K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 10:44   #1
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Stress og førtidspension

Kunne godt tænke mig at hører om der er nogen her der har fået tilkendt førtidspension pag. stress, udbrændthed eller depression.?
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 11:09   #2
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Jeg har fået tilkendt flexjob, men har fået at vide at jeg ikke kan få FP....selvom jeg bliver syg i hver arbejdsprøvning....den sidste kostede 6 dage på pysk
Så jeg tror det er rigtig svært, de siger jo det er sundt at arbejde!!
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 11:21   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er svært at vurdere sådan noget, for de har jo lavet systemet så smart, at der gives FP på baggrund af hvad du kan, og ikke hvad du ikke kan...

Så med det i baghovedet, burde hvad som helst kunne give en FP... det afhænger af om dine barriærer i forhold til din stress og depression er varige, og din situation ikke kan bedres via behandling (både medicinsk og via terapi).

Det kræver desvære en fandens masse test, arb. prøvninger og andet før de når frem til en konklutin på det punkt... det kræver lægers, psykologers og psykiateres udmeldinger osv.

Men altså som grundregel, giver en sygdom ikke pr. automatik FP... det skal være "fortjent". Det handler om, om du kan arbejde, ikke hvad du fejler... hård og brutalt, koldt og kynisk.

Men for at svare direkte på spørgsmålet, er jeg ret sikker på at jeg har set indlæg hvor folk erkender at have fået FP på bla.a. depression... men hvad de har været igennem før de fik den er så en helt anden historie.

Sidst redigeret af Razmo; 31-03-2009 kl. 11:24.
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 15:28   #4
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Ja, det ved jeg at der er, ikke mindst blandt tidligere fængselsfunktionærer. Som nærmest udklækker folk til kronisk depression og PTSD.

Måske er der flere svar på www.stressforeningen.dk - hvor der har været en livlig debat. Det er længe siden jeg har kikket efter.....

De bedste tanker til alle
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 15:56   #5
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Lige et lille sidespring;-)
Ang hvem der udklækker folk med stress.....
Da jeg var indlagt med stress og depression, synes jeg det var meget påfaldende, at vi var en del lærere, pædagoger, sosu og sygeplejesker der var indlagt med stress, det burde give regeringen noget at tænke over med hensyn til besparelser, tingene bliver bare dyrere et andet sted!
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 22:12   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, jeg tror såmænd, regeringen ØNSKER, det skal være hæsligt at arbejde i det offentlige og dejligt at arbejde i det private.

Jo billigere det offentlige bliver, desto mere kan skatten nedsættes.

Måske det er derfor, der bevidst er skabt så meget bureaukrati, så personalet flygter derfra.

Se lægerne og sygeplejerskerne, der flygter til det private.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 22:45   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej fjolle

Jeg er en af dem der tilkendt ftp. p.g.a. traumatisk stress med stærke dep. træk.
I første omgang blev jeg tilkendt en midlertidig ftp. på 2 år, som så i okt.08 blev en varig.

Jeg vidste simpelt hen ikke hvad jeg havde at tilbyde arb.markedet og eftersom div. tiltag fra kommunens side var blevet afprøvet så som, motion på recept indtil der blev en ledig plads på en arb.afklaring i 8 uger, senere et tilbud om revaliderings afklaring. Som så heller ikke var nogen løsning.

Så det kan lade sig gøre at få en ftp. pg.a stress.

og en god bedring til dig

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 22:56   #8
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Thumbs up

ja, ZuZa, den køber jeg - det er jeg helt enig med dig I.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 09:26   #9
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Arbejdsskadestyrelsen

Tre sager om depression efter stress anerkendt

Et flertal blandt Erhvervssygdomsudvalgets medlemmer anerkendte tirsdag tre ud af ni forelagte arbejdsskadesager om depression som følge af stress.

”Afgørelserne er de første spæde skridt hen mod en praksis for, hvordan sagerne skal behandles fremover i udvalget. Men udvalget er på ukendt land, så inden vi kan melde en praksis ud, er det nødvendigt, at udvalget får mulighed for at vurdere endnu en række sager. Derfor er vi i gang med at forberede flere sager om depression og stress, der skal forelægges for udvalget senere på året,” siger Anne Lind Madsen, direktør i Arbejdsskadestyrelsen.

Læs mere http://www.ask.dk/sw25787.asp
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 23:29   #10
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Arbejdsmarkedsudvalget har i brev af 10. marts 2009 stillet følgende spørgsmål nr. 160 (AMU alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Eigil Andersen (SF).

Spørgsmål nr. 160:

”Anser ministeren det for rimeligt, at en syg person, der lider af social angst, psykiske sammenbrud med depressive træk og samtidig er yderst sårbar og reagerer voldsomt mod ydre pres og stress, er blevet arbejdsprøvet 7 gange i løbet af 6 år i form af revalidering, arbejdsprøvning, jobtræning og praktik, uden at vedkommendes arbejdsevne er blevet afklaret – og hvad begrunder ministeren sin vurdering med?”

Endeligt svar:

Spørgsmålet synes stillet på baggrund af en konkret sag, som jeg ikke kan kommentere.

Der har været tale om et meget langvarigt forløb, og jeg går derfor ud fra, at personen modtager kontanthjælp, idet sygedagpenge som udgangspunkt er en korttidsydelse, der ophører, når der er udbetalt sygedagpenge i 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder.

Læs mere
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0401/index.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skolelærere får tilkendt førtidspension p.g.a. stress halse Politik og Samfund 20 05-06-2012 19:40
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Tilkendt førtidspension pag. stress - endelig popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 23-08-2010 14:20
Stress sender flest på førtidspension? Stella Politik og Samfund 16 01-03-2008 21:47
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension