K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2014, 10:49   #1
Urban
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Urban er ny på vejen
Forlænget ferie som flexansat

Hej.
Jeg er ansat i et flexjob. Jeg kunne godt tænke mig at holde orlov min. 3 md. men det lader til at dette ikke kan lade sig gøre. Er der nogen der så ved om man må holde ferie ud over de 5 uger og selv betale??
Urban er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 11:17   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan kun have ferie 5 uger om året. Hvis du vil have mere fri og bevare dit arbejde hedder det orlov.

Hvad siger din arbejdsgiver? Vil de give dig fri i længere tid?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 14:22   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hvem har oplyst dig om at du ikke kan holde orlov når du er i fleksjob? Er det din arbejdsgiver der ikke vil give orlov eller er det kommunen, som har meddelt dig dette?

Jeg er fleksjobber og har tidligere holdt en måneds orlov. Jeg meddelte blot kommunen dette, og de noterede det.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 14:53   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
her er en tråd om samme emne http://www.k10.dk/showthread.php?t=30069
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 17:14   #5
Urban
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Urban er ny på vejen
Min arbejdsgiver vil godt give mig orlov, men kommunen siger at orlov simpelthen ikke eksisterer når man er ansat i flexjob. De sigter at når man ikke arbejder skal man være til rådighed. Så på den måde er vi jo bundet til at blive i dk resten af vort "flexjob". Og det synes jeg ikke om. Jeg håber virkelig at dette ikke er sandt.

Ups mente "flexliv":-)
Urban er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 17:17   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har fået det samme af vide, ville på et tidspunkt have fri til børnetid og fik af vide hvis jeg gjorde det, ville jeg ryge ud af systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 17:31   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Urban Se meddelelser
Min arbejdsgiver vil godt give mig orlov, men kommunen siger at orlov simpelthen ikke eksisterer når man er ansat i flexjob. De sigter at når man ikke arbejder skal man være til rådighed. Så på den måde er vi jo bundet til at blive i dk resten af vort "flexjob". Og det synes jeg ikke om. Jeg håber virkelig at dette ikke er sandt.
Det tror jeg desværre det er. Se dette svar til en bruger i scleroseforeningen
https://scleroseforeningen.dk/netraa...old-i-udlandet
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 20:08   #8
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg tror det er vigtigt at skelne imellem om man "vil tage orlov" og samtidig modtage sociale ydelser - f.eks. ledighedsydelse, som svaret til schlerose-patienten handler om - eller man vil tage orlov og ingen ydelser modtage i den periode det omhandler.

Jeg fik naturligvis ingen løn under min orlov, og arbejdsgiver fik naturligvis heller ingen refusion fra kommunen, da de ingen udgift havde i denne måned.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 20:57   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg/ vi fik i herning af vide at det ikke kunne lade sig gøre en ekstra fridag og man røg ud af systemet, det var det anden aktør "lærte" os men men jeg undersøgte det aldrig, var så sikker på de viste hvad de snakkede om, er belevt kloger nu, alt skal undersøges.

men nej man kan naturligvis ikke få løn i ens orlov
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 21:28   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kan en borger bevare retten til fleksjob, når hun flytter til Kina i et år

I dette svar fra Ankestyrelsens hotline til spørgsmål om ulønnet orlov under 1-1½ års ophold i Kina svares:

Ankestyrelsen har ikke behandlet problemstillingen i en principafgørelse og har derfor ikke offentliggjort praksis, der besvarer spørgsmålet.

Forskellige afgørelser gennemgås og hotlinen ender med at svare:

Vores umiddelbare vurdering er, at en borger, der flytter til Kina, mister retten til fleksjob i Danmark. Det betyder, at kommunen skal vurdere borgeren på ny (det vil også sige efter de nye regler), når hun kommer tilbage til Danmark fra Kina og evt. ønsker fleksjob igen. Om hun kan få en privat aftale med arbejdsgiver om at få ansættelse igen, hvis hun på ny bevilges fleksjob, er en sag mellem hende og arbejdsgiveren.

Ankestyrelsens svar i juridisk hotline er en vejledning - ikke en afgørelse.

Ankestyrelsen kan først tage endelig stilling til spørgsmålet ved behandlingen af en klagesag.


Så måske du kan ansøge om orlov og se hvad der sker. Og hvis du får afslag på orlov, så klage. Jeg vil personligt også rigtigt gerne vide det mhp fremtiden.

p.s. Siden, svaret står på og som jeg har linket til, er Sidst opdateret 19.09.2014

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-10-2014 kl. 21:32.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension