K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 12:58   #1
charlotte1969
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
charlotte1969 er ny på vejen
Facebookgruppe for alle os, som har opbrugt sygedagpengene, og stadig afventer på kom

Jeg har en ide om at oprette en facebookgruppe, hvor alle som har opbrugt deres sygedagpenge og enten ingen indkomst har eller endt på kontanthjælp skulle tilmelde sig.
Det er nemlig et godt tidspunkt at gøre opmærksom på problemet, nu hvor der allerede er fokus på dagpengeregler.

Mine sygedagpenge stoppede i 2008 og jeg afventer stadig svar på flexjob - jeg er nysgerrig efter hvor mange som er i samme problem og vi måske sammen kunne øge fokus på problemet med hjælp fra facebook og forhåbenligt efterfølgende i medierne.

Charlotte
charlotte1969 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 17:39   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke regne med at værgen politikere eller medier tager en FB gruppe særlig seriøst, der er MASSERE af den type FB grupper/sider, både for syge dagpengemodtagere og og og og jeg skal komme efter dig, der er så mange at ingen gider tage det alvorligt, ud over at det er blevet en vane for politikerene netop ikke at tage FB særlig alvorligt.

De er akkurat lige så ligegalde med det som de er med er det EB´s stem dig til en forsidespalte, og underskriftindsamlinger, de sidste er de blevet totalt kolde i måserne over efter folk er begyndt at oprette den ene efter den anden på nettet, det er simpelthen blevet ALT for nemt.
Af samme årsag nægter jeg af princip at skrive under på internets underskrifts indsamlinger for det tages ikke seriøst af nogen overhovedet, og de gode gammeldags har trods alt stadig en smugle kraft, om end det er faldet KRAFTIGT siden nettet, desværre.

Det kan da sikkert være vældig hyggeligt med en side hvor man kan samles og sludre, det skal jeg ikke afvise, men personligt er det ikke min kop te, jeg har fundet min hygge-gruppe som på mange måder minder om k10 faktisk (en ADHD gruppe) og den har jeg nok i, men derfor kan det jo være hyggeligt nok for andre, man skal bare passe på med at gøre det med den tro at man gør en forskel for det gør man ikke, halvdelen af DK´s befolkning så måske, men ikke bare en lille gruppe, og da slet ikke en gruppe som vores, vi er jo bare en flok wanabe nassere altså dem af os på ægtefældeforsørgelse, og de på KHJ er nassere oig skal bare hive fingeren ud.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 02:25   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
internet stemmer og underskrift indsamlinger tages faktisk seriøst af en del mennesker og nogen af disse mennesker kan så påvirke andre og måske endda påvirke systemet. Så det er ikke tidspilde at støtte op om disse ting. Det er ihvertfald dumt at nægte at gøre det ud fra selviske eller overfaldiske grunde.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 02:51   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man skal da absolut ikke blive passiv bare fordi det er blevet sværere nu end i "gamle dage"....

Et af problemerne med disse grupper....for de kan da have et yderst godt formål....det er at der som regel for mange af dem...

Det bliver spredt for meget...så hver gruppe ikke er så stor...da mange gerne vil have en gruppe for lige netop deres område...

Kunne man samle alle grupperne til en stor gruppe...ja så ville man få meget mere gennemslag...det er nok bare ikke så nemt at få dem alle samlet til en stor...

Men det er da bare at gøre forsøget...man kan jo blive overrasket over hvor mange der tilmelder sig....

Man skal nok også lige have med i tankerne inden man opretter sådan en gruppe...at der hurtigt kan følge en del arbejde med og det kan jo hurtigt blive et problem hvis man samtidig er syg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 08:13   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Face grupper er bliver for mange af,så kan man faktisk hen vende sig til Admin med forslag om at slå grupperne sammen,det er der mulighed for ,der med kan medlems tallet blive meget stort og måske få mere "magt/betydning"

Der er allereede mange,for sygemeldte kontanthjælp arbejdsløse syge flexjobber ,bare søg på nogle af ordne på Face så kommer der 3-5 frem og trykker man på FLERE under dem kommer der rigtig mange flere.

Dem med flest medlemmer sker der sikkert mest i og de ligger ikke altid øverst på listen.

Der er også Grupper for med forskellige sygdomme/lidelser.

Bare husk at på Face er du ikke anonym som på K10
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske opbrugt ???? Pjevs11 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-09-2013 10:04
job imens man afventer fleksvisitation. ZikZak Dit og Dat 12 17-09-2013 09:57
Afventer, på kontanthj, kapitalpension, skat nevermind Alt det andet 15 10-06-2012 10:50
Sygedagpengestop / Afventer speciallægeerklæring Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 31-05-2011 19:59
Arbejdsskade facebookgruppe buster Politik og Samfund 0 26-09-2010 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension