K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2011, 13:57   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Carmen, det må have været et "højt" time antal med få skåne behov, den flekser er raskmeldt udfra ?! Men hvis papirerne og vilkårene var til ordinær beskæftigelse, var det vel fint nok ?
Nej, EE, det har ikke noget at gøre med et "højt" timeantal og en "den flexer", men er GENERELT: I Jobcenterregi sker en teknisk raskmelding svarende til det antal ugentlige timer, flexbevillingen lyder på, if. SB.
Det kunne være interessant, at finde paragrafferne på den udmelding...

Eget eksempel: Deltidssygemeldt 2000. Fuldttidssygemeldt 2003. Raskmeldt i kommunen 2004 pga. flexbevilling (efter REVA-afprøvning i 3 mdr.) lydende på max. 10 timer/uge fordelt på max. 2 timer/dgl..

Sidst redigeret af Carmen; 24-07-2011 kl. 16:01.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 14:29   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har jeg været på k10 et stykke tid

synes nu aldrig jeg har se nogen er blevet raskmeldt af kommunen
men kun dem selv(mange gange af økomomisk årsag a-kasse)

men ja karo du har helt ret, kun op til det timetal man er bevilget fleks til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 15:15   #13
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa MTVRV1

Jeg kan fortælle dig, at jeg også blev raskmeldt af kommunen, men jeg var ikke raskmeldt hverken selv eller af min læge og fik det valg at søge kontanthjælp eller gå på dagpenge gennem fagforeningen.

Men i og med at jeg havde startet min sag mod kommunen, havde jeg ikke andet valg end kontanthjælpen.

Hvis man vælger kontanthjælpen, kan man fortsat køre sin sag, men hvis man vælger fagforeningen, så er din sag tabt på gulvet.

Det er jo også forkert, at mange bliver nødt til at melde sig rask når man ikke er det, fordi kommunen smider dig ud af systemet, man skulle tro, at de får bonus for hver der bliver smidt ud, men man jo ikke rask alligevel og står ikke til rådighed til fuld tid, men så skal bruge sin dagpengeret.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 16:05   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men stop af sygdagpenge er jo ikke det samme som kommunen har raskmeldt en

jeg har ingen indtægt fra kommunen i lidt over et år nu
men kommunen har da ikke raskmeldt mig
men har sendt mig på bosted, som jeg dog selv har sagt ja til

er foresat helt uafklaret set i forhold til fleks og pension
men rask, det ved kommunen udmærket jeg ikke er
ellers var jeg heller ikke blevet godkendt til bosted
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 16:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, det jeg omtaler i denne tråd er folk der får stoppet deres sygedagpenge i utide, som f.eks. Tlf. damen. Det er ok efter udløb af de "alm" 52 uger, hvis man altså ikke opfylder forlængelsesbetingelserne, men undervejs, syntes jeg at det er groft på den måde at erklærer at folk er raske nok til ordinær beskæftigelse, hvis de ikke er eller der ikke er lægelig dokumentation herfor.

Jeg mener også at Isabel følte sig tvunget ud af sdp. i utide og valgte så at raskmelde sig, det bør man ikke gøre medmindre man er rask, men det er jo økonomien der også bestemmer her. Dog vandt tlf. damen sin sag efter at have haft sin klage over BAN, så det skal ikke kunne lade sig gøre at kommunerne lige stikker en finger i vejret og raskmelder folk uden videre, nogle efter råd fra lægekonsulenten endda.

Carmen, jeg fatter ikke dit eksempel, hvordan kan en sbér rask melde en flekser på 10 timer ugentligt ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 17:12   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men du kan alså ikke stille det sådan op
sygedagpenge og raskmeldning fra kommunen
sådan hænger det ikke sammen

men Ja folk føler sig tvunget ud af sdp og over i en A-kasse
dog vil jeg så sige, så er man alså ikke så syg som vi er EE
så et eller andet sted hænger det alså ikke sammen at man gerne ville have pension eller fleks. Men man kan raske melde sig i en A-kasse
du skal jo skriver under på du står til rådighed for arbejdsmarkedet
så du meget undskylde men så har kommunen jo også ret et eller andet sted.

vi har ingen indtægt og har da ingen mulighed for at melde os rask
min egen læge vil da falde ned af stolen, hvis jeg kom og sagde jeg var rask nok til arbejdsmarkedet.og derfor kunne få fra A-kassen
nu har jeg så godt nok meldt mig ud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 17:17   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv, mennesker i denne situation vil ikke melde sig raske, det er kommunen, en eller anden sagsbehandler, der "pludselig" (og det virker det som om) syntes at de er raske nok til ordinær beskæftigelse.

Folk på spd. går jo ikke nødvendigvis efter fleks eller pension, det gjorde jeg i al fald ikke og tror heller ikke at andre gør, medmindre de er nået rigtigt langt ud og jo virkelig er syge. Dette indebærer dog ikke at de "bare" forbliver på sdp. som du også ved.

Jeg fandt desværre først ud af senere, hvor syg jeg var !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 17:32   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men stadigvæk
jeg har hele tiden vist pension var den næste vej for mig
det har jeg vist i næsten 3 år nu, efter jeg fik de første papir på, at jeg skulle have pension. da vidste jeg ikke en læge ikke må skrive det
så kommunen har bare set bort fra det.

problemet er at kommunen har kunne bevise at jeg ikke var fuld afklaret
og alle behandlingsmulighederne ikke var afklaret

det havde de sådan set ret i, men min grundlidelse der gør jeg ikke kan arbejde er
den har ikke ændret sig på nogen punkter

1
så hvis du er uafklaret(ved ikke hvor lang tid) og din lidelse ikke er bedømt som varig, så vil du miste dine sygpenge.

det er faktisk det man skal undgå, hvis man ikke vil miste dem efter 52 uger

TLF damen har netop vundet sin sag, fordi en læge har skrevet at afklaringen vil tage nogle måneder. uden den sætning, vil sagen være tabt. Det er jeg næsten 100 procent sikker på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 17:48   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Det må da være rigtigt svært for mange på sdp. at få tilkendt deres lidelse som varig, når de end ikke kaldes til samtale de første par mdr. eller hvad man ellers høre om folk på disse ydelse !!?

Jeg mener derimod at man skal have bedømt lidelsen som stationær, før man kan få afklaret sin arbejdsevne.

Der burde indgå en regel i sygedagpenge loven om at der skal foreligge en lægeerklæring før man kan raskmeldes. Det gør der måske så også, men den burde ikke kunne misfortolkes.

Der burde være en standard for alle læger, således at de ikke kan misforstås!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 19:38   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Carmen, jeg fatter ikke dit eksempel, hvordan kan en sbér rask melde en flekser på 10 timer ugentligt ?
Som det er oplyst til mig fra SB, er det en teknisk raskmelding i forbindelse med flexbevilling.

Sådan set er det formelt forståeligt, idet der jo er vurderet (efter en arbejdprøvning), at borgeren kan bestride et job i et bestemt antal timer, derfor udtrykket teknisk raskmelding, idet man jo ikke er rask resten af døgnets timer.

Som en uafhængig socialrådgiver udtrykte det: Sygemelding i forhold til hvad? Underforstået, at sygemeldinger er noget, der normalt foretages i forhold til job.
Har man ikke job (fx. lever af formue eller har valgt at leve af ægtefælles indkomst) er man jo bare syg, hvis man ikke er rask, meget firkantet sagt :-)

Men nu diskuterer I mest i denne tråd sygemelding i sygedagpengeperiode, hvis jeg har forstået det ret, og mit indlæg var udelukkende sygemelding i forbindelse med en eksisterende flexbevilling.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan kommer jeg videre? mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2012 12:12
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Hvordan kommer jeg videre, når arbejdsprøvning ikke er en mulighed pt.??? Gekko Alt det andet 7 23-08-2011 15:38
Hvordan kommer jeg videre?? :( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 4 01-05-2010 22:49
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension