K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2011, 21:16   #21
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
I har da rigtig ret i jeres indlæg.
Jeg er dømt ude for ar få flexjob og at få pension,
For dårlig til flexjob, og for god til pension.
Men det de skriver indirekte er"VI TROR IKKE PÅ DIG".
DU SPILLER KOMEDIE!!
Diskrepans, ja det ord kendte jeg ikke før.
Men det de mener, er at lægepapirer og ens arbejdsevne ikke stemmer overens
Ja så af økonomiske grunde har jeg raskmeldt mig.
Som de skriver, burde jeg kunne klare et job på det ordinære arbejdmarkedet.De modsiger sig selv, og det gør jeg jo også, men jeg tager kampen op igen, om et års tid.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 22:55   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Eget eksempel: Deltidssygemeldt 2000. Fuldttidssygemeldt 2003. Raskmeldt i kommunen 2004 pga. flexbevilling (efter REVA-afprøvning i 3 mdr.) lydende på max. 10 timer/uge fordelt på max. 2 timer/dgl..
Det må jo være noget med, at i og med man er visiteret til fleks på x antal timer, så er der taget højde for de skånebehov som sygdommen/handicappet giver.
Altså at man er "rask nok" til at arbejde x antal timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 23:17   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det må jo være noget med, at i og med man er visiteret til fleks på x antal timer, så er der taget højde for de skånebehov som sygdommen/handicappet giver.
Altså at man er "rask nok" til at arbejde x antal timer.
Netop, Vovse, derfor er en sådan formel teknisk raskmelding også til at forstå, set fra Jobcenterregi, men reelt ikke ensbetydende med, at borgeren er rask - netop derfor flexbevillingen er sket.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 10:17   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
men reelt ikke ensbetydende med, at borgeren er rask - netop derfor flexbevillingen er sket.
Lige præcist.

Når man er visiteret til fleks har kommunen erkendt, at man har en varig lidelse, hvor behandlingsmulighederne er udtømte, men at man dog kan arbejde i x antal timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 20:33   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har prøvet at raskmelde borgere i mit system, af flere forskellige årsager - enten lægelige årsager, eller fordi folk var jobsøgende.

Ift. jobsøgende, så er det ikke noget, jeg behøver have en lægeattest inde over. Hvis folk kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvad de gør, hvis de søger job, så kan de ikke få sygedagpenge (vi kan så hurtigt blive enige om, at der findes situationer, hvor det kunne være smart, hvis man måtte sige, jamen jeg er ikke rask nu, men er det om 2 måneder, hvor jeg ville skulle starte i det job, som jeg gerne ville søge--- muligheden findes bare ikke for det desværre).

Ift. helbred, så skal der selvfølgelig en lægeerklæring til. Der kan så være to/tre årsager til en raskmelding fra mig ift. helbred.
Enten, så er man bare ikke uarbejdsdygtig fra starten, og har ikke ret til sygedagpenge - mit ynglingseksempel, er en kvinde, der søgte om sygedagpenge, da hun havde stærke smerter ved samleje - selvfølgelig meget træls for hende, men da hun var folkeskolelærer, så skulle det helst ikke være noget, som gjorde hende uarbejdsdygtigt
Det kan også være, at man at man får det så meget bedre, at man kan begynde at arbejde igen, helt eller delvist, og så skal man det, uanset hvad arbejdsgiver så mener om sagen...

Eller man kan komme ud for, at man efter 3 måneder, stadig godt nok ikke kan vende tilbage til sit nuværende job, men man kan varetage andre job, som man er kvalificeret til, og de job er man så forpligtet til at søge og tage, fordi man så kan blive selvforsørgende igen.

Har en enkelt gang truet, ja truet, en borger til raskmelding. Vedkommende ringede fra et nummer i asien, men lod som om vedkommende var i danmark, så da jeg påpegede at det jo var bedrageri, så blev vi hurtigt enige om, at vedkommende var blevet raskmeldt 4 uger før, på det tidspunkt, hvor vedkommende rejste til udlandet...
Jeg slap for papirarbejdet og borgeren slap for en anmeldelse... Men det er så også den eneste gang jeg har lavet det stunt.


Men back to basis. Er helt enige med jer i at det er horribelt, hvis man bliver raskmeldt fra kommunen, uden helbredsmæssigt belæg!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 16:50   #26
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Den der med stærke smerter ved samleje, kan rent faktisk godt være en sygdom, vulvodyni, hvor man kan have smerter i flere dage efter såå....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 18:07   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
- mit ynglingseksempel, er en kvinde, der søgte om sygedagpenge, da hun havde stærke smerter ved samleje - selvfølgelig meget træls for hende, men da hun var folkeskolelærer, så skulle det helst ikke være noget, som gjorde hende uarbejdsdygtigt
Netop, Jasch!

...Andersine, vær meget varsom med, uden lægefaglig baggrund, at bedømme alvorligheden af en sygdom, her vulvodyni, der kan være ganske invaliderende for vedkommende...

...en lidelse, som en del andre, hvor der er begrænset medicinsk viden i Dk, men dog nok til, at der nu er oprettet flere klinikker og afdelinger for netop disse patienter!

Gå ind på www.netdoktor.dk og søg på vulvodyni skrevet af Knud Damsgaard Nielsen, som er én af de tunge drenge på området (har forsøgt adskillige gange at linke, men kan ikke få det til at funke, damn, beklager...).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 19:13   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Netop, Jasch!

...Andersine, vær meget varsom med, uden lægefaglig baggrund, at bedømme alvorligheden af en sygdom, her vulvodyni, der kan være ganske invaliderende for vedkommende...

...en lidelse, som en del andre, hvor der er begrænset medicinsk viden i Dk, men dog nok til, at der nu er oprettet flere klinikker og afdelinger for netop disse patienter!

Gå ind på www.netdoktor.dk og søg på vulvodyni skrevet af Knud Damsgaard Nielsen, som er én af de tunge drenge på området (har forsøgt adskillige gange at linke, men kan ikke få det til at funke, damn, beklager...).
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vulvodyni.htm

er enig en sagsbehandler skal holde sig langt væk fra diagnoser
lægekonsulenten kan skrive om det, når en speciallæge har undersøgt og givet en vurdering af den sygemeldte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 20:14   #29
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
En sagsbehandler bør også være omhyggelig med at overholde sin tavshedspligt. Der er godt nok ikke nævnt navne, men alligevel. Det handler også om etik og respekt for andre mennesker.

Sidst redigeret af Solnedgang; 26-07-2011 kl. 20:47.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 11:30   #30
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
For mig ser det ud til at jeg også er ved at blive "raskmeldt" af min SBer!

Jeg har fået endelig afgørelse om sdp-stop grundet varighedsgrænsen og i den forbindelse står der dette med henblik på retssikkerhedsloven 7a:

"Jeg vil gerne tilbyde dig et møde i Jobcenteret, hvor sagsbehandler for ledige A-kasse-medlemmer kan deltage. Du vil ved mødet kunne få orientering om dine muligheder som ledig, herunder muligheden for at få tilknyttet mentor ved ansættelse. Kontakt mig, hvis du ønsker et møde."

Det lyder da som en raskmelding - eller hvad?
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan kommer jeg videre? mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2012 12:12
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Hvordan kommer jeg videre, når arbejdsprøvning ikke er en mulighed pt.??? Gekko Alt det andet 7 23-08-2011 15:38
Hvordan kommer jeg videre?? :( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 4 01-05-2010 22:49
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension