K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 11:32   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Så kan det vist ikke blive mere tydeligt?

Både SF og Socialdemokrater gik kun til valg for at få regeringen væk, så de kunne få den.

Det handlede ikke om at lave noget om, kun om at få en minister taburet, lige gyldigt hvad.

Det ses jo helt tydeligt nu, hvor de har lavet denne skatteaftale med blå blok, selvom de havde mulighed for at lave den med Enhedslisten, men valgte at slikke R.., og så viste de da endelig Danmarks befolkning at de vil S... os en hat fuld, bare de har en taburet.

Lad os få valg, og be til at folket er kloge nok til ikke at vælge pest, når de har haft kolera. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 11:52   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er siden september foretaget adskillige ændringer til gavn for dem, der har mindst.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 21:54   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg har også fat i den tynde ende af Samfundsrebet, men må ligeledes mane til besindelse.

Som jeg har skrevet i en anden tråd om samme emne, så er starten på devalueringen af fp udskudt til 2016, og jeg har en snigende fornemmelse af, at det er fordi den skal bruges til valgflæsk og/eller forhandlingsgrundlag for noget andet, nogen vil have igennem til den tid.

Deuden synes jeg vi allerede på nogle måder HAR hoppet fra asken til ilden - men INGEN regering ville kunne agere uden at lave upopulære tiltag i disse krisetider.

Hvis vi får en blå regering igen mister vi de absolut sidste handlemuligheder, og der er folk på deres fløj, der i årevis har råbt op om, at vi på bunden skal afgive vores stemmeret - seriøst! SERIØST!!!

Lige nu har vi en lilla regering, med en rød opposition, der vil tage sig godt betalt (på VORES vegne) for at støtte dit og dat, så lad os lige se på på finanslovsforhandlingerne, før vi finder reb og køkkenskamler frem.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:23   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
så lad os lige se på på finanslovsforhandlingerne, før vi finder reb og køkkenskamler frem.
Det er jo noget helt andet end reb vi skal have frem - vi skal ikke blive selvdestruktive. Politikerne trænger til en slagkraftig og seriøs opposition. Lige nu er der ikke den store forskel mellem rød og blå blok - bortset fra Enhedslisten.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:15   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
folk valfarter også netop til Enhedslisen Ida- flere herinde meldte sig ind i weekenden
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:45   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg var en af dem der meldte mig ind hos enhedslisten.

Og jeg som altid har sagt enhedslisten var et kommunistisk hippieparti

Men altså hellere dét end at være socialdemokrat, nu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:50   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror de få¨r rigtig mange mandater til næste valg...og hatten af for johanne s.nielsen - selvom jeg ikke stemmer på dem..hun virker sej og troværdig..
så idag de var gået en del frem og s og sf en del tilbage..og det forstår man jo godt..jeg synes det er godt der er partier som EL..det er der brug for
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 09:15   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Enig idag er politik blot et erhverv - engang var det folk der ville forandre, folk der kom fra de forskelligste lag i vores bette land, i dag er de alle som en udklækket fra en skole - har ikke arbejdet - har ikke været ISS'er eller landmand for at få livet til at hænge sammen......

Meningen: I dag er det et job man vælger fordi man er god til at debatterer, vil tjene en fed løn og pension til sig selv og sine efterkommere samt gerne vil ses - TIT!

Kom tilbage med de gamle politikkere der ville Danmark og danskerne det godt!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 17:39   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Enig idag er politik blot et erhverv - engang var det folk der ville forandre, folk der kom fra de forskelligste lag i vores bette land, i dag er de alle som en udklækket fra en skole - har ikke arbejdet - har ikke været ISS'er eller landmand for at få livet til at hænge sammen......
Et godt sted at søge be- eller afkræftigelse i den påstand kunne være her:

http://www.ft.dk/Folketinget/searchR...px?letter=ALLE

Klikker man på det enkelte medlem, så får man bla. adgang til deres CV.

Det der mangles det sted, det er en præcis liste over medlemmets afstemninger i salen (dato, sag og medlemmets stemme) og en karakter- og anmærkningsbog som befolkningen under passende former skulle kunne bidrage til.


Citat:
Kom tilbage med de gamle politikkere der ville Danmark og danskerne det godt!
Ja, man kan indvende, at det i dag er blevet et spin- og medieshow frem for at det handler om stillingtagen til grundlæggende faktuelle forhold.


Det man kan sige, det er at dansk politik i dag bygger på to grundlæggende antagelse ift. en "vækst-" og "frihedsfilosofi".

To fløje kæmper så om, hvordan de tanker skal bøjes ind i en lovgivning.

I den process, så er der (for en politiker) mange hensyn at tage - ikke mindst til eget levebrød.


Og i en K10 kontekst, er der så nogle politikere, der ser sig selv som den nye inkarnation af Jesus, der har fået beføjelse til at sige til den hel- og halvdøde borger: Lazarus stå op af din grav og gå på arbejde.

De glemmer blot tre ting: 1) De er ikke indsat af Vor Herre og derfor virker tryllemantraet ikke og 2) de overser, at de, inden for vækstfilosofiens rammer, først burde lægge et stykke arbejde i (eller ringe til Vor Herre for at bede om hjælp til) forsøget på at skabe arbejdspladser, der vel og mærke udfylder et reelt behov (dvs. pseudo-arbejdspladser er udelukket) ift. et reelt behov for varer og tjenesteydelser, så de 160.000 arbejdsparate der allerede i dag står uden for arbejdsmarkedet, de kan komme til "fadet" og endelig 3) overser de, at en vækstfilosofi måske slet ikke eller kun delvist i modificeret form er løsningen ...

Afledt heraf står der kun tilbage at afkræfte de gamle anarkistiske ideer om, at magt korrumperer ... om det er eller bliver muligt i dagens DK.


Tilføjet: At EL lod sig tage ved r*ven af regeringen under "forhandlingerne" om et skatteforlig, det undre mig i den grad, men jeg kender jo heller ikke det fulde forhandlingsforløb ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 26-06-2012 kl. 17:59.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 18:05   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Politik har alle dage været grundlag til uenigheder, uro blandt egne rækker og delte vande blandt befolkningen, dette er såmænd ikke en nyhed. Men man glemmer!
Dette vil også gå i glemmebogen.

Selvom det på mange måder er en forfærdelig kovending S og SF har været med til, så synes jeg aldrig politik har været mere spændende. Må indrømme jeg er TOP underholdt, på trods af det også gør lidt ondt......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Vil blive mere syg, når jeg skal i afklaring. pga transporten Emmely1980 Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-11-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension