K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2013, 22:37   #1
konghans
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
konghans er ny på vejen
Hej
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. :'(
Jeg rendte ind i et cykeluheld for lidt over 1 år siden, dvs sygedagpenge, og videre på kontanthjælp. Jeg må være ærlig at sige, at jeg har gjort en stor bummert.
Da jeg kom på kontanthjælp(hjemmeboende, udbetalt: 3200 kr hver måned! , spurgte jeg rettigheder for ferie. Hun sagde blot, at det havde jeg krav på uden videre uddybning. I min gode tro, valgte jeg bare at udbetale de ialt 2300 kr, inden tidsfrist for udbetaling, da jeg skal bruge pengene senere til behandling i tyskland(uden at meddele kommunen det, da jeg ikke vidste jeg skulle gøre dette :s) . Jeg skulle senere finde ud af at jeg ikke var blevet korrekt vejledet. Jeg er trods alt kun 23 år, og havde ikke før været inde i det slags system, så jeg kender ikke alle regler, selvom det jo i sidste ende er mit eget ansvar. suk.
1 måned efter får jeg et brev (efter jeg har fået deltidsarbejde), at de havde set at jeg havde udbetalt mine feriepenge i samme periode som jeg var på kontanthjælp. Først der gik det op for mig at jeg nok havde begået en stor fejl. Der stod i brevet hvad reglerne var.
Jeg havde 5 dages feriepenge til gode, som der stod at kontanthjælpen afregnes 7 dage, lørdag og søndag. Der stod, at min "ferie" normalt ville blive modregnet min kontanthjælp. pr. dag. Logisk for mig, ville en udregning være 3200 kr / 4 = 800 kr jeg egentlig ikke skulle have modtaget? Er det korrekt?
Til slut skulle jeg svare på deres brev inden en afgørelse.
Det gjorde jeg. Jeg skrev at jeg i god tro havde udbetalt mine feriepenge m.m. (forventede self. at jeg skulle betale de 800 kr, men ikke hele mit feriebeløb :s)

Nu 1 uge senere får jeg et brev om, at jeg skal tilbagebetale alt hvad jeg fik fra feriekonto.dk, dvs 2300 kr?!
Jeg var/er grædefærdig. Jeg har handlet i god tro, og så sker dette..
Hvad skal jeg gøre? :'(

Kan dette bruges til min fordel?
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-695.html
konghans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det kan det....

Du skal kun trækkes for det antal dage du har holdt ferie i din kontanthjælp...

Så hvis de 3200 kr dækkede for feks 4 feriedage.....så skal du trækkes for de 4 dage i din kontanthjælp...

Man skal ikke modregnes beløb for beløb...

Så lad os antage at det er 4 feriedage....så skal du bare tage din kontanthjælp....og regne ud hvad det bliver når man trækker de 4 dage ud af den....og så ved du hvad du skal betale tilbage...

Det der med at du ikke vidste og du er blevet vejledt forkert....ja det vil desværre ikke hjælpe dig....

Jeg ville dog sende en klage til borgmesteren over den vejledning du har fået....da den er yderst mangelfuld...men det vil som sagt ikke hjælpe dig....du skal stadig betale de ferie dage tilbage...

Hvis de insistere på at de vil have det fulde beløb...så bed om det på skrift så du kan klage over det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 16:52   #3
konghans
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
konghans er ny på vejen
ingen hjælp

Hey
Nu havde jeg hk indover i dag, og de mener ikke der kan gøres mere
Det mest fatale af det hele er at 3 dage efter jeg får udbetalt mine penge er jeg officelt i job, så i princippet kunne jeg have holdt min ferie der.

Det link jeg henviste til pagraf 32, er kun gældende når det er inden man holder ferie og ikke hvis kommunen kommer efter og siger at man har gjort noget man ikke må. Så må de beregne beløb for beløb. :s

Kan nogen stadig hjælpe?
konghans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:14   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du noget dokumentation på at de godt må modregne krone for krone når det sker efterfølgende....for hvis det ikke står i loven...ja så gælder det ikke...

Som skrevet tidligere...de skal kun trække for det antal dage...

Det eneste du kan det er at bede om at få det på skrift fra kommunen....

Hvis de fastholder...så kan du klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension