K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2012, 22:18   #21
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg har også en aftale med apoteket...de trækker fast lige omkring 3oo kr på pbs.og det var en kæmpe lettelse da jeg i sin tid fik kronikerbevillig...

mvh stribe
Ja, det er en lettelse, men det, der er gipipi´s problem er, at en stor del af den udgift hun har, er til ikke tilskudsberettiget medicin.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 22:19   #22
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Thomas75 - Nu forstår jeg! Tak fordi du lige skar det ud i pap for mig
Jeg tror jeg vil søge den enkelttilskud, fordi den som sagt vil få sat fut i CTR saldoen, for den ene slags medicin jeg får er dog dyr, men holder længe - så derfor tager det lang tid at opnå en rabat fra sin CTR saldo, men ved hvis jeg nu får den anden medicin tilskudsberettiget vil jeg hurtigere opnå en rabat, dog ikke samme rabat som ved en kronikerbevilling, men mange bække små, som man siger
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 22:25   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg får også en pille som der ikke er tilskud til,men der søgte smertelægen om enkeltilskud - så det mærker jeg ikke..så det må være den læge der har anbefalet det,der skal hjælpe

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:26   #24
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja jeg har lige prøvet at søge og spørge på kommune i dag. og de kom også med den at ens egen betaling skal være over de 16000 kr...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:35   #25
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja medicin er desværre en stor post for mange og det burde være sådan at os på overførselsindkomst ALTID ku få hjælp...

min saldo har været høj synes jeg selv og det var virkelig en kæmpe lettelse ikke at ska ha pungen op hvergang på apoteket fordi jeg er kroniker og betaler over pbs...det har sparet mange bekrymringer..
det er længe siden jeg har fået det,men mener smertelægen gjorde lægen opmærksom på det og der blev søgt og siden har jeg intet hørt...men mener det pt er 303 el.3o5 kr mdr...jeg betaler

stribe førtidspensionist 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:44   #26
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Gigipi nu alle brugt masser af tid, men således er reglerne..
Reglerne for dig er du skal starte med at få lægen til at søge som enkelt beviling, hvis den bliver nægtet, FØRST BAGEFTER, så kan du søge kommunen på en § 100...
Du skal være sikker på det ikke bare er et forsøg, for så er du nød til at afvente på om det er noget du skal fortsætte med eller ej, det lægen og dig..
(hvis du har et godt forhold til lægen, vi er et par stykker som jo ser lægen mere end ens børn ) så kan han nogen gange snyde lidt og søge enkeltbevilingen før resultatet er fremkommet, eller måske han/hun har nogle vareprøver..
§100 og kommunen, hvis du kommer så langt, så er det en kamp, som du højst sandsynelig taber, men derfor skal du da prøve at søge..
Held og lykke til, du ikke alene med medicin penge problemer, men der skulle komme nye regler, om de bliver lettere at navigere rundt i, det tror jeg, at der bliver mere medicin som hvor man ikke får tilskud til, er helt sikkert, der skal spares mange penge og dem der bruger meget, eller nyere medicin, kommer til at betale, enten med hovedet eller smerter og helt sikkert så kommer det til at koste liv 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 17:50   #27
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Gigipi nu alle brugt masser af tid, men således er reglerne..
Reglerne for dig er du skal starte med at få lægen til at søge som enkelt beviling, hvis den bliver nægtet, FØRST BAGEFTER, så kan du søge kommunen på en § 100...
Du skal være sikker på det ikke bare er et forsøg, for så er du nød til at afvente på om det er noget du skal fortsætte med eller ej, det lægen og dig..
(hvis du har et godt forhold til lægen, vi er et par stykker som jo ser lægen mere end ens børn ) så kan han nogen gange snyde lidt og søge enkeltbevilingen før resultatet er fremkommet, eller måske han/hun har nogle vareprøver..
§100 og kommunen, hvis du kommer så langt, så er det en kamp, som du højst sandsynelig taber, men derfor skal du da prøve at søge..
Held og lykke til, du ikke alene med medicin penge problemer, men der skulle komme nye regler, om de bliver lettere at navigere rundt i, det tror jeg, at der bliver mere medicin som hvor man ikke får tilskud til, er helt sikkert, der skal spares mange penge og dem der bruger meget, eller nyere medicin, kommer til at betale, enten med hovedet eller smerter og helt sikkert så kommer det til at koste liv 


Ja den kamp er jeg i fuld gang med også og de har Afvist min § 100 søgning som nu ligger i Anke og jeg har netop fået besked på der er 8 mdr ventetid ,min læge har søgt om enkelt tilskud for mig og det hjælper selvfølgelig men der er stadig ca 7-800 kr i snit pr mdr set over året og det er totalt umuligt for mig da de også har nægtet taxa kørsel til læge - havehjælp mm så jeg skal jo selv betale alt og jeg er på kontanthjælp så jeg får ikke det medicin NU da jeg bare ikke kan betale for det , det er rent galmatias - og når man skal søge noget så skal man frem og tilbage til læge -apotek -bank ovs efter diverse papirer og hvordan skal man komme det når problemmet er at man netop har svært ved at komme frem og tilbage til alt ting uden taxa kørsel ???? og pengene til dette ikke er der , de leger bare kispus med en og trækker tiden for at slippe for at betale der er mere økonomi i det for dem at vi ser at sætte træskoene
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 18:12   #28
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja søsser98, dit eksempel står desværre ikke alene, har PT selv 3 sager kørende, som også er røget frem og tilbage i systemet, og jeg altid følt det været et spørgsmål om at trække tiden fra kommunens side af, at man direkte håber at borgeren opgiver pga man jo godt ved, at mennesker der ikke er raske på den ene eller anden måde simpelthen, ikke har det overskud, til at kæmpe den kamp det er at kunne overleve et anstændigt liv..
"ØV BØV BUSSE, kommunerne er nogle skruptusser"
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 20:34   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja man skal selvfølgelig ha afprøvet pilerne og være sikker..

da jeg gik på smerteklinikken og afprøvede en masse - måtte jeg også betale fuld pris,da det var et forsøg og ingen pt vidste hvad det endte med..
der gik et stk tid før der blev søgt kronikertilskud og enkelt tilskud på en af pillerne..
men det var som sagt lægen og smertellægen der ordnede det...og jeg vil mene det er dem der skal hjælpe,hvis der er mulighed for det

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2012, 19:58   #30
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hvad mener I med at man skal have "afprøvet" pillerne? Den slags medicin som jeg ikke får tilskud til har jeg taget siden 2007, så man kan vist ikke sige at det kun er en kort periode jeg har taget dem.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kronikertilskud ingehelene Dit og Dat 38 10-05-2013 18:10
Kronikertilskud Eva.h Alt det andet 6 12-12-2012 20:13
Kronikertilskud viggo Alt det andet 6 01-05-2012 09:40
kronikertilskud knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-05-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension