K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 17:38   #1
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Nyt fleksjob, tænk dig om....

Der er en tråd herinde, som omhandler det at ville skifte fleksjob efter den nye reform bliver vedtaget.

Jeg sendte en forespørgsel til Beskæftigelses Ministeriet, og har lige nu fået svaret, så herunder er spørgsmål og svar...

Spørgsmål:

Hej, jeg har lige et meget simpelt spørgsmål omkring den nye reform

Når man på nuværende tidspunkt ER tilkendt fleksjob, vil man så blive ramt af den nye reform hvis man skifter job?

Altså kun få løn for de timer man arbejder, og så få suppleret op til dagpengesats, eller vil man i det nye job få det på samme måde som idag, med fuld løn og arbejdsgiveren får tilskud?

Svar:

Styrelsen for fastholdelse og rekruttering kan til din forspørgsel nedenfor vejledende oplyse, at ifølge udspillet vil fleksjobansatte kun blive berørt, hvis de får et nyt fleksjob. Det betyder bl.a., at man bliver omfattet af de eventuelle nye regler, hvis man skifter fra et fleksjob til et andet.

Venlig hilsen
Mette Frandsen
Styrelsen for fastholdelse og rekruttering
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:09   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post

Pu´ha lyder ikke godt. Bedre at blive i det fleksjob man har, hvis man ellers kan li´at være der, eller for den sags skyld magter opgaven.
Ingen spøg med den reform, hvis den da ellers bliver en realitet.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 20:58   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo ikke sikkert at dette kommer med i en ny reform...

Alt det som er kommet indtil nu er jo kun et forslag til en reform...

Alt i forslaget kan jo nå at blive ændret mange gange endnu...før den endelige reform ligger færdig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 21:18   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Som forslaget er lagt frem nu, vil vi blive stavnsbundet i vores job, hvis vi ikke vil gå væsentligt ned i løn. Trist, men lad os nu se, hvad det hele ender ud med. Jeg har besluttet mig for, ikke at lade mig påvirke (eller forsøge ihvert fald) af det, før der foreligger noget helt konkret, jeg kan forholde mig til.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 21:24   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nemlig lige det rigtige at gøre malofa....så vidt det kan lade sig gøre....undlade at tænke for meget på det...

Der er ingen grund til at blive mere syg bare fordi der kommer et forslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:48   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
nyt job, tænk dig om....

Altså jeg er overhovedet ikke bekymret... Er faktisk ved at være godt træt (ja undskyld jeg siger det) af alle de tråde om reformen "pas på... " ... "vil ikke gøre dig bange men...".... Man bør ikke gøre folk nervøs, i panik osv...

Husk at læse forslagene i den reform, og husk det er KUN forslag, og som det er indtil videre, så vil en arbejdsgiver få refusion helt op til en løn på ca. 36.500 kr.... Og kan man leve af det? Ja...! Hvis man får 42.000 kr. i løn om måneden i dag og senere skifter job og man kun kan få løn til ca. 36.500 kr. og arbejde til kun ca. 20 timer om ugen, ville jeg da være fortsat være tilfreds med det....

Og man er ikke fattig, hvis man som højt uddannet "kun" får en løn til ca. 36.500 kr...

Husk livet ikke kun handler om penge...

Som webmaster siger, så kan forslagene blive ændret.... Lad os se, hvad det ender med til den tid...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 00:13   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvom penge ikke er alt, så skal man måske også komme i hu, at rigtig mange mennesker har en livsstil der matcher deres økonomi - og en så stor løn-nedgang er da en alvorlig ting for alle de mennesker det drejer sig om. Det kan være de så skal flytte, ikke længere kan betale deres udgifter, må droppe nogle fritidsinteresser mm. Altså jeg synes det er enormt synd for dem og føler med dem.....

Men ellers er jeg HELT ENIG, det nytter ikke noget at gå i selvsving over de reformforslag. De skal jo gennem diskuteres med de andre partier, og de vil sikkert også gerne have lov at sætte nogle fingeraftryk på reformerne - sådan er det jo. Så det kan blive bedre, såvel som det kan blive værre - eller blive helt taget af bordet. Vi ved INTET, og derfor venter jeg også personligt selv, på det endelige resultat.

Men ved at læse om reformenerne, så kan man i hvert fald lettere skrive til poltikerne og påpege de fejl man umiddelbart selv finder.

Jeg har de seneste par dage skrevet med arme og ben til toppen af Christiansborg og bedt dem kigge nærmere på, om en fredning af nuværende førtidspensionister på ny ordning, ikke ville være smartere, med henblik på at få flere til at prøve kræfter med arbejdsmarked.
Der er ingen der tør prøve arbejdsmarked af, sålænge man ved at de kan fjerne pensionen. Det er vigtigt med garantier og lovgivning om at man kan bibeholde sin førtidspension, selvom man snuser til nye muligheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 08:22   #8
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Nogle gange skal man bare tie stille herinde.....

Den forespørgsel jeg sendte til Beskæftigelses Ministeriet var for at få be- eller afkræftet om det var forstået rigtigt, det der var blevet foreslået.

Jeg er udemærket klar over at det ikke er vedtaget, og måske heller ikke bliver det, at det indtil videre kun er forslag.

Det var ment som en "husker" til de fleksjobbere der måske har lyst til at skifte job, og som så måske skal finde nyt job, inden regeringen vedtager noget, det var ikke for at tage sorgerne på forskud eller skræmme nogen.

Jeg holder bare min mund for fremtiden....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:43   #9
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg synes det er en fin tråd at starte og uanset om du havde lavet den tråd herinde eller ej eller om reformen er vedtaget eller ej, så er jeg altså (modsat jer andre) ved at gå temmelig meget i panik over hvis den her reform træder i kraft. For hvis det er tilfældet og det viser sig at jeg ikke kan holde til at job, så er vi nødt til at være på forkant med det hele, for så er vi nødt til at sælge huset og alle ved hvor "nemt" det er...
Så jo, jeg går sørme lidt i panik, selvom det ikke er vedtaget. Det er min forsvarsmekanisme at tænke tingene igennem også selvom de ikke bliver til noget.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:46   #10
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
TE-PIGEN-

Jeg har selv prøvet at få en røvfuld, ja man skal nogle gange ikke sige

noget, eller komme med ny indlæg,

jeg har fanget hvad du mener i din tekst,

men lad os nu se, hvad der sker fremover.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tænk lige tanken? Indiansummer Politik og Samfund 14 13-07-2012 18:27
Tænk dig om, før du søger hjælp Græshoppa Den nyttige viden vi alle har 1 10-03-2011 22:39
Tænk..at vågne hver morgen,,og være Glad helle4 Jeg har fået job. 21 03-11-2010 18:55
Tænk dig om før du bliver whistleblower Lilli Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 6 09-06-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension