K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2010, 23:14   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
@ MTVRV1

"Ja hvis kommunen skal lave opsøgende arbejde med en ny reform"

Læser du ikke hvad Vovse og Ragdoll skriver?
ja et brev fra brev fra SFI (Social Forsknings Institut)
er det kommunen NEJ

opgiver denne tråd for ingen ved hvad en ny reform indebære
det er rent gæt

men det bliver sværere og få pension og flex. det er hele formålet med en ny reform

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-06-2010 kl. 23:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 23:26   #32
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, nej, det er vist mere end svært at spå om fremtiden!

-men syns da lige at jeg vil fortælle at Cavlingprisvinder havde en interessant oplysning om SFI.

I forbindelse med hans undersøgelser om lovbrud ja, da fandt han ud af at SFI mere eller mindre var i lommen på den siddende regering!

Man havde fra Beskæftigelsesministeriets side af, BESTILT en rapport og gæt engang HVEM OG HVORDAN spørgsmålene var udformet = Beskæftigelsesministeren kunne overfor Folketinget "bevise" at alt var skam i skønneste orden

Så netop, som også Jesper Tynell sagde, forhold dig kritisk til diverse undersøgelser -tænk altid over kilden og FORMÅLET med den.

Tankevækkende ord(sagt at en "gammel" 60´r pige som fik banket ind i skallen at ovenstående var et MUST i nær sagt alle livets relationer )

Godt at høre herinde at nogen sætter spørgsmålstegn ved også denne "undersøgelse"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 23:59   #33
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som Anne Mette skriver, er der ingen udover myndigheder (politi, foged, m.m.) der kan kræve adgang til dit hjem, og det kun med en ransagnings eller dommerkendelse. Efter egen oplysning er SFI uafhængigt, og skulle derfor ej heller være i nogens tjeneste, og derfor kan ens ydelser ej heller fratages på baggrund af manglende medvirken.

"SFI er et uafhængigt nationalt forskningscenter under Socialministeriet.", at sætte de to ord "Socialministeriet" og "uafhængigt", ind i den samme sætning, må unægtelig være noget af en selvmodsigelse.

Vi kan i hvert fald gå ud fra at "undersøgelsen" er bestilt at socialministeriet, og det er endda muligt at man har bedt SFI lave en undersøgelse der skal reflektere nogen på forhånd givne svar.

"Personligt ville jeg meddele at jeg ikke ønsker at deltage, hverken i et telefon interview eller personligt i mit hjem, da jeg ikke er garanteret anonymitet".

Dette er jo klart som lyset, da de jo må sidde med en liste og krydse af, dem der svarer og dem der ikke svarer. Det er så uetisk som det kan være.

Og skulle de banke på min dør, kan de tale med mig på trappestenen, men deltage i undersøgelsen vil jeg stadig ikke.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 10:01   #34
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Inden man pisker en stemning op, er der så nogen, der har tænkt på at sende SFI en mail og spørge, om undersøgelsen er anonym og om de kan møde op på adressen??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 11:32   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Inden man pisker en stemning op, er der så nogen, der har tænkt på at sende SFI en mail og spørge, om undersøgelsen er anonym og om de kan møde op på adressen??
Også min tanke

De undersøgelser plejer at være anonyme den undersøgelse der lå til grund og blev brugt ved sidste fleksreform deltog jeg i , og det foregik på den måde at jeg fik et brev fra jobcenteret om at der var et spørgeskema som jeg skulle udfylde og jeg skulle komme op på jobcenteret gjorde jeg ikke det ville man stoppe min ledighedsydelse...

Og det var en anonym undersøgelse ... øøøøhhh

da jeg kom derop så jeg at der stod et nummer på kuverten og jeg skulle aflevere den til jobkonsulenten ... hvor anonym er jeg så ...

Jeg udfyldte og lånte en rulle tape , satte tape på lavede en streg hele vejen ned så man kunne se om den var brudt og vel hjemme ringede jeg til dem der stod bag den annonyme undersøgelse og spurgte ind til deres metoder og det havde de ALDRIG hørt om , meningen med undersøgelsen var at jeg skulle have et brev med skemaet og en svar kuvert og så skulle jeg sende det direkte til dem det måtte ALDRIG komme igennem vi mailede lidt om problematikken omkring mit spørgeskema og da de fik det kunne det nemt genkendes (det var ikke brudt ha ha ) men de sendte det tilbage til mig og jeg talte ikke med i undersøgelsen ....

Alle de oplysninger der var i det skema var jo nogen jobcenteret kunne bruge omkring mig også ... jeg må sq indrømme at jeg aldrig fandt ud af om jeg var den eneste eller om det var noget man gjorde ved alle i denne kommune men det formoder jeg at dem der lavde undersøgelsen fik tjek på ... i hvertfald deltager jeg aldrig i en undersøgelse igen (den gang lå jeg i åben krig med jobcenteret ) og jeg er heller aldrig blevet inviteret igen .. men får jeg denne så snupper jeg de svar muligheder som ace har lavet her he he ...

Jeg ved ikke hvad der sker med reformen men de lys der kommer i øjenen på politikkerne når de snakker om den fantastiske reform som om det bliver rigest redning ja det kan sgi gøre mig nervøs, samtidig så har jeg også en mistanke om at der vil blive skelet grimt til den reform når man overvejer en reform på efterlønnen og derfor skal de være lidt forsigtige og så er det jo et forlig og DF er ikke med i forligskredsen og jeg tror ikke lige at vi ser de helt store forrigelsner men ingen tvivl om at vi ikke pt kan ligge på den lade side med at fortælle omverden om hvordan det forholder sig med førtidspension og hvor meget tæt på det sidste søm i kisten man skal være for at få den pension ....

I sær fordi man kan høre dem sige... jamen drop efterlønnen dem der er nedslidte kan "bare" få førtidspension ...uuuhhhh

Så ace jeg snupper dine svar hvis jeg skulle få sådan et skema
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 11:49   #36
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Den undersøgelse jeg var med i fra SFI for nogle år siden var både frivillig og anonym.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 16:28   #37
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Måske web herinde kunne lave en anonym og uofficiel undersøgelse, så vi kunne finde ud af "hvem" man har i sigte.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 20:26   #38
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Måske web herinde kunne lave en anonym og uofficiel undersøgelse, så vi kunne finde ud af "hvem" man har i sigte.
Nu er jeg ikke med mere??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 21:05   #39
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
web kan skrive til alle bruger herinde og så kunne vi måske finde det "mønster", som ligger i en ny reform.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 21:06   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, der blev jeg da vist også lige hægtet af!!?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjobber hårdt ramt af stramninger. supersus Politik og Samfund 2 27-02-2012 16:02
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension