K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2014, 03:36   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg undersøgte det engang - som tidligere nævnt ,

Så længe jeg har fast bopæl i dk og barn i skole ,ville de betragte mig som ferie rejsende ,,,
Men kan godt se har man ingen bopæl og fast adr og er meget væk ...ja så kan de være i tvivl ..det er vel også fair nok .

Jeg flytter fast den dag min står på egne ben til udland og så må jeg tage de kr med det nu engang giver ,det afholder mig ihvertfald ikke



Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2014, 10:53   #12
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg undersøgte det engang - som tidligere nævnt ,

Så længe jeg har fast bopæl i dk og barn i skole ,ville de betragte mig som ferie rejsende ,,,
Men kan godt se har man ingen bopæl og fast adr og er meget væk ...ja så kan de være i tvivl ..det er vel også fair nok .

Jeg flytter fast den dag min står på egne ben til udland og så må jeg tage de kr med det nu engang giver ,det afholder mig ihvertfald ikke



Stribe FTP
....

ja du kan blot oplyse UD at du vil prøve at tage et langt ophold for at afprøve om du evt vil leve her i fremtiden og det kan du gøre en gang i op til et år og stadig beholde din adresse i DK det gjorde jeg selv inden jeg flyttede her ud permanent iøvrigt er der en der har fået medhold i han opholdt sig her i 6 md i en køre i et kalender år uden det fik konsekvenser for hans pension..god weekend.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2014, 11:38   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Handy

Ok og tusind. Tak ,,

Det vil je lige huske når jeg når dertil..

Nu er det et EU land og så håber jeg ikke til den tid - at det bliver for vanskelig eller de ændrer loven ,,men sikker ka man aldrig være .

Men jo der er mange ting man skal sørge for ..
Hvis man rejser ud et halvt år gælder blå sygesikring jo heller ikke mere , man skal ha fundet ud af hvad så.
Indtil videre kan man betale sig fra at gå til doktor ger - selvom det ikke er helt lovligt ,men sådan gør de .

Forstår dog godt alle jer der gør det og evt kommer til bedre klima ..det lindrer tit

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2014, 20:04   #14
talmi40
talmi40
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2014
Lokation: nexø
Indlæg: 4
Styrke: 0
talmi40 er ny på vejen
hej lige været på borger dk.
flyningtil eeller midertidligt ophold iudlandet
hvis du rejser til udlandet so førtids eller folkepensoinist, kan det påvirke din oension
du skal give udb. danmark besked-
hvis du har ophold uden for eus eøs eller schweiz.
hvis du flytter til udlandet.
når du kommer hjem fra udlandet.

Sådan gør du
log på borger.dg.
start klik.
udfyld de relevante felter, og send oplysningerne.


spørgsmål asvar

hvornår er et ophold I udlandet midjlertidegt

du rejser en engelt gang p. er det fra fædsel til død

du rejser flere gange hver rejse er kortere end 3 4 måneder
de samlede udlandsrejsenvare højst 6 måneder I løbet af et år
hved ikke om man kan finde en advokat der kan fortolke dette hilsen Leif
talmi40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2014, 04:48   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det lyder pludselig som et vuderings spørgsmål.....og så kan det blive b øvlet..
som sagt har min mand hus i ud´land - eu
og jeg er ligeså tit af sted som jeg kan..iforhold til jeg har en i skole.

men har endnu aldrig hørt for det..de kan hurtig tjekke det via pillepas som jeg får hvergang.
dankort bruger jeg aldrig..så der kan de ikke tjekke.

jeg ved ikke hvad man skal tro efterhånden

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2014, 09:26   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Næ... det er egentligt det mystiske i det... loven har ikke ændret sig om hvornår man skal melde flytning til folkeregistret, men efter udbetaling DK har overtaget er det pludselig blevet til en vurderingssag i hvert enkelt tilfælde om hvor man bor

Så i stedet for at folk kan regne med nogen faste regler, så er det nok en god ide at kontakte Udbetaling DK i hvert enkelt tilfælde hvor rejsen varer mere end 3-4 mdr men stadig under 6 mdr...
Under alle omstændigheder skal man jo give besked hvis man rejser ud af EU i mere end 2 mdr...


Os der er udvandret har enorme problemer med Udbetaling DK... de er umulige at komme i kontakt med pr. skrift.... og de aner ikke noget om nogetsomhelst pr. telefon... en rodebutik uden lige... hvor den ene hånd ikke ved hvad den anden gør... og det er sandsynligvis ingenting...
Det er lidt utroligt at det digitale dk fungerer så elendigt... og at dem der står for udbetaling ikke engang kan finde ud af folks nemkonto....
Men det er jo klart at det bliver elendig service når man skal bruge tiden på at sidde og vurdere folks udenlandsrejser i hvert enkelt tilfælde...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension