K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2013, 00:22   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tandlæge på kontanthjælp.

Godaften derude

Jeg har et spørgsmål ang hjælp til tandlæge når man er på kontanthjælp.

Jeg er som sagt på kontanthjælp og får ved siden af et lille beløb hver måned som er tabt erhversevnetab. Det er dog ikke så meget og heller ikke sådan at jeg har en hulens masse penge tilbage når alle udgifterne er betalt.

Må kommunen afvise mig hjælp (efter de nye regler mht tandlæge til folk på KH fra d. 1 januar 2013) til tandlæge på baggrund af min tabt erhvervsevnetab?
De må jo ikke modregne min KH i erhversevnetabet, så tænkte om det også gjaldt hjælp til tandlæge?

På forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 00:24   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Må kommunen afvise mig hjælp (efter de nye regler mht tandlæge til folk på KH fra d. 1 januar 2013) til tandlæge på baggrund af min tabt erhvervsevnetab?
Jeg kender ikke disse nye regler, men du bør, under alle omstændigheder, anke afslaget på hjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 22:31   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Slet ingen der kan hjælpe mig?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 22:44   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det bør jo fremgå af de regler du selv henviser til... Alternativt kan du måske søge tandlægehjælp på tandlægehøjskolen f.eks i Kbh.. Held og lykke .
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 06:31   #5
theyhatedme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
theyhatedme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kender ikke disse nye regler, men du bør, under alle omstændigheder, anke afslaget på hjælp.
Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?
theyhatedme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 07:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af theyhatedme Se meddelelser
Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?
Jeps det SKAL de.....

Med de fejlrater kommunerne har i dag...så skal man da klage over alt...det er du jo nødt til hvis du ønsker en ordentlig afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 07:51   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand hentet bare et skema på komunnen og gab tandlægen og det var det, så længe prisen er under 10000,-
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 12:30   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af theyhatedme Se meddelelser
Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps det SKAL de.....

Med de fejlrater kommunerne har i dag...så skal man da klage over alt...det er du jo nødt til hvis du ønsker en ordentlig afgørelse...
Ja.
Så længe man kan opleve, at få et afslag på sin ansøgning, og så få medhold allerede ved kommunens remonstrering (revurdering), så mener jeg, at man skal klage hver eneste gang der er bare en minimal chance for, at kommunen kan have lavet en fejlvurdering.

Jeg har flere gange oplevet, at et afslag er ændret til en accept allerede ved kommunens remonstrering, både vedr. egne ansøgninger, men også andres, hvor jeg har hjulpet med at anke.

Det er tydeligt, at kommunen agerer ud fra devisen "går den, så går den", de spekulerer bevidst i, at mange mennesker tror blindt på hvad kommunen skriver, når bare det er pyntet med et par §'er, eller bare ikke har overskuddet til, at klage.

Så længe kommunerne agerer som de gør, ja, så mener jeg, at man bør klage over hver eneste afslag der gives.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 13:14   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nok smart at spørge ind til det. Ar man i nogen sammenhæng kan se bort fra den anden indtægt, giver nok ikke carte blanche totalt. Så spørg endelig og tag den derfra.

Ref borger.dk Hvis man har indtægter på kontanthjælpsniveau. Det er du forhåbentlig over. Men spørg endelig ind til det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 23:03   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for Jeres svar. Jeg er faldet over DUKH og tænker de måske også kan hjælpe med et svar, jeg kan selvfølgelig også spørge min kommune, men jeg oplever med dem at de ikke ønsker at fortælle hvad man kan få hjælp til.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension