K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 19:59   #1
Under40-25år
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Under40-25år er ny på vejen
Tab af erhversevne

Jeg har søgt efter førtidspension i et halvt år, og i starten af januar skal jeg til rehabiliterings møde.

Da jeg har en privat TAE pension da bliver udbetalt ved 2/3 TAE, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad der kan ske hvis kommunen sender mig ud i et ressourceforøb.

Hvordan beregner de mit tab af erhversevne.
Under40-25år er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 23:04   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er det en arbejdsskades du har?

Har du søgt §17 på det forligende?

Det er svært at svare på hvordan de gør - i mit tilfælde lavede de en beregning på hvad jeg kunne før arbejdsskade og hvad jeg kunne efter.

Herfra trak de 2/3, da jeg var i fleksjob på 2/3 da jeg ko til skade
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 20:19   #3
Under40-25år
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Under40-25år er ny på vejen
ikke en arbejdsskade, prograsiv neurologisk sygdom og ved ikke hvad en §17 er.
Under40-25år er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 20:53   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man søger en førtidspension ja så gør man det efter §17 i lov om social pension...

Det kan gøres på to måder...enten skal kommunen hjælpe inden for alle de sociale kapitler.....det er en alm §17...

Så kan man søge en førtidspension efter §17 men på det foreliggende grundlag....hvilket betyder at de SKAL tage stilling til om du er berettiget til en førtidspension på de ting der foreligger i din sag på det tidspunkt du søger førtidspensionen...

Håber det forklare §17
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension