K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 14:23   #1
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
førtidspension gamle/nye regler

Den 20. januar 2012 blev min sag sendt til socialafd. som skulle tage stilling til at rejse førtidspensionssag, hvilket de fandt grundlag for.
Den 29. marts 2012 afgør pensionsudvalget et nej til førtidspension.

Jeg sender en klage med beskrivelse og argumenter over deres afgørelse. Den 31 maj får jeg brev om at de fastholder afgørelsen, derefter anker jeg til beskæftigelsesnævnet.

Den 21 sep. hører fra fra nævnet, som hjemviser sagen til kommunen, fordi de giver mig ret i der burde have været udtalelser fra min psykiater gennem mange år, og min egen læge.

Den 20 november 2012 havde min sagsbehandler fra jobcenter de nye udtalelser, som beskæftigelsesnævnet forlangte, og først den 21. januar 2013 får hun sendt dem til en lægekonsulent.

Det jeg nu erfarer er at jeg nu åbenbart hører ind under de nye regler for førtidspension, idet jeg har fået en mail hvor sagsbehandleren fra jobcenteret, skriver om rehabilleringsteam og alt mulig.

Mit spørgsmål går ud på: kan det virkelig passe at jeg hører ind under nye regler ???? jeg mener jo ikke sagsbehandleren har gjort sit arbejde ordenlig ved ikke i første omgang at sørge for at alle relevante papirer var til stede, hvilket beskæftigelsesnævnet gav mig ret. I min verden har sagen været igang siden 20 jan 2012 hvor sagen blev sendt til kommunen, og jeg synes i det hele taget det er for dårligt sagsbehandleren ikke har nået at sende dem videre i det gamle år, hun vidste jo der kom nye strenge regler, og hun ved hvor slemt jeg har det, og ikke tåler mere, og det skal jeg nu betale en høj pris for hvis det virkelig er rigtigt jeg nu hører ind under ny reform 2013.
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:46   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder ikke rigtigt at du skulle høre under de nye regler ud fra det du skriver...

De har jo også også overskredet tidsfristen kraftigt...

Så jeg ville helt sikkert klage over det når der kommer en afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:55   #3
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
hvad er det for tidsfrister du hentyder til ? :-)
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:58   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
At de har 3 måneder til at få afgjort en førtidspensions sag når den først er startet...

Hvis de skal bruge mere tid...ja så skal de skrive det til en med en ny dato for hvornår de kan afgøre sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 17:37   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det er en §18 sag, kan de bruge lige så langtid de har lyst
BAN har jo ikke skrevet tilbage at sagen skal gøres om
men at der mangler oplysninger i sagen

der er givet et afslag og dette afslag stå jo stadig ved magt
ergo er det først når sagen igen kommer til pensionsnævnet de har 3 måneder
men ja så bliver det under de nye regler sagen skal afgøres
så hvis der ikke er gennemført et ressourceforløb kan de give afslag på det

sådan ser jeg sagen umiddelbart desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja men de har nu altså ikke mere end de 3 måneder når sagen er rejst....det er vedtaget og ligger helt fast...

Hvad mener de med at sagen ikke skal gøres om....

Selvfølgelig skal sagen gøres om....netop fordi BAN har givet ret i at der mangler oplysninger og de derfor ikke har kunne foretage en korrekt afgørelse...

Så den skal gøres om efter de har fået de papirer der mangler...og da sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....ja så kan de ikke bruge mere end 3 måneder som er den fastsatte tid de må bruge på sådan en afgørelse...medmindre de skriver til borgeren og fortæller hvornår den så skal afgøres...

Så jeg kan ikke se andet end den skal behandles efter de regler der var gældende da sagen blev rejst...

Jeg ville helt sikkert klage når og hvis der kom et afslag på førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:16   #7
dusen44
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
dusen44 er ny på vejen
Ja jeg ved det ikke lige, synes det er utrolig svært og gennemskue alle deres regler og paragraffer. Jeg har været igennem ressourceforløb og arbejdsprøvninger, og blev visiteret til fleksjob i 2009, men siden er det kun gået ned af bakke med mig, det har diverse kurser også vist, og derfor vedtog mig og min sagsbehandler, at vi skulle søge om førtidspension, § 18. Jeg aner ikke lige hvad det vil sige om det den ene eller anden paragraf.
Jeg ved bare jeg er noget bitter på den sagsbehandler, at hun ikke har sendt sagen afsted i tide, så jeg kunne have undgået dette med ny reform, det sku ikke rimeligt hun har mine papirer liggende på sit skrivebord i så lang tid uden at sende dem videre, og i det hele taget ikke sørgede for at indhente alle nødvendige udtalelser i første omgang, jeg er jo bare en lille brik i puslespillet, og aner intet om deres arbejdsgange men man regner jo med de gør deres arbejde ordenligt.
dusen44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:41   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er også fuldstændigt lige gyldigt hvilken paragraf der er gået i gang efter...

For når en sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.....ja så har de fra den dato kun 3 måneder til at afgøre den...

Så er det lige meget om det er en §18 eller §17 på foreliggende grundlag...

Nu skriver du at du har været igennem et ressourceforløb....hvad er det for et forløb....for jeg troede da at ressourceforløb var noget helt nyt....og noget der først skulle i gang her i 2013...

Men uanset hvad de så behandler den efter....så bør du klage hvis du får endnu et afslag....og har de behandlet sagen efter de nuværende regler...ja så skal du fremhæve det i din klage....at du mener at sagen skulle havde været behandlet efter de gamle regler..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:42   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
web
det er jo sagsbehandleren som i første omgang ikke har gjort sagen ordentlig klar
det bliver der så lavet et afslag på.

så mener du at kommunen har 3 måneder til igen at rejse og lave en afgørelse
fra den dato BAN hjemviser sagen
hvordan, hvis det sager længere tid og få nye lægepapir.

BAN har jo ikke truffet afgørelse om afslaget var i orden eller ej.
men giver medhold i der mangler nogle papir

så må indrømme jeg ikke kan se kommunen har 3 måneder til at gøre hele sagen klar
Men først fra den dato sagen på ny er kommet i hænderne på pensionsnævnet.

det er snart et år siden sagen blev afgjort på en §18

du har dog aldrig været i et ressourceforløb, da det først er kommet i 2013

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-02-2013 kl. 18:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 18:48   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er ikke som jeg læser det...

Sagen har været hele vejen igennem og pensionsudvalget har truffet en afgørelse om afslag...

Når BAN så hjemsender sagen...så er det fordi de skal træffe en ny afgørelse når de har de papirer eller den erklæring der mangler...

Så det er jo ikke bare en klage over en sagsbehandler....og sagen har været rejst og har været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...og når en sag er overgået....ja så har de kun 3 måneder....

Sagen skal jo ikke først rejes på ny efter denne hjemsendelse...den er stadig overgået og under behandling efter reglerne om førtidspension...

Men jeg håber da at @dusen44 klager hvis der skulle komme et nyt afslag....og så evt lige skrive herinde hvad der kommer ud af den klage så vi kan finde ud af hvad der skulle have været gjort...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nye eller gamle regler tije At søge førtidspension 7 01-10-2013 23:05
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Fleksjob under nye eller gamle regler Hedebo Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2012 21:51
Samlevende efter gamle regler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 24-11-2011 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension