K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 21:57   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
hjælp søges

Hej

Jeg bliver nød til at spørge nogle om hjælp. Min veninde er psykisk syg, og er endnu engang blevet indlagt på den lukkede. Hun har det virkeligt ikke godt, men efter 14 dage derinde er hun endnu ikke blevet tilset af en læge.

Hun har et barn, som bor hos faderen. Spørgsmålet er så, når hun engang bliver udskrevet igen, kan der så søges hos kommunen om hjælp i hjemmet. Her tænker jeg på, at der kommer en og hjælper med at hun holder orden i sit hjem, hjælper med barnet (f.eks. får det i institution og retur igen) og følger op på at alle regninger er blevet betalt?
Findes der sådan noget og hvor skal det søges?

Nogle der kender en god psykiater i åbenrå/sønderborg området.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 02:30   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er socialforvaltningen.

Det ubehagelige er at der skal foretages en forældreevne undersøgelse, det naturligvis ikke rat, men som med vores sager en nødvendighed for at finde ud af hvilken hjælp der skal til.

MEN hun må ikke fortvivle, naturligvis skal hun passe på med notater osv osv lige som vi skal, men der skal altså virkelig meget til før man begynder at tale om ingen eller meget lidt kontakt til ungerne (der skal vi ud i misbrug af den mere alvorlige karakter så som stoffer alkohol ol) og i forvejen har din veninde jo ikke den daglige pligt som forælder, så tvangsfjernelse kan ikke komme på tale, der imod netop en hjemmehosser, barnepige, ol tiltag.

Hun kan også prøve stats forvaltningen, måske de kan vejlede?? (det ville jeg prøve i første omgeng) Og så er der jo foreningen Far mødrehjælpen osv osv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension