K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2013, 20:24   #1
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ?

Som overskriften siger.

Hvad må jeg som førtidspensionist og hvad må jeg ikke ?

Jeg vil jo nødig snyde eller blive snydt Det er der jo en del fokus på lige pt.

Jeg syntes ikke jeg selv kan finde noget på nettet.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 20:54   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Du skal bare sænke skuldrene,slappe af og overholde gældende lovgivning stille og roligt.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 21:49   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er da vidst ikke rigtigt et svar.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 22:49   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
I forhold til hvad? Arbejde, fritid eller???
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:57   #5
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Jeg tænkte mere og jeg feks må have en hobby virksomhed ? sælge hjemmeavlede kartofler fra en vejbod. Gå på julemarkeder og sælge hjemmelavede ting ? Må deltage i arrangementer i forbindelse med mine børn går i børnehave og skole. Hjælpe frivilligt eksempelvis ?
Må jeg vinde en par millioner i lotto uden at blive omregnet i pension ? Må jeg rejse til udlandet på ferie i 14 dage uden at skal oplyse det ?
Må jeg gå på aftenskole ?
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 11:18   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun svare på noget af det, og jow, du må rejse alt det du vil, uden at oplyse det.
Du skal anse din førtidspension som en lønseddel - for det er de samme regler der gælder. Dvs du må vinde millioner i lotto, eje biler, huse, både, sommerhuse og have ferieboliger i udlandet osv.

Du må hjælpe alt det du vil frivilligt og så længe det ikke er aflønnet.

Kommer der faste indtægter skal det naturligvis oplyses, præcis som hvis du havde et arbejde.

Hvad angår hobby salg, så gælder SKATS vejledning - så længe det ikke er en fast indtægt, så må man gerne sælge et kuld hundehvalpe, eller sin brugte sofa på loppemarked, eller sin hjemmelavede julepynt på julemarked - eller holde sit eget loppemarked hvis det er dét man vil.
Du må bare ikke drive virksomhed.

Du må også gå på aftenskole, gå til sport, gymnastik, porcelænsmaling, svømning eller hvad du nu har lyst til - og det skal heller ikke oplyses nogen steder.

Men vil du gå på skole hver eneste dag, eller ligefrem begynde at studere og det time mæssigt begynder at ligne en ressource, så skal det oplyses.

Men al ting med måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 11:46   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan kun svare på noget af det, og jow, du må rejse alt det du vil, uden at oplyse det.
Du skal anse din førtidspension som en lønseddel - for det er de samme regler der gælder. Dvs du må vinde millioner i lotto, eje biler, huse, både, sommerhuse og have ferieboliger i udlandet osv.

Du må hjælpe alt det du vil frivilligt og så længe det ikke er aflønnet.

Kommer der faste indtægter skal det naturligvis oplyses, præcis som hvis du havde et arbejde.

Hvad angår hobby salg, så gælder SKATS vejledning - så længe det ikke er en fast indtægt, så må man gerne sælge et kuld hundehvalpe, eller sin brugte sofa på loppemarked, eller sin hjemmelavede julepynt på julemarked - eller holde sit eget loppemarked hvis det er dét man vil.
Du må bare ikke drive virksomhed.

Du må også gå på aftenskole, gå til sport, gymnastik, porcelænsmaling, svømning eller hvad du nu har lyst til - og det skal heller ikke oplyses nogen steder.

Men vil du gå på skole hver eneste dag, eller ligefrem begynde at studere og det time mæssigt begynder at ligne en ressource, så skal det oplyses.

Men al ting med måde.
....Dog: vinder du så meget i Lotto, at renteindtægten herfra (sammen med evt. anden indkomst) overstiger ca 70.000 årligt, bliver der træk i din pension - ærgerligt
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:25   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja æv da, og vinder man over 700.000 kr, så piller de ved boligsikringen.... fy altså da, hvor ka' de!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:26   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis nu man vinder 10 millioner så betyder det vel heller ikke så meget :-D
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:34   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er snedigt bemærket, jasch
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension