K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2013, 20:32   #1
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Det der undre mig meget med Lisbeth Zornigs kampagne er, bl.a. hvem der økonomisk støtter.

Mulige grunde.

1. Det er en god ide for demokratiet og folkestyret.
2. Nemt at betale sig fra selv at gøre arbejdet.
3. Ingen politiker ville kunne forsvare deres politik over for os.
4. Bekymring for dalende vælgertilslutning.

Tanke.

Hvis den nuværende regering mister magten ved næste valg pga. den førte politik overfor det såkaldte "underdanmark". Hvad skal der så til, for at de kan genvinde magten?

Hvordan kan vi protestere.

1. demonstrere med risiko for masse anholdelser.
2. Nedlægge arbjedet og gå i strejke!!!!!
3. Stemme blankt

En blank stemme er en overvejet stemme i protest.

Jeg vil lige undskylde til alle, at jeg får blandet begreberne godt og grundigt sammen.

Lisbeth Zornigs kampagne er rette mod kommunalvalget den 19. november 2013 og min stem blank kampagne er også rettet mod det kommende kommunalvalg. For mig at se, vil det have en mindre konsekvens for os, da kommunerne er undelagte landspolitiken. Men med mange blanke stemmer, vil det rykke i folketingspolitikerne, for hvad bliver det næste?
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:07   #2
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Nej jeg har absolut ingen dokumentation for, at politikerne frygter blanke, ugyldige stemmer eller sofavælgerne. Styret er baseret på, at folket vil det. Styret er også afhængighed af, at kunne være legitimt. Hvis styret er basseret på en lille del af befolkningen, vil dets dage være talte. De fleste styre kolapser, hvis folket vil noget andet, det vil også kunne ske her i landet. Det vil derfor være naturligt for en politiker, at frygt manglende folkelig opbakning.

Det eneste jeg kan henvise til er, at folketinget kom til at tage "politiker lede" seriøst, for det kunne ses i valgdeltagelsen.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:33   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Nej jeg har absolut ingen dokumentation for, at politikerne frygter blanke, ugyldige stemmer eller sofavælgerne. Styret er baseret på, at folket vil det. Styret er også afhængighed af, at kunne være legitimt. Hvis styret er basseret på en lille del af befolkningen, vil dets dage være talte. De fleste styre kolapser, hvis folket vil noget andet, det vil også kunne ske her i landet. Det vil derfor være naturligt for en politiker, at frygt manglende folkelig opbakning.

Det eneste jeg kan henvise til er, at folketinget kom til at tage "politiker lede" seriøst, for det kunne ses i valgdeltagelsen.
At forvente at største delen af Danmark stemmer blankt er jo fuldstændigt utopisk. Det sker jo ikke.

Derfor vil det at opfordre til at stemme blankt egenligt bare skade os selv.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:51   #4
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
At forvente at største delen af Danmark stemmer blankt er jo fuldstændigt utopisk. Det sker jo ikke.

Derfor vil det at opfordre til at stemme blankt egenligt bare skade os selv.
Jeg forventer heller ikke at de vil det, men meget tyder på, at næste valg kan blive en anderledes gyser end normalt, pga. at mange ud over kontanthjælpsmodtagere, ikke længere føler de er repræsenteret på tinge. Der er ingen forskel på den politik der bliver ført, hvilket er meget interessant i forhold til, hvad folk så vil gøre.

Jeg kan ikke se, at hvis vi stemmer på parti eller person, at det vil gavne os. Problemet for os er, at vi er gjort til syndebukke for den økonomiske krise og at det er os der skal finansiere væksten i Danmark.

Den reelle vækst i Danmark skal rent faktisk komme fra os.

Citat:
Webmaster: Uanset hvad du kommer med af bortforklaringer....
Jeg anser det ikke for at være bortforklaringer, men at Abraxus argumentere for sine holdninger, som jeg selv gør det.

Sidst redigeret af klanst; 15-06-2013 kl. 00:40.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:30   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja sådan kan man jo også debattere...

Har du noget dokumentation på at de ikke frygter det...nej vel...for det kan man jo ikke have...

Jeg har hørt dem udtale at de mere end meget gerne vil have at så mange som overhovedet muligt bruger deres demokratiske ret...og da de sidder der for at blive valgt ind....ja så er 2 + 2 = 4...

Det siger vel egentlig også sig selv hvis man går ind for et demokrati...

Uanset hvad du kommer med af bortforklaringer...så betyder en blank stemme at den der har stemt (blankt) ikke føler at der er nogen de mener der kan repræsentere dem efter et valg...dette uanset om man er på den ene side eller den anden...

Skal man have et bare nogenlunde demokrati...ja så kræver det at der er nogen for alle at stemme på...

Nu kan du jo ikke vide noget som helst om hvor mange der ved et kommende valg har tænkt sig at stemme blankt...så derfor kan man vel heller ikke bare udlede at der nok ikke er mange der stemmer blankt...

Hver borger skal vel stemme ud fra sin overbevisning...også selv om det er at stemme blankt....og det skal man ikke kun ud fra hvad man tror andre vil gøre..

Hvem ved...måske det er en tur med Løkke der skal til før folk vågner op og vælger noget andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:57   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm den med bortforklaringer kommer fra mig af og var henvendt til Abraxus....måske du har misforstået det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 00:04   #7
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
At forvente at største delen af Danmark stemmer blankt er jo fuldstændigt utopisk. Det sker jo ikke.

Derfor vil det at opfordre til at stemme blankt egenligt bare skade os selv.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm den med bortforklaringer kommer fra mig af og var henvendt til Abraxus....måske du har misforstået det...
Nej webmaster, jeg ved det, jeg fik dig bare ikke med i QUOTE Beklager
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 00:42   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahh så er jeg med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 08:32   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet ved sidste valg, var netop, at Soc.dem. og SF ikke fik stemmer nok, til at gennemføre mere rød politik.

Ved at stemme på Enhedslisten, viser man netop at man ønsker denne politik.

Ved at stemme blank eller helt at undlade, kan man jo mene hvad som helst, uden at nogen ved hvad der er.

Jeg støtter selv igen Enhedslisten, hvor det før var SF, for at forsøge at rykke politikken tilbage mod mere social retfærdighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 23:18   #10
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Problemet ved sidste valg, var netop, at Soc.dem. og SF ikke fik stemmer nok, til at gennemføre mere rød politik.

Ved at stemme på Enhedslisten, viser man netop at man ønsker denne politik.

Ved at stemme blank eller helt at undlade, kan man jo mene hvad som helst, uden at nogen ved hvad der er.

Jeg støtter selv igen Enhedslisten, hvor det før var SF, for at forsøge at rykke politikken tilbage mod mere social retfærdighed.

VH Popiae
* Vil reducere antallet af hjemløse med ti procent inden 2015, ligesom antallet af narkorelaterede dødsfald skal reduceres med 25 procent inden 2015. Det skal være slut med at fogeden sætter børnefamilier på gaden og endelig skal antallet af ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere reduceres med 10.000 inden 2015 - Mette Frederiksen i Berlingske den 13. september 2011

Dette er et af de valgløfter der kom før sidste folketingsvalg i 2011. Jeg synes det viser, at regeringen under dække af "brede forlig" vil sikre, at Helle Thorning kunne blive statsminister med de borgerliges hjælp. Jeg er overbevist om, at det ikke har spillet nogen rolle med EL størrelse.

Regeringens politik har ligget fast længe.

Jeg synes også det er lidt overraskende, at troen på at stemme på person eller parti vil ændre noget og at folk opfatter en blank stemme som ligegyldig. Jeg er helt enig med webmaster og halse om, at det er en bevidst stemme, som siger, "der er ikke nogen eller noget at stemme på".

Hvis nogen kender en politiker eller kandidat, så spørg, hvad de forstår ved en blank stemme, hvad det fortæller dem.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan tæller det? HJD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-02-2012 13:58
Tæller §56 sygedage med i de 52uger? Piamus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 12-03-2011 12:13
Enkle fridag tæller dobbelt Bamle Spørgsmål ang fleksjob 15 09-07-2010 20:12
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Hvornår tæller sygedagpenge fra? Gizmomis Alt det andet 1 03-02-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension