K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 17:35   #81
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg får lyst til at gå ud og ruske i nogen når jeg læser din historie ..... hvilket i min tilstand ville se urkomisk ud .....
Du skal vide jeg sender dig en kærlig tanke - håber du er nået til en weekend hvor du bare kan tage alt i dit eget tempo - og at næste uge viser sig fra en meget bedre side....
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 21:34   #82
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
ja, måske skulle jeg holde dagbogen for mig selv,men syntes jo ikke hun kender mig ordenligt-så nu har jeg altså til morgen afleveret en kopi til anden aktør og så må jeg bare se hvad der kommer ud af det.
Formålet med en dagbog er vel netop, at dokumentere overfor jobkonsulent og sagsbehandler hvordan tingene hænger sammen.

Da jeg var i min sidste afprøvning sendte jeg min dagbog til sb hver anden uge og efter afprøvningen spurgte min konsulent, om han måtte se den og så fik han den da også sendt.

Hvad er formålet ellers med, at skrive dagbog?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 22:04   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg lader det være op til den enkelte om de vil aflevere deres dagbog, et er jo hvad man har skrevet, et andet er hvordan den tolkes og om den måske kunne "gøres" bedre.

Til dig Cleo, der vil jeg sige at du er nødt til at sætte stolen for døren, når du føler det er tid og er det ikke det NU ?? Du kan ikke lade dig slæbe gennem den ene revisitering videre til den anden og bare tro på systemet på denne måde.

Det er klart at hvis du bliver ved med at vise at du kan noget og kan præstere mere hvis de presser dig til det, sætter dig op i medicin osv. så visiteres du igen og igen.

Det er jo billigere for kommunen at holde dig på fleks frem for ftp., men hvad er bedst for dig ? Hvis du har et godt liv med det du gør så fortsæt med det, hvis ikke må du lave om herpå. Det er op til dig.

Desværre er det blot således at man ofte efterflg. bøder for de pinsler man har været igennem. Det har jeg erfaret stadig 2 år efter min arbejdsprøvning, det er en del af prisen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:50   #84
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det er billiger og det har de jo sagt på forhånd at de vil gøre jo.Visiter til flex igen

så det er jo ikke et spørsmål om det er det jeg vil og ønsker,jeg syntes jeg har givet udtryk for at arbejde er = med flere smerter
sagde også da hun blev ved med at prasse mig til at skulle finde noget positivt om afprøvningen, at skal jeg i arbejde så bliver det på noget stærker milicin for jeg ville ikke kunne klare det i længten,men der findes jo ikke arbejdetil min slags,og der har de en ide om at mit selvær er en forhendring og at jeg bare skal se bort fra alle mine bariaere,så kan der skabes åbninger -halelu ja, men dr skal bare skrives noget, der ser ud som om jeg har fundet en fantastisk ide til at jeg komme i job og det det jeg helst vil så de kan skriv de har multiveret borgeren og jeg sidder med armene over hovdet juhu i nu-for så er det en hapiending,og det er jo det der prales af hos anden aktør-men nogle gange må de vel se reliteterne som de er-og det er der jeg trivlepå dem og er bange for deres konklutioner...spicelt nu hvor hun siger der er sjældent noget der skal skrives mo og det går igemmen bossen der som jeg jo har et horn i siden til og jeg tror det er gensidet.

anden aktør er jo stolt af deres plasering på market-og jeg træker dem jo den anden vej
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-05-2011 kl. 23:56.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 22:23   #85
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg lader det være op til den enkelte om de vil aflevere deres dagbog, et er jo hvad man har skrevet, et andet er hvordan den tolkes og om den måske kunne "gøres" bedre.
Selvfølgelig bestemmer man selv, helt enig.

Men jeg undrer mig bare over, hvad formålet skal være med at skrive dagbog, i forbindelse med en arb.prøvning, hvis ikke den netop skal bruges som dokumentation overfor kommunen, altså sagsbehandler og jobkonsulent.

Det er jo ikke den dagbog, som nogen skriver om de meget private ting og følelser og så'n, jeg tænker på i denne sammenhæng.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 08:57   #86
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Selvfølgelig bestemmer man selv, helt enig.

Men jeg undrer mig bare over, hvad formålet skal være med at skrive dagbog, i forbindelse med en arb.prøvning, hvis ikke den netop skal bruges som dokumentation overfor kommunen, altså sagsbehandler og jobkonsulent.

Det er jo ikke den dagbog, som nogen skriver om de meget private ting og følelser og så'n, jeg tænker på i denne sammenhæng.
Det er jo lige det jeg ikke syntes kan skildes helt ad.
jeg har skrevet 3 gange om dagen om formidage,et par timer efter job og lige inden senge tid.

jeg syntes jeg har kunnet skrive om smerter unden også at komme ind på hvad det gør ved mig,og at jeg må sige noget fra ender gøremål på grund af smerrerne,så kommer der mange personlige ting med iden dagbog.

og så har jeg følt anden aktør ikke kente mig ,dan opfatelse fik jeg af nogle af de komentar de kom med når vi snakkede sammen,jeg siger et og de svare på noget helt andet-så jeg har nogel gange følt at de havde en måske var en anden end de papir vi lavede-måske er jeg skisofren - måske sad de med papir fra en anden boger,jeg syntes vi talte forbi hinanden hele tiden.

Så derfor tænte jeg først de skal ikke have min dagdog,for de har allerrede et saststøbt fejelbillede af mig-sener tænte jeg at jeg var nød til det men jeg foler det krænkende aligevel.

Ja det er lige det ,med hvordan de så vil tolke den,men nu kommer den med til komunen,og jeg skal lige skrive til sagsbehandleren der,at jeg vil have en kopi et par dage inden vi mådes da jeg ikke har set den selv og har måske noget jeg vil have med,inden de selv sidder og retter i den,for nu jeg tænker efter har den enganng varet bavet hos anden aktør før og blivet sent til komunen-vi læste den igemmen og der blev rettet og korigeret,og så blev den sendt til mig så jeg kunne komme med komentar.man jeg syntes det er en underlig måde at gøre det på.

Jeg har jo skrevet dagbog fra jeg startede hos anden aktør,så tror bossen vil skulle se de 3 første uge beskrivelse,skulle nok ha revet dem ud-for de er kritiske over for bossen selv jo.ak ja hvor for lægge sig ud med de små når men kan med de store
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 15-05-2011 kl. 09:24.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 09:34   #87
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er måske også rigtigt godt for dig at du har afleveret din dagbog Cleo, så de virkelig kan se at du også har været grundig omkring din oplevelse af reaktion på afprøvningen denne gang.

Jeg skrev desværre ikke selv dagbog under min afprøvning, men havde jeg gjort det havde jeg nok brugt den som en slags resumé og opslagsværk for mig ved opsummering af selve afprøvningen. Det kunne jeg virkeligt godt have brugt, for når man sidder der med job konsulenten og skal opsummere hvordan det er gået og hvordan man har haft det i perioden, så kan det være svært at få det hele med.

At give dagbogen til kommunen, kan man naturligvis godt, jeg ville bare føle at kommunen ikke ville have ret megen forståelse for det skrevne og måske tolke det anderledes end det skal. Hvis man f.eks har børn derhjemme, kunne dette måske forledes til at være en belastning !!? For mit vedkommende ville jeg nok en del gange pointere at jeg bare ønskede at kunne blive på sofaen resten af dagen og "slippe" for at vaske tøj, lave mad til børnene osv. Jeg ville da frygte at kommunen ville kunne bruge det i mod mig og tilbyde aflastning på hjemme fronten.

Men igen det er jo meget individuelt.

I Cleos tilfælde kan dagbogen måske endda være en døråbner til pensionen ?? Måske ser sagsbehandleren endelig at det ikke holder med flere afprøvninger.
Og Cleo hvis du fremadrettet eller ved en af jeres møder føler, at de slet ikke har fået kigget nok i dagbogen, så må du lige have fat i den eller refererer til denne, så du kan få evt. episoder eller oplevelser pointeret, hvis de ser ud til at have "glemt" disse eller ikke tolker dem korrekt.

Vi håber på det bedste for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 10:05   #88
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du har helt ret,at der kan tolkes hend i vejrt,og man skal være forsiktig hvis man har børn,jeg har så joksende børn,men bruger meget tid med mit barnenarn,det er beskrevet det kan være hårdt og jeg ikke havde samme enagi til hende,men jeg har også beskrevet at det er noget der holder mig og humøret oppe,men igen koges det ned kan noget ryge ud af den bemærkning.

Jeg får helt stress symtomer bare jeg skriver om alt det her afprøvning,så ville bare håbe det hele var overstået helt..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 11:11   #89
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, jeg må indrømme, at jeg er liiidt forvirret, må jeg have lov at spørge hvad jeres formål med en dagbog er, når ikke det er, at dokumentere overfor kommunen hvordan tingene hænger sammen for jer når i er i en afprøvning?

I forbindelse med min sidste afprøvning skrev jeg dagbog og brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Hver 14. dag sendte jeg den til sb og konsulenten fik den efter endt arb.prøvning.
På den måde kunne sb ikke bagefter påstå, at have været uvidende om noget, og jeg kan tydeligt se, i konsulentens rapport, at han har kigget i min dagbog.

Jeg tror ikke man skal forvente, at de læser sådan en dagbog ned til hver en detalje, men hvis man så kan fornemme, at de er gledet let hen over noget, som man selv finder vigtigt, så kan man jo referere/henvise til det.

Ved hjælp af dagbogen kan man f.eks. dokumentere, at man ikke har overskud til et socialt liv, at man ikke magter rengøringen, at man øger sin medicin, at opgaverne hober sig op o.s.v. når man er i en arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 12:04   #90
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg sidder da lidt og ovejer om det er en god ide at skrive dagbog her hjemme, mens man er sygmeldt, så en SB, kan se hvordan man har det, i det daglige, for nogle dage har jeg det fint, trods "doping" med medicin, andre dage er man helt til rotterne.

Jeg skal til møde på tirsdag med SB, opfølgning af mine sygdagpenge.

Undskyld det var lige et sidespring.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kamp mod politi østerbro Politik og Samfund 0 24-02-2012 09:09
Så mangler vi bare en whistleblowerordning for juridisk spin i SDP-sager gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 3 30-12-2011 14:11
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Er det en umulig kamp? Ano Spørgsmål ang fleksjob 7 07-03-2009 01:14
22 års kamp buster Alt det andet 1 29-09-2008 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension