K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2014, 10:57   #1
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
mit liv i kommunen. hvodan hjælper de os som er langtidssyge og som ikke har arbejdse

hvordan fungerer en kommunes sygdoms hjælp, hvodan hjælper de os som er langtidssyge og som ikke har arbejdsevne, jeg vil her skitsere min erfaring med det system som sku være der for os...

for det første bliver man "undersøgt" af kommunens lægekonsulent, som sjovt nok ikke ser dig men gætter sig til at bedring er på vej, på denne måde kan jobcentret så tage dig ind som kontanthjælpmodtager på vej mod arbejdsmarkedet....

under sagsbehandlingen vil man forhale sagsbehandlngstiden,! glemme dokumenter osv skifte sagsbehandlere , og derved strække sagen unødig for borgeren men økonomisk vinding for kommunen...
min er trukket siden 2007 da der var der håb i form af en revalidering til kok ,, mors drøm .ob jeg havde en arbejdsevne .. for da jeg kunne arb blev det strakt skudt i sænk af kommunen ,trods jeg var i gang. de ville nemlig ikke igen betale min søns pasning trods vidt gående psykisk/fysisk handicap .. mor igen på kontanthjælp`? .

uanset din sygdom/sygdomme vil man se på dig som et rask menneske og handle ud fra det, man skal nemlig udtømme ALLE muligheder inden for arbejdsevne, men ,...

sku du ske at blive klar til at man sætter sagsbehandling i gang, kan det snildt tage 3 år før man egentligt går i gang eller mere som i min sag .

ulige muligheder for job i kraft af min handicappede søn boede hjemme trods forsøg på hjælp til barnepige fra kommunen folk, en kamp der blev opgivet efter mange år.
. man skal side stilles med dem med normale børn??,men efter mange år ,, jeg var heldig jeg havde en partsrep med de sidste 2 år her, ellers havde mit aldrig nået der til vi er i dag, nemlig en paragraf 17 stk 2 .

så bliver du indkaldt til et møde med alle dine sagsbahandlere,
man har nemlig en for hver afdeling for rigtig at skabe forvirring, her vil de kigge på dig og evt nedvurdere dig og dine sygdomme , komme med nedgørende bemærkninger , glemme ting til sagsbehandling langtrukket sagsbehandling , ....

man kan blive sendt i flex helt ned til 30 min i ugen er det selvforsørgelse spørger bare? ...

hvis du er så heldig som jeg har været,
du vil efter 1o år begynde at vise tegn på ,afmagt ,behov for rådgivning, stress , opgiventhed , og magtes løshed. angst , pga mangel på egen medbestemmelse for eget liv,

posttraumatisk stress, som jeg har pga opvækst , er et krævende indgreb i psyken,og fysikken. invaliderende indgreb i ens hverdag at få de flachback mm. , jeg vågner 4-5 gange hver nat ,eller sover ikke. dagen efter drænet pga marreridt svedeture og desl. , og det dræner mig for energi...

Migrene er noget fanden har skabt, det samme med kol .....

efter 15år vil du være så træt af systemet så du ikke gider dem længere den lange sagsbehandling og kontanthjælpen vil have SMADRET din økonomi og liv....

efter 15 år vil du kunne fortælle en historie folk har svært ved at tro på, jeg har haft mange sagsbehandlere jeg er blevet erklæret uarbejdsdygtig 3 gange, af egen læge 2012 og 2014 og div psykologer med speciale i ptsd bla. samt syg med fysiske sygdomme .

, måske hvis mine hænder var taget af, de så ku se mine problemer.... ku blive ved, ......

et lille statement fra en som i dag har post traumatisk stress, haft det i mange år mm. , min mave er tit smadret pga al den medicin jeg får, ikke at glemme .panik angst for kommunen som i dag inden mødet i borger rådgivningen som gik over alt forventning , og som kikker min sag igennem . tak til dem .... .

men jeg kan kun håbe på at man for ro til at få et tåleligt liv fremover Tja nogle gange må man tage beslutninger der ikke falder i god jord hos andre.
Jeg har valgt at jeg vil være glad og kun omgås personer der accepterer mig for den jeg er og som kun vil mig det godt.
Jeg har behov for ro i mit liv, ikke kampe for at blive accepteret
..
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension