K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 15:29   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
kan man søge om tilskud til briller ?

Hej.

Jeg er ftp. på 2. år, enlig mor og brille bruger.

Nu er mit spørgsmål om jeg kan søge tilskud til indkøb af nye briller ?
Jeg står nemlig i den situration at jeg skal have ny styrke i mine daglige briller og så er jeg nået den alder hvor jeg også skal have læsebriller. Jeg må ikke få briller med glidende overgang, da jeg har problemer med nakken og ryggen.
Men det er jo hammerdyrt med nye briller og jeg skal jo have min. et nyt brillestel og 2 forskellige sæt glas......

Hvilke paragraf høre sådan udgifter ind under hvis det er muligt at søge tilskud.

Og kan jeg søge om tilskud til mine børns briller også, da deres briller også er ved at være forældet og de har også fået ændret deres styrke ?

Håber nogen kan hjælpe.

AnnetteH
som nyder det flotte forårs vejr i dag.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 16:51   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
gå ned på komunen og snak med pension afdelingen jeg var selv på komene idag i frederikshavn der var en fin scanner ellerh vad man kalder det der stod alt info til hjælp med søg af briller og nej desvære er briller ikke så dyre mere det er ret biller ligept har selv en far der er næsten stære blind.nå til lidt snyd har du ikke en forsikring derk an dække eller sådan noget shh sagde jeg ik :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 18:56   #3
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
på en FP,kan du altid prøve,at søge en "enkelt ydelse" til briller, men det er ikke altid sikkert man får det,du kan hente et skema,i din borgerbutik/servicebutik,på det skema skal du skrive alle udgifter,som skal regnes ud pr.måned,et "hestearbejde",som jeg kun kan vrinske af,da de har alle oplysninger på kommunen,så orker du det,så grav alle dine oplysninger frem,til skemaet,det var da værd,at søge når du står og skal bruge 2 par briller,samt om de kan hjælpe med tilskud til dine børns briller og hvordan du gør det...
pøj pøj,held og lykke med brillerne...

annetta som også fandt forårs vejret,kanon idag...

Sidst redigeret af anetta; 25-03-2010 kl. 19:01.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:17   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ifg min brille-mand (som er en personlig bekendt) Kan man i kun få tilskud hvis man har +/- 7 eller mere. Hvor meget man får i tilskud, afhænger af hvordan ens kommune gør tingene, i vores får man fuld tilskud til de billigste hos den brilleforretning man benytter (eller gjorde for 2 år siden, da vi snakkede om det) mens nabokommunen har lavet et fast beløb på omkring 1400 (som ligger langt under det et par briller med 7 koster)

Men det kun er sådan her i området (og nabokommunerne som brillemanden af gode grunde kender til, både fra kunder og fra at have forretning der) ved jeg ikke. En ting er sikkert, der værste der kan ske er at man intet får, men det gør man jo heller ikke ved ikke at søge, så hvorfor ikke gøre forsøget?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:23   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej ville ligesom Anetta mene, at du kan søge enkeltydelse. (§81/§82 i Aktivloven)

Du kan finde blanketten på www.borger.dk (skriv f.eks. enkeltydelse i søg)

Når de behandler ansøgningen om enkeltydelser, ser de på, hvor dårligt din økonomi er.
Skønner de, at det er svært for dig at købe briller grundet din økonomi, så kan de være de giver dig ydelse til det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 23:30   #6
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Tak for hjælpen, jeg forsøger den med at søge enkelydelse...
God påske til jer alle

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ANG. tilskud til briller sushjer 1 Alt det andet 21 18-08-2014 19:59
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog Sandie75 Alt det andet 13 11-06-2010 10:32
Om at søge tilskud Antoniette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2009 22:56
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24
Tilskud til briller Kade Dit og Dat 8 12-11-2008 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension