K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 09:44   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af b69 Se meddelelser
Hej alle !

Jeg er ny bruger her og dette er mit første indlæg.

Jeg vil gerne vide om der er andre, der har oplevet at få deres lægeerklæringer tilsidesat af en "lægekonsulent" ?

I over 2 år har har jeg kæmpet med næb og klør mod kommunen og Statsforvaltningen for at få min ansøgning godkendt. Sidst har jeg modtaget afslag med den begrundelse, at "speciallægekonsulent i intern medicin" har fundet ikke at stole på mine lægers erklæringer.

Endnu en "sindsyg" uretfærdig udtalelse fra en (ikke ansvarlig) lægekonsulent.

Udbed dig omgående "aktindsigt" fra din kommune. http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Kontakt Ankestyrelsen og få dit journalnummer.

Skriv derefter til Ankestyrelsen, at lægekonsulenten har pligt til at stole på din læges faktuelle journaloplysninger, da han som lægekonsulent kun har til opgave, at "oversætte" lægeerklæringer.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 08-04-2009 kl. 10:01.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:28   #12
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Hej Benny

Tak for dit indlæg også.

Ja, jeg føler mig total magtesløs i dette "system". Man kan fortolke og skønne lige, hvad man synes i kommunerne og så oven i købet slippe god afsted med det. Når der ikke er flere ankemuligheder, ved de, at ansøgeres SKAL give op, uanset, hvor frustreret man efterlades i rendestenen.

Jeg har skrevet en lang "smøre til Ankestyrelsen med de råd og ting I har påpeget jeg skal ligge vægt på.

Tak for hjælpen alle sammen - nu håber jeg Ankestyrelsen vil tage sagen op, ellers er der vel ikke flere muligheder?

Venligst
b69
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:51   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flere her på siden har opdaget, at der "mangler" papirer, når sagen videresendes til ankeinstanserne.

Så derfor kan jeg anbefale dig at søge om aktindsigt i, hvilke papirer Ankestyrelsen har fået tilsendt.

Sådan er retssikkerheden i dagens Danmark.

Dem, der giver afslag, er de samme, som vælger og vrager blandt de papirer, der videresendes til klageinstanserne.

Og så påstod vores eks-socialminister Jespersen, at det IKKE er nødvendigt med advokat i sociale sager.

Næ, man skal bare selv være jurist efterhånden.

Er man bare det mindste ordblind, er man på herrens mark, hvis man ikke har nogen til at hjælpe sig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 14:07   #14
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Hej ZUZA

Det er dog utroligt, at man også skal kontrollere det ..... Det må jeg så gøre lige efter Påske, hvor de nok har fået noget med posten.

Det er jo nærmest håbløst at komme igennem med nogen som helst, når man ikke kan stole på sine embedsmænd.

Jeg har ikke tænkt mig at opgive endnu - næste klageinstans må så være Ombudsmanden.

Rigtig glædelig Påske ZUZA....,
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:22   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du vil modtage et brev fra ankestyrelsen når de har modtaget din sag....og først der kan det svare sig at søge aktindsigt hos dem...

God påske..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 14:12   #16
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Afslag fra Ankestyrelse

Ja, så kom der et brev fra Ankestyrelsen - direkte med et afslag om at behandle sagen hos dem...... skønt, så kan man sidde tilbage med en ufattelig dårlig fornemmelse i kroppen..... Kommunen og Statsforvaltningen kan bag ens ryg få udtalelser fra en lægekonsulent og afgøre sagen på den baggrund. Samtidig kan man tillade sig at give det ene urigtige og "helt hen i vejret"-afslag efter det andet til der ikke er flere ankemuligheder og så er man "død".
Kommunen og Statsforvaltningen har åbenbart ret til at tilsidesætte alle lægefaglige udtalelser og lade inkompetente sagsbehandlere træffe en afgørelse ud fra deres egen personlige mening og holdning...... Sagsbehandlerne er sat til at vogte budgetterne og ikke hævde borgernes rettigheder.

Man skulle tro, at vi stadig befandt os i mellemkrigstiden hvor Stasi kunne få oplysninger på folk, uden deres viden og derefter dømme dem på indicier......

Jeg føler mig total pisset så langt op af ryggen, at jeg er våd i nakke......

Nu er der jo så bare at læne sig tilbage i stolen og tænke, at det trods alt er godt, at man ikke er mere syg (endnu) end at man kan klare sig selv.
Jeg føler virkelig med dem, der for alvor er kommet i klemme i "SYSTEMET".

"Godt gået" Kommune og Statsforvaltning.......
__________________
Du må aldrig tro, at du er fuldstændig værdiløs - du kan altid bruges som et dårligt eksempel...!
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 22:45   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Overvej om ikke det var noget med en klage til ombudsmanden, nok ikke meget der sker med det, men jo flere eksempler vi sender ind jo bedre , og hvem ved du kan jo være en af de heldige der udstrækkes i lotteriet
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 23:08   #18
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Hej Hejdien

Tak for opfordringen Jeg vil overveje, men lige nu er det frustration og total opgivelse der præger billedet. Må indrømme, at jeg er flov over selv at være offentligt ansat - tænk at have så skvattede kolleger............
__________________
Du må aldrig tro, at du er fuldstændig værdiløs - du kan altid bruges som et dårligt eksempel...!
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension