K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2008, 13:25   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hvor meget skal man søge.

Er i dag blevet ringet op af min sagsbehandler, at jeg er blevet godkendt til fleksjob. Et stort hvis jeg bare vidste jeg kunne magte det.
Men min arb. prøvning var meget hård ved mit helbred, øget sm. stillende medicin, og magtede intet mere den dag.
Min sagsbehandler sagde jeg selv skulle være aktiv søgende.
Men fik ikke spurgt om det skulle dokumenteres og hvor ofte man skulle gøre dette, nogen der kan svare på dette ?


Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 14:39   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
STORT TILYKKE TIL DIG
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 14:55   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Som reglerne er nu, er det kommunens pligt at skaffe dig et job. Min jobkonsulent siger, at ledige fleksjobbere er de eneste i dette land, der ikke har pligt til selv at søge. Jeg er aldrig blevet afkrævet dokumentation for de ansøgninger, jeg har sendt.

Når det så er sagt, er det nok en fordel også at søge selv. Så har man større indflydelse på, hvilken slags job det bliver, og chancerne for at få et job er måske også større, end hvis man overlader det til kommunen.

Held og lykke med det hele..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 01:05   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søsser s tillykke med det håber da at det går godt for dig og at du finder et job, alle jobkonsulenter kommer med den at man selv skal søge , men det er nu noget de siger, men som også gh72 siger så er det klart en fordel at søge selv, både da du på den måde har indflydelse på hvad det er du får og der er større chancer for at finde et job selv....

Kommunen gør ikke meget

men som noget af det første burde du måske bede om en samtale med jobkonsulenten hvor du kan oplyse at 1 du er gjort opmærksom på at du selvfølgelig skal søge selv, men at du også ved at det er kommunens opgave at skaffe dig et fleksjob altså det er et samarbejde ..

2 at du for at søge et job har brug for et fleksjobbevis

3 at du gerne vil have nogle informationer om hvordan du kommer i gang med at søge et fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 08:48   #5
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tak

Tusind tak for jeres lykønsker
Da jeg sagde til min sagsbehandler om fleksjobbevis, vidste hun sgu ikke hvad jeg talte om det var helt tydeligt
Jeg vil da også søge noget selv, men puha føler det som jeg graver min egen grav, jeg er jo ikke en gang i stand til at klare mit eget hjem.
Jeg syntes selv det er et stort bedrag overfor èn arb. giver, at jeg kommer ud og sælger mig selv, da jeg tvivler meget på,at jeg kan klare det i længden.
Er det kun mig der sidder med sådan èn følelse

Jeg ved jeg er et skarn og at jeg burde være glad, over min sag er gået så hurtigt igennem, når jeg læser om så mange andre herinde hvad de er igennem.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 09:05   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, søsser, du er bestemt ikke den eneste, der har det sådan. Sådan har jeg det også. Nu er jeg under revurdering og derfor ikke jobsøgende i øjeblikket, men da jeg var, synes jeg også det var svært. Jeg var bange for at love for meget, som jeg ikke kunne holde. Og da min sygdom svinger meget, har jeg ofte haft problemer med for meget fravær, dette synes jobkonsulenten jeg skulle skjule, men det kunne jeg simpelthen ikke. Jeg blev enig med mig selv om, at jeg selvføglelig ikke af mig selv sad og fremhævede alt det negative, men hvis jeg blev spurgt direkte, svarede jeg ærligt. Og ja, det har så ikke givet noget job.
Så du er bestemt ikke den eneste, der er usikker på egen formåen.

Håber, det kommer til at gå godt.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 10:11   #7
lodala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
lodala er ny på vejen
Hej søsser...Kan oplyse dig om at fleksjobber = arbejdsløs og det er næsten de samme regler der går igen. Det vil sige at efter de nye regler skal du selv aktiv søge job og så i samarbejde med arbejdskonsulent og kommune fastsætte ansættelse.Jeg er ny fleksjobber og er lige sent i jobklub for at søge.....Vi tror at nu bliver det nemmer for os fleksjobber, men.. men..Vi kører bare vidre i den samme langomme trædemølle hvor kommunen skjalter og valter med os efter forgodt befinden.
lodala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 11:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lodala det passer ikke ...

Det er selvfølgelig rigtigt at man selv skal søge job men sådan har det altid været, men det er stadig kommunen der sidder med jobkonsulenter og kontakter og det er også stadig dem der er ansvarlige for at hjælpe flekser i job...

Jeg ved godt at jobkonsulenter ynder at sige noget andet , men det giver jo næsten sig selv jo færre de skal hjælp i job des mere tid har de....

Men som den største selvfølge i verden vil det til hver en tid bedst kunne betale sig for en at finde jobbet selv ...

Men det er stadig jobcenteret der har pligt til at tilbyde dig job ..

påstår din jobkonsulent andet , så bed om at han/hun henviser til hvor i loven det står ..

og så kan jeg se at der er en del nye flekser her på siden så jeg tror lige vi opfrisker loven om fleksjob som kan findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...=Fleksjobbevis

og Søsser s nej du er bestemt ikke den eneste der har det sådan at du ikke vil sidde og lyve for en arbejdsgiver...

Jeg har på et tidspunkt været til en jobsamtale hvor hele turen derud gik med at fortælle mig hvad jeg IKKE måtte fortælle (bla syntes han ikke at det var en god ide at fortælle at jeg engang i mellem har problemer med balancen ) he he det kan jeg godt forstå, jeg skulle kravle rundt på en sejlbåd (jeg fortalte det )

at din sagsbehandler ikke kendte til fleksjob bevis kan ikke under nogen jeg ville blive mere forbavset hvis vedkommen gjorde

nu er det så jobkonsulenten der skal sørge for det men han/hun kender garenteret heller ikke meget til det ...

Men når du skal op og snakke med ham hende så kan du aflevere den her til jobkonsulenten


Citat:

Kapitel 6

Fleksjobbevis

§ 13. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=114866
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 18:37   #9
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Fleksjob bevis undskyld mig, sådan et har jeg aldrig fået, skal man det ?

Jeg har været visiteret til fleksjob siden 2002. Ligenu er jeg på ledighedsydelse, da kommunen ikke kan finde et fleksjob, er nok også svært når jeg render på hospitalet hver 14 dag, og skal have fri en hel dag til det.

Og jeg selv har lidt den følelse jeg ikke kan være bekendt overfor en arbejdsgiver at skúlle have fri så tit, Men vil gerne i arbejde bare de der små 15 timer som jeg pt kan holde til. Det bliver bestemt ikke bedre med årene, siger de kloge på hospitalet.(Men så er jeg også kvæstet når jeg kommer hjem og skal hvile, for ikek at falde sammen)

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 20:27   #10
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
tak

Dejligt at vide at jeg ikke står alene, med at have det pi--- ubehageligt med at skulle sælge mig selv til en arb. giver.
Og de får mig aldrig aldrig til at lyve om hvordan jeg har det helbredsmæssigt overfor en arb. giver.
Det kan jo ikke overhovedet være på sin plads, man går sgu da heller ikke til slagteren, og betaler for èn oksemørbrad og kommer hjem med medisterpølse
Jeg har altid stået for at være èn god kollega og medarbejder, og de skal sgu ikke få nogen negative overraskelser, med hvad jeg ikke kan osv.

Tusind tak for dine links Heidien super dejligt.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
hvor meget skal man holde til anicegirl Din historie 23 13-07-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension