K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2014, 21:28   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps de vil så indstille dig til det de nu synes eller give afslag...men husk at det er ikke endeligt der da det er kommunen der skal afgøre det...

Rehabiliteringsteamet kan kun indstille dig.....og kommunen kan afgøre det...

Kommunen kan selv vælge om de vil følge rehabteamets indstilling...

Men i de fleste tilfælde følger kommunen indstillingen fra rehabteamet...

Så som jeg kan se det så burde der være nok tid til at de kan afgøre det inden dine sygedagpenge stopper....hvis de altså ikke forlænger dine sygedagpenge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 21:41   #12
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Du mener at de 8 dage der er, er tid nok? (fra den 22 til den 31)

..og så vidt jeg har forstået SKAL der ligge en form for afgørelse inden d. 31, da man ikke bare kan gå fra sdp, til kontanthjælp uden kommunen har afsluttet ens sag..er det rigtigt forstået?
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 21:54   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nogle gange kan de give en midlertidig frist hvor dine sygedagpenge ikke stopper før de har fundet ud af om du kan forlænges eller fleksjob....

Men ja de skal have undersøgt om du skal have fleksjob eller førtidspension inden de stopper dine sygedagpenge...

Men jeg er slet ikke nok inde i de sygedagpenge regler til at fortælle nøjagtig hvordan og hvorledes....

Prøv at se §28 her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Citat:
§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.
Så der må være andre herinde som ved hvordan
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 21:58   #14
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
jamen det er jo gode nyheder..jeg var bekymret for om man kunne ryge på kontanthjælp inden der var faldet en afgørelse...så må man bare håbe at det bliver en fornuftig afgørelse..
Jeg takker mange gange for hjælpen..
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 09:57   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal varsles 14dage før sygedagpengestop.

Hvis de mangler yderligere, eller ny afprøvning, bør sygedagpenge forlænges, udover de 52 uger.

Hvis de mener at din arbejdsevne kan udvikles via, beskrevet tiltag, skal du tilbydes ressourceforløb.

De kan som sagt, også give dig fleks, da din arbejdsevne, jo er nedsat til de 15timer.
Dette kommer dog an på, hvordan afklaringen har været(rette skånebehov oa).

Forudsætningen for rette stillingtagen er at dine behandlingsmuligheder er udtømte, eller uden udsigt til at kunne forbedre din restarbejdsevne.

Vh Popiae

Sidst redigeret af popiae; 10-01-2014 kl. 10:00.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 13:27   #16
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Iflg. læge og speciallæge er der ikke flere behandlingsmuligheder, og i min arbejdsprøvning var der også de rette skånehensyn..
lige pt. er min store frygt om jeg ender på en kontanthjælp lign. ydelse. som tidligere skrevet skal jeg til møde med rehabiliteringsteamet den 22., hvor de vil blive træffe en afgørelse, men kan kommunen nå at afgøre sagen inden den 31., hvor jeg falder for grænsen til sygedagpenge?
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 14:59   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er ikke til at vide. Nogle steder arbejder de hurtigt og afgør det i løbet af få dage og andre steder er de længere tid om det.

Krydser fingere for at de er hurtige i din sag
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 15:45   #18
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
I mit tilfælde, hvor jeg er tildelt ressourceforløb i et år, overgår jeg altså til kontanthjælpsats den dag mine sygedagpenge udløber. Jeg synes du skal undersøge det nærmere, da det er den besked jeg har fået! - Og ja det er sørme meget at gå ned. Håber du får forlænget dine sygedagpenge i stedet!

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 18:11   #19
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Bruno: det håber jeg også. Jeg har meget svært ved at se hvad deres begrundelse for et evt.ressourseforløb skulle være?. Mange af de ting der kan tilbydes via sådan et forløb, har jeg prøvet. Og så vidt jeg har kunne læse mig frem til er det typisk noget der bliver tilbudt før en evt. Førtidspension. Men man kan selvf. aldrig vide..
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 19:23   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis jeg var dig ville jeg op til den 22 jan. arbejde på argumentation for hvorfor du skal visiteres til fleksjob.. Måske vil du kunne forlænges i fald din arbejdsprøvning ikke er fyldest gørende.

Derudover bør du sikre dig om du har evt. pensions ordninger, der kunne komme til udbetaling evt. løbende pga. tab af erhvervsevne. Måske har du sikret dig dette allerede ellers check pensions info.dk for dit eget bedste.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension