K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2014, 00:57   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
er ved at blive vanvittig

min sagsbehandler har været til møde vedrørende min mulighed for at jeg kan få en bedere levestil, alså et andet sted at bo hvor jeg ved jeg kan bo og holde ud af at være hvilket hun osse drøftede på mødet med sit team.

hendea team forlanger jeg tilmelder mig opus , jeg har førtidspension den mellemste fra før 2003.

de siger jeg skal tilmelde mig opus før de vil genvudere min sag mht opskrivning i kommunen som jeg er på men så det går hurtigere end normalt til at jeg kan få den bolig jeg gerne vil have , de siger jeg skal starte i opus før de gider hjælpe mig , jeg synes det lugter lidt af straffeloven paragraf 150?

§ 150. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år.

de vil først hjælpe mig når jeg gådet gang i opus trods mine vanskligheder med hvor jeg bor m.m . jeg har anket sagen og håber jeg for svar mandag , men ville høre nogen om synes i det her kan være rigtig ?

har personligheds spaltning / paranoid skitzofren
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 01:19   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg tænker at det vil være oplagt at få din læge med banen i første omgang.

Derudover vil det være en god idé at søge aktindsigt. Så kan du forhåbentlig finde ud af hvad kommunen ved, som du måske ikke er klar over.

Det kan være at de har kontaktet din læge, bedt om et lægeskøn fra lægekonsulenten..

Sidst redigeret af Bodrum; 07-12-2014 kl. 01:23.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 01:55   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
?.
jeg har spurgt min læge han siger han ikke kan hjælpe i min situation.

de har ikke kontaktede min læge for har kæmpede med de klap hatte i 2 år snart

Sidst redigeret af mistereu; 07-12-2014 kl. 01:57.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 02:30   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan være at det vil hjælpe på svarene hvis du fortæller alle hvad Opus er for noget...

Jeg vidste det feks ikke...troede til at starte med at det var en anden aktør...

Har du søgt om dette skriftligt og fået et skriftligt afslag fra kommunen?

Eller er det noget du bare har fået at vide mundtligt til det møde?

Det er altid smart at søge ting skriftligt og bede om evt afslag skriftligt....da du så kan klage over afgørelsen...

Jeg ved faktisk ikke om de kan forlange at du tilmelder dig Opus (som jeg fandt ud af hvad var via google)

Nu ved vi jo ikke hvor meget de ved om dig på kommunen...så kan det være at det er derfor de vil have at du tilmelder dig dem....så de kan finde ud af om det er "nødvendigt"....helbredsmæssigt...

Tænker mere at hvis de slet ikke ved så meget om dig...ja så kan alle jo sige at de hellere vil bo et andet sted...altså uden at der egentlig er en helbredsmæssig grund til det...det er trods alt langt tid siden at du har fået din pension...så måske de skal have noget lægeligt på det inden de kan hjælpe..

Men det er virkelig svært at svare på det når man ikke kender mere til sagen...

Det bedste råd jeg sådan lige kan give er at du søger det skriftligt...og så ser hvad kommunen kommer frem til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 12:38   #5
MetteMus41
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
MetteMus41 er ny på vejen
Lightbulb Du skal have en bisidder...

og det kan kun gå for langsomt"0/
Du skal have en der taler din sag, kender din sag, og som kan hjælpe dig, når du skal ansøge om aktindsigt.
For aktindsigt, skal du have. Ingen sagsbehandler må udveksle væsentlige oplysninger i en sag, uden at du er repræsenteret, eller mindst er adspurgt, inden et møde afholdes.
Straffeloven - kan ikke finde anvendelse her. Det er svært, svært at læse og forstå lovgivningen, men straffelovens pga. 150, kan du ikke påberåbe dig.
Skriv igen, hvis du har brug for det
Tanker herfra - Mette, soc.rådg. - bipolar
MetteMus41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension