også om mig selv hvordan jeg havde det også men alt blev tjekket undersøgt og spurt intil. der blev brugt lige omkring 1 times tid på det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:21   #3
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Ja jeg har også lige været til sådan undersøgelse en som kommunen har bedt om at få, det tog over en time blev både målt og vejet og ellers spurgt ind til hvordan jeg elleres har det. Så må sige at man bliver tjekket i hoved og r..

Kan ikke forstå hvorfor kommunen ikke bare kan få at vide om alt det man har været ved lægen med. Har en arbejdsskade og går sygemeldt. Er i praktik og har været det siden 30 maj og skal være det til 4 nov. Nogen af jer som har været så længe i praktik?
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:37   #4
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
det var også sådan jeg troede det foregik...
ang praktik var jeg var i praktik fra aug 2001 til februar 2011 på samme
sted. eller det var en arbejdsprøvning hvor jeg ikke engang kom op på 9 timer om ugen...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:41   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser

Han sluttede af med at skrive at der ikke er flere behandlngsmulgheder.. og athan så pension som eneste mulighed.
For at komme i betragtning til fp bør det fremgå af dine lægepapirer, at der ikke er flere behandlingsmuligheder, at din lidelse er stationær/varig og at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Din læge bør ikke udtale sig om hvorvidt du bør have pension eller ej, kommunen kan risikere, at blive meget negative over en sådan udtalelse.
Hvis du kan nå det kan du måske få din læge til at fjerne denne bemærkning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:46   #6
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Heidi jeg møder fra 8-12.30 lige nu og skal sættes op om en uge med en halv time, men har mange smerter i nakke og skulder og arme. Og nu døjer jeg med mange smerter i mine ben, jeg skl ud og undersøges for at finde ud af hvad der er med alle de smerter i mine ben. Og skal på smerte klinik, så er spændt på hvad der sker efter jeg er færdig med praktik.

Ved ikke om jeg skal sendes ud igen, min sb sagde at det var ok at jeg afsluttede der hvor jeg var startet. Men da det er en arbejdsskade kan jeg få forlænget mine sygedagpenge så er spændt på om det kan lade sig gøre eller hvad de finder ud af
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 22:51   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Der er skrevet i papirene også at der ikke er flere behandlingsmuligheder og at det er stationært...men det blev slået fast af neurolog allerede i april 2011. Vil kontakte lægen og vende med ham hvordan han formulerer det sidste omkring pension.
Tak for jeres kommentarter :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 00:33   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
HEJ jyttels
vær opmærksom på at man ikke kan få forlænget hvis arbejdsskadestyrelsen har truffet en afgørelse....heller ikke hvis man har en anke kørende...for mig afsagde de lynhurtigt deres dom - sådan en ulykke som jeg var udsat for gav normalt ingen men så derfor 0 i mengrad - det ankede vi straks og nu 2 år senere er den sat på 18. men kommunen tog altså den første "afgørelse" som en afgørelse og så kunne jeg ikke få forlænget på den konto...det var d. 14.marts 2011.....så 0 kr til mig siden da... Krydser fingre for at din sag vurderes anderledes...

Sidst redigeret af heidi kastrup; 11-09-2011 kl. 00:38.
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 07:26   #9
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jeg blev også undersøgt i hoved og r.., det tog også godt en time.

Nej når først der er en afgørelse fra arbejdsskadestyrelsen, kan sdp ikke forlænges på det grundlag...men der er jo da så andre muligheder.

Kan se jeg nok har været ualmindelig heldig med min sb, når jeg læser her på K10, hvordan mange ikke bliver forlænget og står uden forsørgelsesgrundlag.

Har været sygemeldt i 2 år nu og er i min 2. praktik. Skal være der i 8 uger, den 1. skulle ha' varet 12 uger, men blev stoppet før tid.
Så efter denne praktik skulle jeg gerne være afklaret til enten fleks eller pension.

Jeg er tilknyttet tværfagligt smertecenter og de har altså noget mere forstand på smertedækning og smertehåndtering end egen læge.

Alle med kroniske smerter burde ha' det tilbud.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 09:24   #10
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
tak for jeres svar ang arbejdsskadestyrelsen, min sag er hos dem endnu og der er ingen afgørelse endnu. Første gang arbejdsskade blev anmeldt var i 2006 og taget op igen dec. 2009 og har ikke hørt noget endnu andet end der ikke er afgjord noget endnu.
Ja jeg glæder mig til at skal på smerteklinik for at lærer at håndterer alle de smerter jeg har. Og er spændt på hvad de finder ud af ang mine smerter skal til undersøgelse for fibromylegi. Men tror der er lang ventetid men bare det at der sker noget nyt i sagen er jo positivt.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
specifik helbredsundersøgelse mijanse82 Alt det andet 20 04-09-2011 15:57
generel helbredserklæring heidi kastrup At søge førtidspension 5 24-07-2011 15:47
Helbredsundersøgelse?! hla72 Alt det andet 7 04-08-2009 10:05
Helbredsundersøgelse LUM Dit og Dat 5 20-09-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension