K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2016, 16:49   #1
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Fleksjob og graviditet

Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig mht spørgsmål omkring fleksjob og graviditet. Jeg blev visiteret til fleksjob i okt 2015 og har været deltagende i et forløb om at komme hurtigt i job.
Jeg er nu i en praktik på et lager og står til en fastansættelse. Min kæreste og jeg har snakket om, at vi egentlig godt vil udleve vores drøm om et sidste barn og så bliver jeg steriliseret.
Jeg er lige blevet 40 år, så vi skal ikk være for længe om det og vente. Hvad gør jeg nu, hvor jeg står til en fastansættelse og graviditet. Jeg vil heller ikk droppe vores drøm, så ved jeg 100 procent, at vi vil fortryde det, når det er for sent.
Jeg kender slet ikk regler mht økonomi under graviditet, hvis jeg går hen og skulle blive sygemeldt, er det sygedagpenge? Håber nogen kan hjælpe, da jeg er helt ny i det her.
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 17:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kommer lidt an på, kommer du fra sygepenge? eller kommer du fra kh.

hvis du kommer fra sygepenge, vil du få ledigheds ydelse som barsel penge eller barsel hvis du er i job.

men kommer du fra kontanthjælp og ikke er fastansat når barslen starter, ryger du på ledigheds ydelse på den ydelse du kan få i kh.

du skal huske du skal have 9 mdr job før du kan få den høje ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 22:56   #3
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Jamen jeg får den høje sats på ledighedsydelse nu, da jeg kommer fra revalideringsydelse.

Jeg står til et job nu her, så vil det sige, at bliver jeg fastansat, bliver gravid efter f.eks 3 mdr og går på barsel 8 uger før, eller hvis jeg skulle blive sygemeldt, hvad så??
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 09:51   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så vil du få sygepenge sats i barsel og ellers ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 15:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, så er du faktisk sikret, kan man sige.....og har det bedste udgangspunkt hele vejen igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 17:35   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men vil da lige sige, husk nu dit helbred, er45 år og kan se nu hvis vi har barnebarnet er jeg fuldstændig mast bagefter, siger ikke du ikke kan holde til det, bare at man skal huske vi ikke er raske
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension