K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2014, 17:37   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Distrikpsykiatri

Tænkte at spørgsmålet nok ikke bliver set i den anden tråd mht overskriften så derfor denne
Er der nogen der kender til distrikpsykiatrien og vil dele deres erfaringertak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 13:07   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Dit spørgsmål er desværre stillet for bredt, idét vi af pinlige årsager (politikerne) endnu ikke har en ensartet behandling af Borgere - med præcis de samme behov/problemer- på landsplan.

Du bliver derfor nød til at præcisere dit spørgsmål - et kommunenavn ville hjælpe dig på vej mod din ønskede info.









husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 14:09   #3
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej LS tak

Tænker på hvor længe er deres behandling,det man har brug for eller er det pakkeforløb,hvor tit er man der,er der tid til en,må man sige fra,hjælper de med møder hos sagsbehandler?
Mht kommunenavn det har jeg lidt svært vedså hved godt det måske ikke handler om lige "mit" sted men bare lidt erfaringer
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 15:53   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Men alt det afhænger af diagnose og behandlingssted.
Hvis du googler distriktpsykiatri og din kommune burde der komme info frrm.
Her er hvad jeg fandt om Slagelse da jeg googlede. Kommunens 'uvildige' neuropsylolog fandt hos mig personlighedsforstyrrelser med en behandlingstid på 3-5 år, men heldigvis fik jeg ikke behov for terapi, så jeg har ikke så mange erfaringer at dele ud af.

http://www.regionsjaelland.dk/sundhe...ehandling.aspx

Man må altid sige fra, der er ingen behandlingstvang medmindre du er tol fare for dig selv eller andre :-)
Jeg har hørt om nogle der har sygeplejerske med som bisidder.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 16:26   #5
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tazoom tak

Altså der er fundet ud af hvad jeg fejler og efter lang behandling kan de ikke gøre mere og skal fortsat have støtte,derfor distriktpsyk
bare det er trygt og støttende
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 20:30   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Men alt det afhænger af diagnose og behandlingssted.
Hvis du googler distriktpsykiatri og din kommune burde der komme info frrm.
Her er hvad jeg fandt om Slagelse da jeg googlede. Kommunens 'uvildige' neuropsylolog fandt hos mig personlighedsforstyrrelser med en behandlingstid på 3-5 år, men heldigvis fik jeg ikke behov for terapi, så jeg har ikke så mange erfaringer at dele ud af.

http://www.regionsjaelland.dk/sundhe...ehandling.aspx

Man må altid sige fra, der er ingen behandlingstvang medmindre du er tol fare for dig selv eller andre :-)
Jeg har hørt om nogle der har sygeplejerske med som bisidder.
Forstår ikke helt ... en neuropsykolog vurderer en behandlingstid på 3-5 år, men du havde ikke behov for terapi?? Er det ifht. din sag eller hvordan`Spørger da jeg helst er fri for mere terapi..
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 07:01   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Forstår ikke helt ... en neuropsykolog vurderer en behandlingstid på 3-5 år, men du havde ikke behov for terapi?? Er det ifht. din sag eller hvordan`Spørger da jeg helst er fri for mere terapi..
Fordi jeg ikke havde de diagnoser han fandt. En grundig udredning i distriktspsykiatrien viste andre primære problemer og det blev vurderet at jeg ville have ringe effekt af terapi, inden da var jeg til et infomøde om muligheder først.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 21:24   #8
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Det er bla hjælp til mig, da jeg er paranoid og måske skizofreni/skizotypi-det er ved at blive endeligt afklaret-er der nogen her der har fået hjælp til det og er der noget der har været hjælpsomt for jer vil jeg da meget gerne høre om det
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 21:31   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
@Sommersen:

min erfaring siger, at der også i Distriktspsykiatrien, er lige så stor forskel, som på hylderne i et supermarked, så det er svært at give generel, pålidelig info - som jeg fornemmer du har brug for.

Som du kan læse her på k10, er skriftlig kommunikation det mest troværdige i forhold til det offentlige, og dit lokale D.Psyk.center har garanteret en mailadresse.

Prøv at skrive dine spørgsmål ned i en mail til dem - man kan jo godt gå og skrive over et par dage, og googl så ellers alt hvad du evner, på 'dit' center.

Viden ER magt, og kan ofte tage toppen af angsten.

god vind med din behandling.

kom lige i tanke om:
har en gang hjulpet en ung paranoid skizofren pige med pensionsansøgning - hun tilhørte et D.Psyk.center, som også havde noget der hed 'Udkørende Psykoseteam', og hun fortalte, at når hun havde det allerdårligst, kom de simpelthen ud til hende i hjemmet, og gav medicin og tryghedsskabende samtale.




husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 04-09-2014 kl. 21:49.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 23:01   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg syntes distriktspsyiatrien var ok, indtil jeg kom til en privatpraktiserende psykiater, så kunne jeg se at den hidtidige behandling i disriktspsykiatrien, stort set havde handlet om at behandle mig som en af gennemsnittet.

Behandlingen i distriktspsykiatrien målte sig hele tiden op imod hvilken hjælp de kunne tildele andre, og dermed mig, uden at nogen fik for meget eller for lidt, og ærligt talt, så er det på ingen måde i orden.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension