K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2013, 21:03   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lucca Se meddelelser

Men det bliver da svært at vurdere, hvor grænsen går, om man skal være på fleksjob med få timer eller på førtidspension med en bi-indkomst fra et eller andet slags arbejde, da de to situationer minder om hinanden....

Hvordan vurderer kommunen, om man kan være selvforsørgende i et fleksjob overfor på førtidspension med et sidejob af en art......?
Det er vi mange der med blandede følelser afventer de første skræk-eksempler på.

Jeg tillader mig helt personligt at gætte på, at det først og fremmest er FP op til 40 år med småjobs, der vil blive testet på denne model.
Det er jo ren kassetænkning, så modellen går ud på at bevise, hvor lavt et budget man kan sætte en 'syg' dansker til at overleve på.

Princippet i den nye fleksjobmodel er jo, at man skal aflønnes overenskomstmæssigt for de få timers reelt arbejde man kan lægge, og have en ydelse for resten af timerne op til 37 om ugen= er normal fuld arbejdstid.
Og det beløb er lavere end en FP, og dermed billigere for kommune/statskasse.

Det er også derfor, at det er uhyggeligt svært at få fastsat en officiel 'fattigdomsgrænse' for DK.

Fordi et sådan officielt tal vil spænde ben for megen neoliberalistisk politik - bla.a at ekserkvere denne nye fleksjobmodel.

Sidst redigeret af L.S.; 24-02-2013 kl. 21:11.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 21:36   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
[I]

Det er vel kun hvis man er ude på at skabe en permanent situation med det job?




Det kommer da helt an på hvad man laver.... er man 'handyman' f.eks. kan man sætte en hylde op i én uge, og 3 uger senere skifte en stikkontakt....for 2 forskellige gamle mennesker.

Det kan aldrig blive til et selvforsørgende fuldtidsjob.
Et job (sådan som jeg tænker et job), er et hvor der betales SKAT og som er godkendt af kommunen.

En handyman, som slår en hylde op her og skifter en kontakt dér, er jo ikke i job, men udføre lidt sort arbejde her og der, som ikke aflønnes via overenskomst.

To forskellige verdener.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 22:40   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Et job (sådan som jeg tænker et job), er et hvor der betales SKAT og som er godkendt af kommunen.

En handyman, som slår en hylde op her og skifter en kontakt dér, er jo ikke i job, men udføre lidt sort arbejde her og der, som ikke aflønnes via overenskomst.

To forskellige verdener.

Du har ret Helene - i at Det Beskuede afhænger af Beskueren

http://www.handyman-københavn.dk/

Og jeg tænker, at det såmænd blot er fordi, du mange gange før har udtrykt dit sunde ønske om at kunne have et fast job.

Og Lucca spekulerer på, hvordan han kan supplere sin FP en smule/skaffe sig lidt indhold i en måske ikke så livlig hverdag, uden at miste den helt.

Så ønsket - 'et job'/noget arbejde - er helt det samme for jer begge - motivet til at skaffe sig det er dog forskelligt.

Reglerne er dog gældende for alle.

Åh gud, er lige faldet over denne - Lucca, din lykke er gjort.

( Går lissom bare ud fra, at Lucca er en mand, med eget værktøjsbælte , men herregud, i disse frigjorte tider )


http://www.pressport.dk/pressrelease...ymen-1962.aspx
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 01:46   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De handymen der, er da ikke sådan nogen der arbejder hver 3 måned - jeg har faktisk fået samlet en reol af dem engang, og han havde så travlt, da han havde 4 kunder mere efter mig..... Det er en virksomhed L.S, ikke en hjemmeside for førtidspensionister der godt kunne tænke sig at slå en hylde op den ene måned, og fikse en kontakt hos Hr Hansen den anden måned.
(De kan i øvrigt anbefales!), super søde.
Men kørekort er et must - de har firmabil, og jobbet skal stadig godkendes af kommunen

Jaaaaa, et job kunne være skøøønt (men kun i mine maniske perioder!), men er lige så urealistisk som at tjekke min lottokupn her om 5 minutter og være den heldige vinder af 53 millioner
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:08   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
enig Helene,
tror bare vi taler lidt forbi hinanden ;-).

- det er netop et momsregistreret firma.
Som 100% selv beslutter, hvor mange handymen de har ansat, og hvor mange handyopgaver de tager ind.

Så hvis de har en mand ansat, som pga dokumentrede fysiske/psykiske bgrænsninger, kun kan sige ja til ganske få timers handyjobs pr. uge/måned - ja så er der ikke noget ulovligt i dét.

Man kunne også i princippet være tilknyttet et vikarbureau, - de findes indenfor et meget bredt udbud af fagområder - og kun sige ja til de timers job man kan klare. (igen, dokumenteret begrænsning.)

Og det interessante spørgsmål, som rejst af trådstarter, er så, præcis HVOR grænsen mellem at tjene 'et tilskud til FP', og 'et job der kan siges at gøre vedkommende 'selvforsørgende' går.
Tilsyneladende er det jo i dag sølle 1 times arbejde - man kan (risikere at) blive omvisiteret fra førtidspension til fleksjob, til.

Og da man politisk har skåret ned i allehånde hjælp/medicin-ydelser og fastfrosset de årlige reguleringer af overførselsindkomsterne, har man dermed faktuelt fastlåst Fp'ere og andre i stigende fattigdom.

Og valget imellem at finde 'alternative løsninger', eller at gå de sidste sørgelige procenter ned som mennesker.
I forvejen føler de fleste på overførsel sig jo sat uden for fællesskabet og i samfundsindtjeningens øjne mindre værd.


Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde.
Og tvinger underdanmark til at fralægge sig de sidste rester af moral og etik - af ren og skær overlevelsestrang...

Sidst redigeret af L.S.; 26-02-2013 kl. 00:12.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension